KİM782 - NİCEL YAPI- AKTİFLİK İLİŞKİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NİCEL YAPI- AKTİFLİK İLİŞKİSİ | KİM782 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Diğer: Ödev | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Tuğba Arifioğlu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin biyolojik aktiflik ve affinitenin nicel tanımını, başlangıcından Hansch?a kadar QSAR?ın tarihini, QSAR?ın hedeflerini, Hansch analizinin sonrasını, QSAR yöntemlerini öğrenmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Biyolojik aktiflik ve affinitenin nicel tanımı Hanscha kadar QSARın tarihi QSARın hedefleri Hanschdan sonra QSAR QSAR yöntemleri | |||||
Kaynaklar | Comprehensive Medicinal Chemistry, The Rotational Design, Mechanistic Study & therapeutic Application of Chemical Compounds, Volume 4: Quantitative Drug Design, Eds. C. Hansch(Chairman) P. G. Sammes & J. B. Taylor, Volume Ed: Christopher A. Ramsden, Pergamon Press, , Chapter 17-22, 1990. Exploring QSAR.: . Fundamentals and applications in chemistry and biology, C. Hansch, A. Leo, D. H. Hoekman, American Chemical Society, 1995. QSAR, Hansch Analysis and Related Approaches, Volume 1, QSAR: Hansch Analysis and Related Approaches, H. Kubinyi , John Wiley & Sons. Inc., 2008. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Klasik mekanik |
2. Hafta | Kuantum mekaniği |
3. Hafta | Spektroskopi, dönme ve titreşim spektrumu |
4. Hafta | Spektroskopi, dönme ve titreşim spektrumu |
5. Hafta | Atomların ve moleküllerin elektonik yapısı ve kimyasal bağ |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Atomların ve moleküllerin elektonik yapısı ve kimyasal bağ |
8. Hafta | Moleküler simetri ve grup teorisi |
9. Hafta | Grup teorisi |
10. Hafta | Elektron ve nükleer manyetik rezonans spektroskopisi |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi |
13. Hafta | Hesaplamalı kimyada özel konular |
14. Hafta | Hesaplamalı kimyada özel konular |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 11 | 132 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 31 | 99 | 284 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisansla uzmanlaşır ve alanına yenilikçi bilimsel kavramlar getirir. | X | ||||
2. Disiplinlerarası etkileşimi değerlendirerek karmaşık fikirleri analiz eder ve özgün sonuçlar elde eder. | X | ||||
3. Alanındaki yeni bilgileri önyargısız bir şekilde değerlendirir, eleştirir, yorumlar ve aktarır. | X | ||||
4. Alanında yeni fikirler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir veya farklı alanlara uyarlar. | X | ||||
5. Alanında ileri bilgi ve tecrübesiyle farklı araştırma yöntemleriyle bilimsel stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Ulusal/uluslararası hakemli dergilerde özgün makaleler yayınlayarak bilimsel birikime katkıda bulunur. | |||||
7. Alanında liderlik yaparak özgün çalışmalar ve disiplinlerarası sorunların çözümüne katkı sağlar. | |||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme ile sorun çözme yeteneklerini kullanarak yeni düşünceler ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
9. Alanında yetkin kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunur ve etkili iletişim kurar. | X | ||||
10. Yabancı dil kullanarak uluslararası kaynaklara erişir, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | |||||
11. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışır. | |||||
12. Alanındaki ilerlemeleri takip eder, içselleştirir ve toplumun bilgi toplumu ve sürdürülebilirlik sürecine katkı sağlar. | |||||
13. Alanıyla ilgili veri yönetimini toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek etkin ve güvenli bir şekilde yönetir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek