İÇT790 - YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK İÇT790 4. Yarıyıl 0 4 2 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora derslerini başarı ile tamamlamış olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Kendi kendine öğrenme/danışman görüşmesi  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri  
Dersin amacıÖğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması . 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersten başarılı olan öğrenci Doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanabilmelidir.
Dersin içeriğiDoktora yeterlik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bireysel çalışma 
Kaynaklarİlgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi
2. HaftaDoktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması
3. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
4. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
5. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
6. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
7. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
8. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
9. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
10. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
11. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
12. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
13. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
14. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
15. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
16. HaftaYeterlik sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav1100
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı1100
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi1900900
Toplam İş Yükü1900900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Tasarım kavram, kuram, ilke, yöntem ve etiği hakkında ileri düzey bilgiye sahip olma.    X
2. Tasarım ve sanat alanında temel kavram/ilkeleri güncel boyutlarıyla tartışarak yönlendirebilme.    X
3. Tasarım bilgisini disiplinlerarası çalışmalarla, yeni kuram ve teoriler üretmek için kullanabilme.    X
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin kavram ve ilkeleri kavrama.    X
5. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili çağdaş kavram, ilke ve kuram geliştirebilme.    X
6. Güncel tasarım problemleri ile ilgili kavram ve yaklaşımları analiz edebilme, eleştirel yaklaşım ve çözüm önerileri geliştirip uygulayabilme.    X
7. Tasarım alanında deneysel ve yaratıcı süreçlerle bilimsel araştırma yöntemleri geliştirebilme.    X
8. Geliştirilen özgün tasarım yöntemlerini toplum yararına kullanabilme.    X
9. Tasarım alanındaki akademik tartışmaları planlayabilme, başlatabilme ve yönetebilme.    X
10. Tasarım alanında sanatsal ve bilimsel değerlendirmeler yaparak proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve özgün sanat/tasarım ürünlerine dönüştürebilme.    X
11. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanıp üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla ilgili kişilerle paylaşabilme.    X
12. Yaşam boyu eğitim için İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik sanatsal ve bilimsel bilgi üretip geliştirebilme.    X
13. Tasarım alanında akademik düzeyde öğretme, değerlendirme, denetleme yapabilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek