FME647 - KİMYA EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KİMYA EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI FME647 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıKimya Eğitimi alanında araştırma yöntemleri ve uygulamalar konusunda detaylı bilgi vermek, bilimsel araştırmalar yapabilme becerisi kazandırmak 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Araştırma problemi tanımlar, hipotezler kurar,
  2. Araştırma modellerini kavrar,
  3. Evren, örneklem, örnekleme yöntemlerini kavrar,
  4. Veri toplama araçlarını, özelliklerini, geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını kavrar,
  5. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kavrar, farklarını bilir,
  6. Verilerin analizini kavrar,
  7. Elde edilen sonuçları yorumlar, araştırma raporu hazırlar.
Dersin içeriğiEğitim araştırmalarına giriş
Araştırma problemi
Araştırma planı
Evren, örneklem
Veri toplama araçları
Araştırma yöntemleri
Verilerin analizi
Raporlaştırma
 
KaynaklarGay, L.R., Airasian(2000). Educational Research, Merrill, Ohio
Fraenkel, J.R., Wallen, N.E.(2009). How to design and evaluate research in education, Mc Graw-Hill
Creswell, J.W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, mixed methods approaches (2nd Edt.). London: Sage Publications.
Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Karasar, N. (2000). Araştırmalarda rapor hazırlama yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEğitim araştırmaları, araştırma konuları, nicel ve nitel araştırmalar
2. HaftaAraştırma problemi, araştırma probleminin seçilmesi ve tanımlanması, hipotezlerin tanımlanması
3. HaftaAraştırma planı, araştırma planının amaçları ve tanımlanması, araştırmalarda etik
4. HaftaEvren ve örneklem: örnekleme: tanımı ve amacı, çalışma evreninin tanımlanması, rastgele örneklem seçimi, örneklem büyüklüğünün belirlenmesi, nitel araştırmalarda örnekleme
5. HaftaAra sınav
6. HaftaÖlçme araçlarının seçimi, ölçme araçları türleri
7. HaftaÖlçme araçlarının geçerlik ve güvenirliği
8. HaftaNitel araştırma yöntemi: nitel araştırma soruları, örneklem seçimi, verilerin toplanması, betimsel araştırma, tarama modeli, korelasyonel araştırma, problemlerin belirlenmesi, örneklem ve süreç, verilerin analizi
9. Haftaİlişkisel çalışmalar, verilerin toplanması, verilerin analizi ve yorumlanması, yordama çalışmaları, verilerin analizi ve yorumlanması
10. HaftaAra Sınav
11. HaftaNedensel- karşılaştırma araştırmaları, tasarım ve süreci, verilerin analizi, ve yorumlanması, deneysel araştırmalar, iç ve dış geçerliği tehdit eden unsurlar, deneme öncesi desenler
12. HaftaGerçek deneysel desenler, yarı deneysel desenler
13. HaftaBetimsel istatistik, çıkarımsal istatistik
14. HaftaAraştırma raporunun hazırlanması, genel kurallar, rapor yazılmasında kullanılan genel kurallar
15. Hafta--
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler510
Sunum15
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar225
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı950
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama11313
Proje15050
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi22550
Genel sınava hazırlanma süresi13535
Toplam İş Yükü24136240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.    X
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.    X
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir.    X
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır.X    
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir.    X
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.    X
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır.X    
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir.X    
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir.X    
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.X    
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar.X    
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır.X    
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek