FME647 - KİMYA EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KİMYA EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI | FME647 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Kimya Eğitimi alanında araştırma yöntemleri ve uygulamalar konusunda detaylı bilgi vermek, bilimsel araştırmalar yapabilme becerisi kazandırmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Eğitim araştırmalarına giriş Araştırma problemi Araştırma planı Evren, örneklem Veri toplama araçları Araştırma yöntemleri Verilerin analizi Raporlaştırma | |||||
Kaynaklar | Gay, L.R., Airasian(2000). Educational Research, Merrill, Ohio Fraenkel, J.R., Wallen, N.E.(2009). How to design and evaluate research in education, Mc Graw-Hill Creswell, J.W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, mixed methods approaches (2nd Edt.). London: Sage Publications. Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Karasar, N. (2000). Araştırmalarda rapor hazırlama yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Eğitim araştırmaları, araştırma konuları, nicel ve nitel araştırmalar |
2. Hafta | Araştırma problemi, araştırma probleminin seçilmesi ve tanımlanması, hipotezlerin tanımlanması |
3. Hafta | Araştırma planı, araştırma planının amaçları ve tanımlanması, araştırmalarda etik |
4. Hafta | Evren ve örneklem: örnekleme: tanımı ve amacı, çalışma evreninin tanımlanması, rastgele örneklem seçimi, örneklem büyüklüğünün belirlenmesi, nitel araştırmalarda örnekleme |
5. Hafta | Ara sınav |
6. Hafta | Ölçme araçlarının seçimi, ölçme araçları türleri |
7. Hafta | Ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliği |
8. Hafta | Nitel araştırma yöntemi: nitel araştırma soruları, örneklem seçimi, verilerin toplanması, betimsel araştırma, tarama modeli, korelasyonel araştırma, problemlerin belirlenmesi, örneklem ve süreç, verilerin analizi |
9. Hafta | İlişkisel çalışmalar, verilerin toplanması, verilerin analizi ve yorumlanması, yordama çalışmaları, verilerin analizi ve yorumlanması |
10. Hafta | Ara Sınav |
11. Hafta | Nedensel- karşılaştırma araştırmaları, tasarım ve süreci, verilerin analizi, ve yorumlanması, deneysel araştırmalar, iç ve dış geçerliği tehdit eden unsurlar, deneme öncesi desenler |
12. Hafta | Gerçek deneysel desenler, yarı deneysel desenler |
13. Hafta | Betimsel istatistik, çıkarımsal istatistik |
14. Hafta | Araştırma raporunun hazırlanması, genel kurallar, rapor yazılmasında kullanılan genel kurallar |
15. Hafta | -- |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 9 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 24 | 136 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir. | X | ||||
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır. | X | ||||
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur. | X | ||||
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır. | X | ||||
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir. | X | ||||
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir. | X | ||||
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar. | X | ||||
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır. | X | ||||
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek