KİM720 - KİMYASAL SENSÖRLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KİMYASAL SENSÖRLER | KİM720 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Kadir Pekmez | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri ?Sensör kavramı ve tarihsel gelişme, Temel ilkeler, Kimyasal sensörlerin sınıflandırılması, Ölçüm cihazlarının tanıtılması, Fiber-Optik sistemlerde kimyasal algılama, Sensör tasarımı ve sınıflandırılması? konularında ileri düzeyde bilgilendirmek ve bu alanlardaki son gelişmeleri tartışmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sensör kavramı ve tarihsel gelişme, Temel ilkeler, Kimyasal sensörlerin sınıflandırılması, özellikle elektrokimyasal ve optik sensörlere odaklanılması, Ölçüm sistemleri ve cihazlarının tanıtılması, Fiber-Optik sistemlerde kimyasal algılama, Sensör tasarımları ve sınıflandırılması, pH, Anyon, Katyon ve Gaz Sensörleri, Biyokimyasal ve Organik bileşikler için sensörler ve bu alanlardaki son gelişmeler, Mikroçip elektroforez yöntemine dayalı sensörlerin tasarımı ve uygulamaları. | |||||
Kaynaklar | Chemical Sensors, Robert W. Cattrall, Oxford (Chemistry Primers) Science Publications Fiber Optic Chemical Sensors and Biosensors, Volume I, Editor: Otto S. Wolfbeis, CRC Press The book on the technologies of Polymicro, Specialists in Fused Silica Handbook of Capillary Electrophoresis (second edition) Edited by James P. Landers, CRC Press Muhtelif makaleler ve derlemeler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sensör kavramı ve tarihsel gelişme |
2. Hafta | Temel ilkeler |
3. Hafta | Kimyasal sensörlerin sınıflandırılması |
4. Hafta | Elektrokimyasal ve optik sensörlerin incelenmesi |
5. Hafta | Ölçüm sistemleri ve cihazlarının tanıtılması |
6. Hafta | Fiber-Optik sistemlerde kimyasal algılama |
7. Hafta | Sensör tasarımları ve sınıflandırılması |
8. Hafta | Öğrencilerin yapacağı sensör tasarım projelerinin belirlenmesi |
9. Hafta | pH, Anyon, Katyon ve Gaz Sensörleri, Biyokimyasal ve Organik bileşikler için sensörler ve bu alanlardaki son gelişmeler, |
10. Hafta | pH, Anyon, Katyon ve Gaz Sensörleri, Biyokimyasal ve Organik bileşikler için sensörler ve bu alanlardaki son gelişmeler (devam) |
11. Hafta | Mikroçip elektroforez yöntemine dayalı sensörlerin tasarımı ve uygulamaları 1 |
12. Hafta | Mikroçip elektroforez yöntemine dayalı sensörlerin tasarımı ve uygulamaları 2 |
13. Hafta | Öğrenci sensör tasarım projelerinin ve raporlarının sunumları |
14. Hafta | Öğrenci sensör tasarım projelerinin ve raporlarının sunumları (devam) |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 9 | 108 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 29 | 162 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisansla uzmanlaşır ve alanına yenilikçi bilimsel kavramlar getirir. | X | ||||
2. Disiplinlerarası etkileşimi değerlendirerek karmaşık fikirleri analiz eder ve özgün sonuçlar elde eder. | X | ||||
3. Alanındaki yeni bilgileri önyargısız bir şekilde değerlendirir, eleştirir, yorumlar ve aktarır. | X | ||||
4. Alanında yeni fikirler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir veya farklı alanlara uyarlar. | X | ||||
5. Alanında ileri bilgi ve tecrübesiyle farklı araştırma yöntemleriyle bilimsel stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Ulusal/uluslararası hakemli dergilerde özgün makaleler yayınlayarak bilimsel birikime katkıda bulunur. | X | ||||
7. Alanında liderlik yaparak özgün çalışmalar ve disiplinlerarası sorunların çözümüne katkı sağlar. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme ile sorun çözme yeteneklerini kullanarak yeni düşünceler ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
9. Alanında yetkin kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunur ve etkili iletişim kurar. | X | ||||
10. Yabancı dil kullanarak uluslararası kaynaklara erişir, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışır. | X | ||||
12. Alanındaki ilerlemeleri takip eder, içselleştirir ve toplumun bilgi toplumu ve sürdürülebilirlik sürecine katkı sağlar. | X | ||||
13. Alanıyla ilgili veri yönetimini toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek etkin ve güvenli bir şekilde yönetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek