GMÜ739 - SU ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SU ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ | GMÜ739 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumluları | |||||
Dersin amacı | Su ürünlerinin işleme, depolama ve değerlendirilmesi hakkında lisans üstü düzeyde yeni bilgilerin sunulmasıdır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Su ürünleri bileşenlerinin kimyası. Su ürünlerinin kimyasal, fiziksel ve mikrobiyolojik kalitesi. Su ürünlerinin toksikolojisi. Su ürünlerinin dondurulması, kurutulması, dumanlanması, tuzlanması, konservelenmesi ve fermentasyonu. Balık sausage üretimi. Su ürünleri artıklarının değerlendirilmesi. | |||||
Kaynaklar | Shahidi, F, Botta, J. R., 1994. Seafoods. Blackie Academic, Glasgow. Doe, E. P., 2000. Fish Drying and Smoking. Technomic Co., Inc., 247 s. Bremner, H. A. (Edit.), 2002. Safety and quality issues in fish processing.Woodhead Publishing Limited, Cambridge, England. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Su ürünleri bileşenlerinin kimyası |
2. Hafta | Su ürünleri bileşenlerinin kimyası |
3. Hafta | Su ürünleri bileşenlerinin kimyası |
4. Hafta | Su ürünlerinin kimyasal, fiziksel ve mikrobiyolojik kalitesi |
5. Hafta | Su ürünlerinin kimyasal, fiziksel ve mikrobiyolojik kalitesi |
6. Hafta | Su ürünlerinin toksikolojisi |
7. Hafta | Su ürünlerinin soğutulması, dondurulması, çözündürülmesi |
8. Hafta | Su ürünlerinin kurutulması, dumanlanması |
9. Hafta | Su ürünlerinin tuzlanması, konservelenmesi |
10. Hafta | Balık sausage üretimi |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Su ürünleri artıklarının değerlendirilmesi |
13. Hafta | Rapor hazırlama ve sunma |
14. Hafta | Rapor hazırlama ve sunma |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 9 | 108 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 35 | 97 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar/saptar ve uygular. | X | ||||
2. Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | ||||
4. Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | ||||
5. Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | ||||
6. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | ||||
7. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | ||||
8. Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | ||||
9. Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek