GMÜ723 - MİKROBİYAL GENETİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MİKROBİYAL GENETİK | GMÜ723 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumluları | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere mikroorganizmaların genetik yapısı, gen yapıları ve fonksiyonları konularında temel bilgiler kazandırılması. Öğrencilere prokaryotik ve ökaryotik mikroorganizmaların genetik yapı ve fonksiyonları arasındaki farkları öğretmek. Öğrencilere mikroorganizmalardaki ekstrkromozomal materyaller ve önemini öğretmek. Öğrencilerin mikrobiyal kalıtım ve önemi konusunda bilgilendirilmesi. Öğrencilere mikroorganizmaların genetik özelliklerindeki değişimler ve bunun önemini kavratmak. Öğrencilerin rekombinant DNA teknolojisi, klonlama ve gen mühendisliği konuları ve bunların önemi konularında bilgi sahibi olmasını sağlamak. Öğrencilere moleküler biyolojik tekniklerin temel prensiplerini öğretmek. Öğrencilerin mikrobiyal genetik konusundaki yeni gelişmeler hususunda bilgilendirilmesi. Öğrencilerin konu ile ilgili profesyonel ve etik sorumluluk sahibi olmalarını sağlamak. Öğrencilere konu ile ilgili bilgilere ulaşmanın yollarını öğretmek. Öğrencilere sözlü ve yazılı ifade etme becerisi k | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Prokaryotik ve ökaryotik mikroorganizmaların genetik yapı ve fonksiyonları arasındaki farklar. Kromozom ve DNA yapısı ve fonksiyonları. Mikroorganizmalarda ekstrkromozomal materyaller (plazmidler, epizomlar, transpozonlar) ve önemi. Gen yapısı ve fonksiyonu. DNA replikasyonu ve mikrobiyal kalıtım. Mikroorganizmaların genotipik ve fenotipik yapı ve özellikleri. Genetik varyasyonlar ve mutasyonlar. Mikroorganizmalarda genetik madde aktarım yolları. Protoplast füzyonu. Rekombinant DNA teknolojisi, klonlama ve gen mühendisliği. Genetiği değiştirilmiş mikroorganizmalar. Moleküler biyolojik tekniklerin temel prensipleri | |||||
Kaynaklar | - Trun, N., Trempy, J. 2004. Fundemental of Bacterial Genetic, Blackwell Publishing. - Stanley, R. et al. 1994. Microbial Genetics. Jones&Bartlett. - Watson J. D. et al. 1992. Recombinant DNA, Scientific American books, USA, - Snyder, R., Champness, W. 2003. Molecular Genetics of Bacteria. ASM Press. - Demain, A.L., Davies, J.E. 1999. Manual of Industrial Microbiology and Bacteriology, ASM Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Prokaryotik ve ökaryotik mikroorganizmaların genetik yapı ve fonksiyonları arasındaki farklar. |
2. Hafta | Kromozom ve DNA yapısı ve fonksiyonları. |
3. Hafta | Mikroorganizmalarda ekstrkromozomal materyaller (plazmidler, epizomlar, transpozonlar) ve önemi. |
4. Hafta | Gen yapısı ve fonksiyonu. |
5. Hafta | DNA replikasyonu ve mikrobiyal kalıtım. |
6. Hafta | Mikroorganizmaların genotipik ve fenotipik yapı ve özellikleri. |
7. Hafta | Genetik varyasyonlar ve mutasyonlar. |
8. Hafta | Mikroorganizmalarda genetik madde aktarım yolları. |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Protoplast füzyonu |
11. Hafta | Rekombinant DNA teknolojisi, klonlama ve gen mühendisliği. |
12. Hafta | Genetiği değiştirilmiş mikroorganizmalar ve önemi. |
13. Hafta | Genetiği değiştirilmiş mikroorganizmalar ve önemi.g |
14. Hafta | Moleküler biyolojik tekniklerin temel prensipleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 3 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 9 | 108 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 20 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 107 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar/saptar ve uygular. | X | ||||
2. Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | ||||
4. Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | ||||
5. Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | ||||
6. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | ||||
7. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | ||||
8. Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | ||||
9. Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek