SBT631 - HAREKET ve SPOR EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HAREKET ve SPOR EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME I SBT631 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Gıyasettin Demirhan 
Dersin amacıBu dersin amacı; hareket ve spor eğitimindeki program geliştirme yaklaşım ve modellerini kavrayarak program tasarısı hazırlamadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci, program geliştirme alanındaki terimleri açıklar.
  2. Öğrenci, program tasarısı hazırlar.
  3. Öğrenci, program geliştirme yaklaşım ve modellerinin analizini yapar.
Dersin içeriği? Program geliştirme ile ilgili kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişki.
? Program geliştirme yaklaşım ve modelleri.
? Hedef / kazanım yazma, içerik düzenleme, öğretme-öğrenme sürecini örgütleme, değerlendirme yol ve araçlarını belirleme.
? Program tasarısı hazırlama.
? Program geliştirme ve araştırma ilişkisi. 
Kaynaklar? Annaniro AA., Cowel, CC ? Hazelton, HW. (1980). Curriculum Theory and Design in Physical Education. St. Louis: The C.V.Mosby Company.
? Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
? Erden M. (1993). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları.
? Harrison, JM., Blakemore, CL. ? Buck, MM. (2001). Instuctional Strategies For Secondary School Physical Education. New York: McGraw Hill.
? Jewett, AE., Bain, LL. & Ennis, CD. (1995). The Curriculum Process in Physical Education. Madison: WCB Brown and Benchmark Publishers.
? Metzler, MW. (2005). Instructional Models for Physical Education. Scottsdale: Holcomb hathaway Publishers.
? Oliva, FP. (1988). Developing The Curriculum. London: Scott, Foresman and Company.
? Ornstain, CA. ? Hunkins, F.P. (1988). Curriculum:Foundations, Principles, and Issues. New Jersey: Prentice Hall.
? Sönmez, V. (2010). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara:Anı Yayınları. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme ve temel kavramlar
2. HaftaProgram geliştirme ile ilgili kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişki
3. HaftaProgram geliştirme yaklaşım ve modelleri
4. HaftaHedef / kazanım belirleme
5. HaftaHedef / Kazanım belirleme
6. Haftaİçeriği yapılandırma
7. Haftaİçeriği yapılandırma
8. HaftaAra sınav
9. HaftaÖğretme-öğrenme sürecini örgütleme
10. HaftaÖğretme-öğrenme sürecini örgütleme
11. HaftaSınama durumları
12. HaftaSınama durumları
13. HaftaProgram değerlendirme
14. HaftaProgram değerlendirme
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum210
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama21836
Proje000
Ödevler21632
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3497300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.   X 
2. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir.X    
3. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.  X  
4. Hareket ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır  X  
5. Hareket ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.    X
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar.  X  
7. Hareket ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer.X    
8. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X   
9. Hareket ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. X   
10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.  X  
11. Hareket ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular.X    
12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.    X
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir.  X  
14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.  X  
15. Hareket ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek