SBT631 - HAREKET ve SPOR EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HAREKET ve SPOR EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME I | SBT631 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Gıyasettin Demirhan | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; hareket ve spor eğitimindeki program geliştirme yaklaşım ve modellerini kavrayarak program tasarısı hazırlamadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Program geliştirme ile ilgili kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişki. ? Program geliştirme yaklaşım ve modelleri. ? Hedef / kazanım yazma, içerik düzenleme, öğretme-öğrenme sürecini örgütleme, değerlendirme yol ve araçlarını belirleme. ? Program tasarısı hazırlama. ? Program geliştirme ve araştırma ilişkisi. | |||||
Kaynaklar | ? Annaniro AA., Cowel, CC ? Hazelton, HW. (1980). Curriculum Theory and Design in Physical Education. St. Louis: The C.V.Mosby Company. ? Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Bağırgan Yayınevi. ? Erden M. (1993). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları. ? Harrison, JM., Blakemore, CL. ? Buck, MM. (2001). Instuctional Strategies For Secondary School Physical Education. New York: McGraw Hill. ? Jewett, AE., Bain, LL. & Ennis, CD. (1995). The Curriculum Process in Physical Education. Madison: WCB Brown and Benchmark Publishers. ? Metzler, MW. (2005). Instructional Models for Physical Education. Scottsdale: Holcomb hathaway Publishers. ? Oliva, FP. (1988). Developing The Curriculum. London: Scott, Foresman and Company. ? Ornstain, CA. ? Hunkins, F.P. (1988). Curriculum:Foundations, Principles, and Issues. New Jersey: Prentice Hall. ? Sönmez, V. (2010). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara:Anı Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme ve temel kavramlar |
2. Hafta | Program geliştirme ile ilgili kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişki |
3. Hafta | Program geliştirme yaklaşım ve modelleri |
4. Hafta | Hedef / kazanım belirleme |
5. Hafta | Hedef / Kazanım belirleme |
6. Hafta | İçeriği yapılandırma |
7. Hafta | İçeriği yapılandırma |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Öğretme-öğrenme sürecini örgütleme |
10. Hafta | Öğretme-öğrenme sürecini örgütleme |
11. Hafta | Sınama durumları |
12. Hafta | Sınama durumları |
13. Hafta | Program değerlendirme |
14. Hafta | Program değerlendirme |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 18 | 36 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 16 | 32 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 34 | 97 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. Hareket ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | X | ||||
5. Hareket ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | ||||
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | ||||
7. Hareket ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. | X | ||||
8. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
9. Hareket ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | X | ||||
10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
11. Hareket ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular. | X | ||||
12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. | X | ||||
14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
15. Hareket ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek