TDE662 - YENİ TÜRK EDEBİYATINDA TENKİT II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YENİ TÜRK EDEBİYATINDA TENKİT II TDE662 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Hayrunisa TOPÇU 
Dersin amacıBu ders ile öğrenci; Yeni Türk edebiyatında II. Meşrutiyet ve Cumhuriyet Dönemi eleştiri türünün gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilecek ve eleştiri metinlerini tahlil edebilecektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; Eleştirinin tanımını yapabilir.
  2. II. Meşrutiyet dönemi eleştiri anlayışları hakkında bilgi sahibi olabilir,
  3. Cumhuriyet dönemi eleştirisi hakkında bilgi sahibi olabilir
Dersin içeriği? Eleştiri türünün gelişimi
? II. Meşrutiyet ve Cumhuriyet Döneminde yazılmış eleştiri metinlerinin tahlilinin yapılması
 
Kaynaklar? ERCİLASUN, B., (1981), Servet-i Fünun?da Edebi Tenkit. İstanbul: Kültür Bakanlığı Yayınları.
? KOMİSYON, (1979). Yeni Türk Edebiyatı Antolojisi. İstanbul: İÜ. Yayınevi.
? MORAN, B., (1983). Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul: İletişim Yayınları.
? ÖNERTOY, O., (1980). Tanzimat ve Servet-i Fünûn Döneminde Edebî Eleştiri, Ankara: AÜDTCF Yayınları.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaII. Meşrutiyet döneminde eleştirinin gelişimi
2. HaftaEleştiri metinlerinin tahlili
3. HaftaFuat Köprülü?nün eleştiri yazılarının tahlili
4. HaftaMilli Edebiyat döneminde eleştiri
5. HaftaÖmer Seyfettin?in eleştiri yazıları
6. HaftaAra sınav
7. HaftaAli Canip?in eleştiri yazıları
8. HaftaCumhuriyet Döneminde eleştiri
9. HaftaPeyami Safa?nın eleştirileri
10. HaftaNurullah Ataç?ın eleştirileri
11. HaftaAra sınav
12. HaftaSuut Kemal Yetkin?in eleştirileri
13. HaftaYahya Kemal?in eleştirileri
14. HaftaAdnan Benk?in Eleştirileri
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum515
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama5840
Proje080
Ödevler5840
Ara sınavlara hazırlanma süresi2510
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü3753180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X
11. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
12. Türk kültürüne hakimdir. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek