BTÖ700-04 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR BTÖ700-04 8. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseDersleri tamamlamış, yeterlik sınavını geçmiş olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Buket Akkoyunlu, Prof. Dr. Arif Altun, Prof. Dr. Yasemin Usluel, Prof. Dr. Mukaddes Erdem, Prof. Dr. Sadi Seferoğlu, Prof. Dr. Halil Yurdugül, Doç. Dr. Hakan Tüzün 
Dersin amacıDoktora tez çalışması aşamasında, tez çalışmalarına ilişkin bilgilerin paylaşılması,  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci Önerilen tez konusunun doktora düzeyine uygun olduğunu gösterir, Akademik açıdan tutarlı ve incelemeye değer bir araştırma sorusu belirler, Araştırma konusuna ilişkin eleştirel bir yaklaşım ortaya koyar İlgili alandaki literatürü belirler Tez önerisi hazırlar Tez içerik taslağı oluşturur Zaman Çizelgesi ve Zaman planı hazırlar Probleme uygun veri toplama araçları geliştirir Veri toplar Verileri değerlendirir Raporlaştırır
Dersin içeriğiÖnerilen tezin doktara düzeyine uygun olduğunu gösterme
Akademik açıdan tutarlı ve incelemeye değer bir araştırma sorusu belirleme,
Araştırma konusuna ilişkin eleştirel bir yaklaşım ortaya koyma,
İlgili alandaki literatürü belirleme
Tez önerisi hazırlama
Tez içerik taslağı oluşturma
Zaman Çizelgesi ve Zaman planı hazırlama
Probleme uygun veri toplama araçları geliştirme
Veri toplama
Verileri değerlendirme
Rapor etme
 
KaynaklarDay,R. A (2000), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır (G. A. Altay, Çev.), TÜBİTAK: Ankara (Orijinal çalışma basım tarihi, 1994).
http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/
Bell, J. (1999), Doing Your Research Project: A Guide for First ? time Researchers in Education & Social Science, Oxford University pres, Oxford.
Baxter, L, Hughes, C. and Tight, M. (2001): How to Research, Open University Pres, Milton Keynes.
Cryer, P. (2000), The Research Student?s Guide to Success, Open University Pres, Milton Keynes.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)105
Laboratuar00
Uygulama315
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler760
Sunum115
Projeler00
Seminer15
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı22100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 10 25 250
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama450200
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)530150
Sunum / Seminer Hazırlama250100
Proje000
Ödevler540200
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü26195900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. . Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileriyle katkıda bulunma.    X
2. BÖTE alanında alan yazına ve uygulamaya katkı için bilimsel araştırmalar yapma    X
3. BÖTE alanına ilişkin ölçme araçları geliştirme ve bunları kullanarak verilere ulaşma ve verileri değerlendirme    X
4. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik işbirlikli ulusal ya da uluslararası projeler geliştirme ve yürütme.    X
5. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlamak için araştırmalar gerçekleştirme    X
6. Kurumların çevrim içi ya da karma öğrenme ortamlarındaki gereksinimlerine yönelik öğretim tasarımları geliştirme, uygulama, yayılımını sağlama ve değerlendirme.X    
7. Alana özgü kuram ya da uygulama temelli yüz yüze/çevrimiçi/karma disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirmeX    
8. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları temelinde araştırmalar planlama, yürütme ve değerlendirme    X
9. Teknolojinin insan yaşamına etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram/model geliştirme    X
10. Bilimsel araştırmalar konusunda güncel araştırma yöntemlerini takip etme ve bunları işe koşma.    X
11. Meslek etiğini tüm çalışmalarında temele almaX    
12. Sosyal medya ve oyunla ilgili araştırmalar/uygulamalar tasarlama, geliştirme ve etkilerini değerlendirmeX    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek