BTÖ700-04 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | BTÖ700-04 | 8. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Dersleri tamamlamış, yeterlik sınavını geçmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Buket Akkoyunlu, Prof. Dr. Arif Altun, Prof. Dr. Yasemin Usluel, Prof. Dr. Mukaddes Erdem, Prof. Dr. Sadi Seferoğlu, Prof. Dr. Halil Yurdugül, Doç. Dr. Hakan Tüzün | |||||
Dersin amacı | Doktora tez çalışması aşamasında, tez çalışmalarına ilişkin bilgilerin paylaşılması, | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Önerilen tezin doktara düzeyine uygun olduğunu gösterme Akademik açıdan tutarlı ve incelemeye değer bir araştırma sorusu belirleme, Araştırma konusuna ilişkin eleştirel bir yaklaşım ortaya koyma, İlgili alandaki literatürü belirleme Tez önerisi hazırlama Tez içerik taslağı oluşturma Zaman Çizelgesi ve Zaman planı hazırlama Probleme uygun veri toplama araçları geliştirme Veri toplama Verileri değerlendirme Rapor etme | |||||
Kaynaklar | Day,R. A (2000), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır (G. A. Altay, Çev.), TÜBİTAK: Ankara (Orijinal çalışma basım tarihi, 1994). http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/ Bell, J. (1999), Doing Your Research Project: A Guide for First ? time Researchers in Education & Social Science, Oxford University pres, Oxford. Baxter, L, Hughes, C. and Tight, M. (2001): How to Research, Open University Pres, Milton Keynes. Cryer, P. (2000), The Research Student?s Guide to Success, Open University Pres, Milton Keynes. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 15 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 60 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 22 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 10 | 25 | 250 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 50 | 200 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 30 | 150 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 50 | 100 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 40 | 200 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 26 | 195 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. . Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileriyle katkıda bulunma. | X | ||||
2. BÖTE alanında alan yazına ve uygulamaya katkı için bilimsel araştırmalar yapma | X | ||||
3. BÖTE alanına ilişkin ölçme araçları geliştirme ve bunları kullanarak verilere ulaşma ve verileri değerlendirme | X | ||||
4. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik işbirlikli ulusal ya da uluslararası projeler geliştirme ve yürütme. | X | ||||
5. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlamak için araştırmalar gerçekleştirme | X | ||||
6. Kurumların çevrim içi ya da karma öğrenme ortamlarındaki gereksinimlerine yönelik öğretim tasarımları geliştirme, uygulama, yayılımını sağlama ve değerlendirme. | X | ||||
7. Alana özgü kuram ya da uygulama temelli yüz yüze/çevrimiçi/karma disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirme | X | ||||
8. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları temelinde araştırmalar planlama, yürütme ve değerlendirme | X | ||||
9. Teknolojinin insan yaşamına etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram/model geliştirme | X | ||||
10. Bilimsel araştırmalar konusunda güncel araştırma yöntemlerini takip etme ve bunları işe koşma. | X | ||||
11. Meslek etiğini tüm çalışmalarında temele alma | X | ||||
12. Sosyal medya ve oyunla ilgili araştırmalar/uygulamalar tasarlama, geliştirme ve etkilerini değerlendirme | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek