TDE661 - YENİ TÜRK EDEBİYATINDA TENKİT I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YENİ TÜRK EDEBİYATINDA TENKİT I TDE661 1. Yarıyıl 3 0 3 5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Hayrunisa TOPÇU 
Dersin amacıYeni Türk edebiyatında XIX. yüzyıldaki eleştiri türünün gelişimini öğretmek Eleştiri metinlerini tahlil edebilmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; Eleştirinin tanımını yapabilir.
  2. Eleştiri türünün Türk edebiyatındaki gelişimini izleyebilir.
  3. Eleştiri metinlerini tahlil edebilir.
Dersin içeriğiTürkiye'de eleştiri türünün gelişimi
XIX. yüzyılda yazılmış eleştiri metinlerinin tahlilinin yapılması 
KaynaklarKEFELİ, Emel (2012). Batı Edebiyatında Akımlar, İstanbul: Dergâh Yayınları.
ORTAK (1981). Yazın Akımları, Ankara: Türk Dili Dergisi, s: 349.
ÇETİŞLİ, İsmail (2004), Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, Ankara: Akçağ Yayınları. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEleştirinin tanımı
2. HaftaEleştirinin Türk edebiyatındaki gelişimi
3. HaftaEleştiri metinlerinin tahlili
4. HaftaŞinasi?nin eleştiri yazılarının tahlili
5. HaftaNamık Kemal?in eleştiri yazılarının tahlili
6. HaftaAra sınav
7. HaftaZiya Paşa?nın eleştiri yazılarının tahlili
8. HaftaAbdülhak Hamid?in eleştiri yazılarının tahlili
9. HaftaAhmet Mithat Efendi?nin eleştiri yazılarının tahlili
10. HaftaServet-i Fünun dönemi eleştirisi hakkında bilgi
11. HaftaTevfik Fikret'in eleştiri yazılarının tahlili
12. HaftaTevfik Fikret?in eleştiri yazılarının tahlili
13. HaftaCenap Şahabettin?in eleştiri yazılarının tahlili
14. HaftaHalit Ziya?nın eleştiri yazılarının tahlili
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler215
Sunum215
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12336
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi11414
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü3258150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X
11. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
12. Türk kültürüne hakimdir. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek