AKT709 - HAYAT SİGORTASI OPSİYONLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HAYAT SİGORTASI OPSİYONLARI | AKT709 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumluları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; hayat sigortası ve hayat annüitesi ürünlerinin kullanım alanları ve bu ürünlerin fiyatlandırmaları ve modellemelerine ilişkin gerekli bilgiyi sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bireysel Hayat Sigortaları, Grup Hayat Sigortaları, Masraf Yüklemelerini İçeren Sigorta Modelleri, Peşin Değerler, Ayrılma Opsiyonları, Değiştirilmiş Rezerv Yöntemleri, Hayat Sigortalarında Markov Zincirleri, Heterojenlik İçeren Sigorta Modelleri. | |||||
Kaynaklar | 1. Bowers N.L., Gerber H.U., Hickman J.C., Jones D.A., and Nesbitt C. J., Actuarial Mathematics, SOA, 1997. 2. Norberg R., Basic Life Insurance Mathematics, Wiley, 2002. 3. Dickson, D.C.M., Hardy, M.R., Waters, H. R.,Actuarial Mathematics for Life Contingent Risks, Cambridge, 2009. 4. Neill A. Life Contingencies, William Heinemann, London, 1983. 5. Gerber, H. U., Life Insurance Mathematics, Springer , 1997. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bireysel hayat sigortaları |
2. Hafta | Grup hayat sigortalarına giriş |
3. Hafta | Grup hayat sigortaları |
4. Hafta | Masraf yüklemelerini içeren sigorta modelleri |
5. Hafta | Peşin değerler |
6. Hafta | Ayrılma opsiyonları |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Proje I |
9. Hafta | Değiştirilmiş rezerv yöntemleri |
10. Hafta | Hayat sigortalarında Markov zincirleri I |
11. Hafta | Hayat sigortalarında Markov zincirleri II |
12. Hafta | Heterojenlik içeren sigorta modelleri I |
13. Hafta | Heterojenlik içeren sigorta modelleri II |
14. Hafta | Proje II |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 12 | 156 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 93 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Aktüeryal problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirebilme. | X | ||||
2. Aktüerya alanında belirli bir konu hakkında detaylı araştırma yapabilme. | X | ||||
3. Aktüerya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde aktüerya teorisine hakim olma. | X | ||||
4. Aktüerya alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | X | ||||
5. Aktüerya alanında proje ve etkinlikler düzenleme. Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilme. | X | ||||
6. Bilimsel irdeleme yetisine sahip olma. | X | ||||
7. Aktüerya alanında bilimsel yayın üretebilme. | X | ||||
8. Analitik düşünme becerisine sahip olma. | X | ||||
9. Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilme. | X | ||||
10. Aktüerya literatürünü takip edebilme. | X | ||||
11. Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde yayın ve sunum yapabilecek düzeyde geliştirme. | X | ||||
12. Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X | ||||
13. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma. | X | ||||
14. Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahip olma ve takım liderliği yapabilme. | X | ||||
15. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. Bilimsel etik kurallara uygun davranma. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek