AKT709 - HAYAT SİGORTASI OPSİYONLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HAYAT SİGORTASI OPSİYONLARI AKT709 3. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumluları 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilerin; hayat sigortası ve hayat annüitesi ürünlerinin kullanım alanları ve bu ürünlerin fiyatlandırmaları ve modellemelerine ilişkin gerekli bilgiyi sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Hayat sigortası ürünlerini tanır.
  2. Hayat sigortaları için masraf yüklemesi hesabı yapar.
  3. Hayat sigortaları ve hayat annüiteleri için rezerv hesaplar.
  4. Hayat sigortalarının modellenmesinde kullanılan yöntemleri kavrar.
Dersin içeriğiBireysel Hayat Sigortaları, Grup Hayat Sigortaları, Masraf Yüklemelerini İçeren Sigorta Modelleri, Peşin Değerler, Ayrılma Opsiyonları, Değiştirilmiş Rezerv Yöntemleri, Hayat Sigortalarında Markov Zincirleri, Heterojenlik İçeren Sigorta Modelleri. 
Kaynaklar1. Bowers N.L., Gerber H.U., Hickman J.C., Jones D.A., and Nesbitt C. J., Actuarial Mathematics, SOA, 1997.
2. Norberg R., Basic Life Insurance Mathematics, Wiley, 2002.
3. Dickson, D.C.M., Hardy, M.R., Waters, H. R.,Actuarial Mathematics for Life Contingent Risks, Cambridge, 2009.
4. Neill A. Life Contingencies, William Heinemann, London, 1983.
5. Gerber, H. U., Life Insurance Mathematics, Springer , 1997.  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBireysel hayat sigortaları
2. HaftaGrup hayat sigortalarına giriş
3. HaftaGrup hayat sigortaları
4. HaftaMasraf yüklemelerini içeren sigorta modelleri
5. HaftaPeşin değerler
6. HaftaAyrılma opsiyonları
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaProje I
9. HaftaDeğiştirilmiş rezerv yöntemleri
10. HaftaHayat sigortalarında Markov zincirleri I
11. HaftaHayat sigortalarında Markov zincirleri II
12. HaftaHeterojenlik içeren sigorta modelleri I
13. HaftaHeterojenlik içeren sigorta modelleri II
14. HaftaProje II
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum00
Projeler220
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1312156
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje22040
Ödevler248
Ara sınavlara hazırlanma süresi12424
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3393300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Aktüeryal problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirebilme.    X
2. Aktüerya alanında belirli bir konu hakkında detaylı araştırma yapabilme.   X 
3. Aktüerya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde aktüerya teorisine hakim olma.   X 
4. Aktüerya alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.  X  
5. Aktüerya alanında proje ve etkinlikler düzenleme. Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilme.   X 
6. Bilimsel irdeleme yetisine sahip olma.  X  
7. Aktüerya alanında bilimsel yayın üretebilme.   X 
8. Analitik düşünme becerisine sahip olma.  X  
9. Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilme.X    
10. Aktüerya literatürünü takip edebilme. X   
11. Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde yayın ve sunum yapabilecek düzeyde geliştirme. X    
12. Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. X   
13. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma. X   
14. Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahip olma ve takım liderliği yapabilme.X    
15. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. Bilimsel etik kurallara uygun davranma. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek