AKT705 - KAZA ve SORUMLULUK SİGORTALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KAZA ve SORUMLULUK SİGORTALARI | AKT705 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumluları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı kaza ve sorumluluk sigortalarını tanıtmak ve bu ürünlerin fiyatlarının nasıl belirleneceğini tartışmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kaza ve sorumluluk sigortalarında riske maruz kalan tanımı; veri düzenlenmesi: takvim yılı, poliçe yılı, kaza yılı; Riske maruz kalan sayısının fiyatlandırmada kullanımı; Riske maruz kalan bilgisi değişiminin etkileri; Masraf kategorileri; veri kaynakları ve seçim kriterleri; Kar ve ihtiyat karşılıkları; Reasürans masrafı; Sermaye masrafı; Sabit ve değişken masraflar; Hasar düzeltme masrafları ile risk kabul masraflarının karşılaştırılması; bireysel risk derecelendirme. | |||||
Kaynaklar | 1. Werner, G., Modlin, C., Basic Ratemaking, Casualty Actuarial Society, Fourth Edition, 2010. 2. Brown,R. L. Introduction to Ratemaking and Loss Reserving for Property and Casualty Insurance, ACTEX Publication, 1993. 3. Casualty Actuarial Society Committee on Ratemaking Principles, Statement of Principles Regarding Property and Casualty Insurance Ratemaking, Casualty Actuarial Society, 1988. 4. Feldblum, S., ?Personal Automobile Premiums: An Asset Share Pricing Approach for Property-Casualty Insurance,? PCAS LXXXIII, 1996 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Fiyatlandırma için kullanılacak veri |
3. Hafta | Riske Maruz Kalma |
4. Hafta | Primler |
5. Hafta | Hasarlar ve Hasar Düzeltme Masrafları |
6. Hafta | Diğer Masraflar ve Kar |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Geleneksel Risk Sınıflandırma |
9. Hafta | Çok değişkenli sınıflandırma |
10. Hafta | Değişik sigorta ürünleri için sayısal önekler |
11. Hafta | Değişik sigorta ürünleri için sayısal önekler |
12. Hafta | Makale okumaları ve sunum |
13. Hafta | Makale okumaları ve sunum |
14. Hafta | Makale okumaları ve sunum |
15. Hafta | Final Sınavı Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 12 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 9 | 90 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 33 | 33 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 6 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 32 | 32 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 43 | 43 |
Toplam İş Yükü | 37 | 126 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Aktüeryal problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirebilme. | X | ||||
2. Aktüerya alanında belirli bir konu hakkında detaylı araştırma yapabilme. | X | ||||
3. Aktüerya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde aktüerya teorisine hakim olma. | X | ||||
4. Aktüerya alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | X | ||||
5. Aktüerya alanında proje ve etkinlikler düzenleme. Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilme. | X | ||||
6. Bilimsel irdeleme yetisine sahip olma. | X | ||||
7. Aktüerya alanında bilimsel yayın üretebilme. | X | ||||
8. Analitik düşünme becerisine sahip olma. | X | ||||
9. Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilme. | X | ||||
10. Aktüerya literatürünü takip edebilme. | X | ||||
11. Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde yayın ve sunum yapabilecek düzeyde geliştirme. | X | ||||
12. Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X | ||||
13. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma. | X | ||||
14. Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahip olma ve takım liderliği yapabilme. | X | ||||
15. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. Bilimsel etik kurallara uygun davranma. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek