MAB759 - TÜRKİYE'DE PİYASA EKONOMİSİNE GEÇİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'DE PİYASA EKONOMİSİNE GEÇİŞ | MAB759 | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Elemanı | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin, Cumhuriyet kurulduktan sonra Türkiye'de gerçekleşen ekonomik süreci kavramasını temin etmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerindeki siyasi ve ekonomik gelişmeler, incelendikten sonra Cumhuriyetin kuruluşu ve kronolojik olarak Türkiye'deki ekonomik süreç analiz edilecektir. | |||||
Kaynaklar | Ekonomi- Politik Kriz ve Piyasa Ekonomisine Geçiş (Güneri Akalın) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel çerçevede piyasa |
2. Hafta | Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerindeki siyasi gelişmeler |
3. Hafta | Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerindeki ekonomik gelişmeler |
4. Hafta | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu |
5. Hafta | Cumhuriyetin ilk yıllarındaki ekonomik gelişmeler |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | 1938-1942 yılları arasındaki ekonomik gelişmeler ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi |
8. Hafta | 1942-1946 yılları arasındaki ekonomik gelişmeler ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi |
9. Hafta | 1946 -1950 yılları arasındaki ekonomik gelişmeler ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi |
10. Hafta | Çok partili siyasal hayata geçiş süreci ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | 1960-1970 yılları arasındaki ekonomik gelişmeler ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi |
13. Hafta | 1970 - 1980 yılları arasındaki ekonomik gelişmeler ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi |
14. Hafta | 1980 - 1990 yılları arasındaki ekonomik gelişmeler ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi |
15. Hafta | 1990'dan günümüze ekonomik gelişmeler ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 16 | 16 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 23 | 46 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 126 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri derinleştirir, alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. Disiplinler arası etkileşimi kavradığı gibi yeni ve karmaşık fikirlerden analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır. | X | ||||
2. Toplumların geçirdiği iktisadî ve malî evreler ile toplumlararası ilişkiler hakkında bilgi ve yorumlama yetisine sahiptir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili bilgileri aktarabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
4. Alanının gerektirdiği temel istatistik bilgisine ve akıl yürütme süreçlerine hâkimdir. | X | ||||
5. Alana ilişkin edinmiş olduğu bilgileri analiz etme, farklı alanlardan edinmiş olduğu bilgilerle yorumlama, değerlendirme ve çözüm önerisi getirebilme, eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme becerisine sahiptir. Bu süreç içerisinde kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili olarak edinmiş olduğu bilgiler ışığında çalışma hayatında rapor hazırlama, akademik kurallara uygun eser hazırlama bilgisine sahiptir. | X | ||||
7. Edinmiş olduğu bilgileri yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur ve ulusal ve/ya uluslar arası toplantılarda özgün sunumlar yapar, bireysel ya da ekip çalışması ile en az bir makale hazırlayıp yayımlar. | X | ||||
8. Eğitim ve öğretimin sürekliliğinin bilincindedir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek