MAB759 - TÜRKİYE'DE PİYASA EKONOMİSİNE GEÇİŞ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRKİYE'DE PİYASA EKONOMİSİNE GEÇİŞ MAB759 Güz 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Elemanı 
Dersin amacıÖğrencilerin, Cumhuriyet kurulduktan sonra Türkiye'de gerçekleşen ekonomik süreci kavramasını temin etmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin sonunda öğrenci: Piyasanın tanımı ve kapsamını kavrayacaktır, Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerini siyasi ve ekonomik yönden tanıyacaktır, Cumhuriyet kurulurken mevcut siyasi gelişmeleri analiz edecektir, Cumhuriyet Türkiyesi'ndeki siyasi ve ekonomik gelişmeleri tanıyacaktır, Süre gelen ekonomik gelişmelerin piyasa ekonomisi ile ilişkisini analiz etme yeteneğine sahip olacaktır.
Dersin içeriğiOsmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerindeki siyasi ve ekonomik gelişmeler, incelendikten sonra Cumhuriyetin kuruluşu ve kronolojik olarak Türkiye'deki ekonomik süreç analiz edilecektir. 
KaynaklarEkonomi- Politik Kriz ve Piyasa Ekonomisine Geçiş (Güneri Akalın)  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGenel çerçevede piyasa
2. HaftaOsmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerindeki siyasi gelişmeler
3. HaftaOsmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerindeki ekonomik gelişmeler
4. HaftaTürkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu
5. HaftaCumhuriyetin ilk yıllarındaki ekonomik gelişmeler
6. HaftaAra sınav
7. Hafta1938-1942 yılları arasındaki ekonomik gelişmeler ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi
8. Hafta1942-1946 yılları arasındaki ekonomik gelişmeler ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi
9. Hafta1946 -1950 yılları arasındaki ekonomik gelişmeler ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi
10. HaftaÇok partili siyasal hayata geçiş süreci ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi
11. HaftaAra Sınav
12. Hafta1960-1970 yılları arasındaki ekonomik gelişmeler ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi
13. Hafta1970 - 1980 yılları arasındaki ekonomik gelişmeler ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi
14. Hafta1980 - 1990 yılları arasındaki ekonomik gelişmeler ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi
15. Hafta1990'dan günümüze ekonomik gelişmeler ve piyasa ekonomisi ile ilişkisi
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama15050
Proje000
Ödevler11616
Ara sınavlara hazırlanma süresi22346
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü33126240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri derinleştirir, alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. Disiplinler arası etkileşimi kavradığı gibi yeni ve karmaşık fikirlerden analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.    X
2. Toplumların geçirdiği iktisadî ve malî evreler ile toplumlararası ilişkiler hakkında bilgi ve yorumlama yetisine sahiptir.    X
3. Alanı ile ilgili bilgileri aktarabilme becerisine sahiptir.    X
4. Alanının gerektirdiği temel istatistik bilgisine ve akıl yürütme süreçlerine hâkimdir.   X 
5. Alana ilişkin edinmiş olduğu bilgileri analiz etme, farklı alanlardan edinmiş olduğu bilgilerle yorumlama, değerlendirme ve çözüm önerisi getirebilme, eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme becerisine sahiptir. Bu süreç içerisinde kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.   X 
6. Alanı ile ilgili olarak edinmiş olduğu bilgiler ışığında çalışma hayatında rapor hazırlama, akademik kurallara uygun eser hazırlama bilgisine sahiptir.   X 
7. Edinmiş olduğu bilgileri yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur ve ulusal ve/ya uluslar arası toplantılarda özgün sunumlar yapar, bireysel ya da ekip çalışması ile en az bir makale hazırlayıp yayımlar.   X 
8. Eğitim ve öğretimin sürekliliğinin bilincindedir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek