HES607 - HEMŞİRELİK ESASLARI ÖĞRETİMİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK ESASLARI ÖĞRETİMİ I | HES607 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rol Oynama/Dramatize Etme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Leyla Dinç, Doç. Dr. Fatoş Korkmaz, Doç. Dr. Şenay Sarmasoğlu Kılıkçıer, Doç. Dr. Şenay Gül | |||||
Dersin amacı | Bu derste, öğrencide profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ve Hemşirelik Esasları Öğretimi ilkeleri, yöntemleri ve planlamasıyla ilgili bilgi, beceri ve tutum kazandırılması amaçlanır. Bu dersi alan öğrenciden Hemşirelik Esasları öğretimi konusunda bilgi, beceri ve tutum geliştirmesi beklenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders, Türkiye'de hemşirelik eğitimine genel bakış, hemşirelik eğitimi felsefesi, hemşirelik yüksekokullarında eğitim ve Hemşirelik Esasları ders programlarının geliştirilmesi, hemşirelik eğitim programında Hemşirelik Esaslarının yeri ve önemi, Hemşirelik Esasları dersinin öğretiminde öğretmen faktörü, Hemşirelik Esaslarına temel oluşturan öğrenme kuramları konularını içerir. | |||||
Kaynaklar | 1. Kozier B, Erb G, Berman AJ, Burke K. Fundamentals of Nursing. New Jersey: Prentice Hall Health, 2000. 2. Senemoğlu, N. Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Anı Yayıncılık, 2018. 3. Demirel, Ö. Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Anı Yayıncılık, 2015. 4. Herrman, J. W. Creative teaching strategies for the nurse educator. FA Davis. 2015. (Kütüphanede mevcut) 5. Erdem M. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları, 1998. 6. Oerman M. Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Ankara: Anı Yayıncılık, 2015. 7. Gaberson K, Oerman M, Shellenbarger T. Hemşirelikte Klinik Öğretim Stratejileri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, programın açıklanması ve ödevlerin verilmesi |
2. Hafta | Türkiye'de hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimi |
3. Hafta | Türkiye'de hemşirelik eğitiminin bugünkü durumuna genel bakış |
4. Hafta | Hemşirelik Eğitiminin felsefesi |
5. Hafta | Hemşirelik esasları eğitiminin tarihçesi |
6. Hafta | Hemşirelik Esasları eğitiminin felsefesi |
7. Hafta | I Ara Sınav |
8. Hafta | Eğitimle ilgili temel kavramlar |
9. Hafta | Hemşirelik Esaslarına temel oluşturacak öğrenme kuram ve modelleri |
10. Hafta | Eğitim programlarının geliştirilmesi |
11. Hafta | Hemşirelik Esasları ders programının geliştirilmesi |
12. Hafta | Hemşirelik Esasları Öğretiminde öğretmen faktörü |
13. Hafta | Hemşirelik Esasları Öğretiminde değerlendirme yöntemleri |
14. Hafta | II. Ara Sınavı |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 19 | 38 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 58 | 194 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelik Esasları öğretiminin temel felsefesini anlamak | X | ||||
2. Hemşirelik Esasları dersinin temel konularını ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemleri bilmek | X | ||||
3. Hemşirelik Esaslarına özgü konulara ilişkin literatür taraması yapmak | X | ||||
4. Eriştiği bilgiyi değerlendirebilmek ve analiz etmek | X | ||||
5. Danışman rehberliğinde konu alanına özgü araştırma yapabilmek | |||||
6. Hemşirelik Esasları öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemlerini kullanabilmek | X | ||||
7. Hemşirelik Esasları öğretiminde uygun ölçme- değerlendirme yöntemlerini kullanabilmek | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek