KİM671 - KİMYASAL TERMODİNAMİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KİMYASAL TERMODİNAMİK | KİM671 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Murat Torun | |||||
Dersin amacı | Makroskobik sisteme ait termodinamik büyüklüklerin, sistem için öngörülen modelden istatistik yolla elde edilmeleridir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İstatistiksel mekaniğe giriş, partisyon fonksiyonları, ansambleler, etkileşimin olduğu ve olmadığı gaz örnekleri için uygulamalar, katılar için uygulamalar, akışkanlar için uygulamalar | |||||
Kaynaklar | Statistical Thermodynamics, Normand M. Laurendeau, Cambridge Univ. Pres, 2005. Principles of Thermodynamics and Statistical Mechanics, D.F.Lawden, Wiley, Chicester, 1987. Statistical Mechanics and Dynamics, H.Eyring, D.Henderson, B.J.Staver, E.M.Eyring, Wiley, New York, 1982 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Termodinamik (derleme) |
2. Hafta | İntegral ve diferansiyel büyüklükler; Termodinamik-istatistiksel mekanik ilişkisi, |
3. Hafta | Olasılık |
4. Hafta | Partisyon fonksiyonları; Ansamble, mikrokanonik ansamble, kanonik ansamble, büyük kanonik ansamble |
5. Hafta | Ansamble ile ilgili istatistikler |
6. Hafta | Etkileşimin olmadığı tanecikli sistemlerde istatistiksel mekanik; Gazlar, Eşit Paylaşım Teoremi ve Virial Teorem |
7. Hafta | Dejenere Bose gazları, dejenere Fermi gazları |
8. Hafta | Etkileşim olan tanecikli sistemler; Gazlar için virial açılım,vdW hal eşitliği, pertürbasyon teorisi |
9. Hafta | Sistem özelliklerinin hesabı |
10. Hafta | Ara Sınav |
11. Hafta | Termodinamik büyüklüklerin hesabı |
12. Hafta | Boltzmann istatistiği |
13. Hafta | Kuantum istatistiği |
14. Hafta | Katılara uygulamalar |
15. Hafta | Akışkanlara uygulamalar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 88 | 192 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimya lisans düzeyi yeterliklerini esas alarak fen bilimleri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki bilimsel araştırmalar sonucunda elde edilen bilgileri analiz ederek, disiplinler arası etkileşimleri belirler. | X | ||||
3. Alanında elde ettiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4. Alanında sahip olduğu temel ve ileri düzeydeki bilgileri ilişkilendirir ve disiplinlerarası yeni önerilerde bulunur. | X | ||||
5. Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanarak bilimsel çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir araştırmada, bireysel ve/veya grup çalışması yürütür. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili yürüttüğü bireysel veya grup çalışmasında karşılaştığı sorunlarda inisiyatif alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Alanında sahip olduğu temel bilgiler ve analitik düşünme yeteneğiyle disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | ||||
9. Alanındaki bilimsel gelişmeleri takip ederek eksikliklerini belirler ve ileri düzeyde araştırmalar yapabilmek için öğrenme süreçlerini yönlendirir. | X | ||||
10. En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve dünya çapında meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Alanı ile ilgili veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyurma süreçlerini etkin ve güvenli bir şekilde yönetirken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek