KİM733 - SİMETRİ ve KİMYADA UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SİMETRİ ve KİMYADA UYGULAMALARI | KİM733 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Fatma Sevin Düz | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, simetrinin her şeyi yöneten bir temel prensip olarak düşünülmesinin ne derece önemli olduğunu vurgulamak ve moleküller düzeyde simetri ve onun uygulamalarını öğrencilere öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Simetri elemanları ve işlemleri Simetri Nokta grupları, Karakter tabloları, Dejenere olmayan gösterimler Matriksler, Dejenere gösterimler, Kimyasal bağlara uygulamalar, Moleküler titreşim (IR) spektrumu ve UV spekrumu oluşturma ve uygulamaları | |||||
Kaynaklar | R.L. Carter, Moleculer Symmetry and Group Theory (1998)., Academic Pres, John Wiley & Sons Inc. Molecular symmetry and Group Theory, Alan Vincent, John Wiley & Sons, 1977. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Simetri elemanları ve işlemleri |
2. Hafta | Simetri Nokta grupları, |
3. Hafta | Karakter tabloları, |
4. Hafta | Dejenere olmayan gösterimler |
5. Hafta | Matriksler, |
6. Hafta | 1.Proje sunumu |
7. Hafta | Dejenere gösterimler, |
8. Hafta | Kimyasal bağlara uygulamalar, |
9. Hafta | Kimyasal bağlara uygulamalar, |
10. Hafta | 2.Proje sunumu |
11. Hafta | Moleküler titreşim (IR) spektrumu ve uygulamaları |
12. Hafta | Moleküler titreşim (IR) spektrumu ve uygulamaları |
13. Hafta | UV spekrumu oluşturma ve uygulamaları |
14. Hafta | UV spekrumu oluşturma ve uygulamaları |
15. Hafta | Final projeye hazırlık |
16. Hafta | Proje sunumu |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 3 | 50 |
Projeler | 3 | 50 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 20 | 60 |
Proje | 3 | 20 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 34 | 53 | 302 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisansla uzmanlaşır ve alanına yenilikçi bilimsel kavramlar getirir. | X | ||||
2. Disiplinlerarası etkileşimi değerlendirerek karmaşık fikirleri analiz eder ve özgün sonuçlar elde eder. | X | ||||
3. Alanındaki yeni bilgileri önyargısız bir şekilde değerlendirir, eleştirir, yorumlar ve aktarır. | X | ||||
4. Alanında yeni fikirler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir veya farklı alanlara uyarlar. | X | ||||
5. Alanında ileri bilgi ve tecrübesiyle farklı araştırma yöntemleriyle bilimsel stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Ulusal/uluslararası hakemli dergilerde özgün makaleler yayınlayarak bilimsel birikime katkıda bulunur. | X | ||||
7. Alanında liderlik yaparak özgün çalışmalar ve disiplinlerarası sorunların çözümüne katkı sağlar. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme ile sorun çözme yeteneklerini kullanarak yeni düşünceler ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
9. Alanında yetkin kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunur ve etkili iletişim kurar. | X | ||||
10. Yabancı dil kullanarak uluslararası kaynaklara erişir, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışır. | X | ||||
12. Alanındaki ilerlemeleri takip eder, içselleştirir ve toplumun bilgi toplumu ve sürdürülebilirlik sürecine katkı sağlar. | X | ||||
13. Alanıyla ilgili veri yönetimini toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek etkin ve güvenli bir şekilde yönetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek