BYM714 - NANOBİYOMEDTEKNOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NANOBİYOMEDTEKNOLOJİ | BYM714 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Erhan BİŞKİN | |||||
Dersin amacı | Nanoteknolojik ürünler ve nanoteknolojik yaklaşımların tıp ve biyolojiye uygulanması ve güncel başlıkların öğretilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Biyomühendislik uygulamalarının yer aldığı medikal uygulamaların temelini oluşturan teorik konuların nanoyapılar ile birleştirilerek anlatılması | |||||
Kaynaklar | Nanobiotechnology, Concepts, Applications andPerspectives, CM Niemeyer, CA Mirkin, Wiley-CH. Nanobiotechnology, MoreConceptsand Applications, CM Niemeyer, CA Mirkin, Wiley-CH. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel Kavramalar Nanoteknoloji, Nanobiyoteknoloji ve Uygulamaları |
2. Hafta | Hücre Nanoyapı Etkileşimleri, Biyouyumlu Cihazlar ve Lab-on- a Chip Cihazlar |
3. Hafta | Protein Temelli Nanoyapılar |
4. Hafta | Nanopartiküllerin Yeşil Sentezi, MikrobiyalNanopartikül Sentezi |
5. Hafta | Polimer Nanotaşıyıcılar |
6. Hafta | Nanomalzeme-Biyomalzeme Hibrid Sistemler |
7. Hafta | DNA Temelli Nanoyapılar |
8. Hafta | Nanopartikül moleküler Etiketler ve Non-viralTransfeksiyon Ajanları |
9. Hafta | Yüzey Zenginleştirilmiş Raman Saçılması için BiyofonksiyoneNanopartiküller ve Yüzey Plazmon Rezonansı |
10. Hafta | Ara Sınav |
11. Hafta | Kendiliğinde Kurulum ve Nanoyapılar |
12. Hafta | Biyosensörler ve Bionanoarreyler |
13. Hafta | Tıp Uygulamaları için Nanoyapılar I |
14. Hafta | Tıp Uygulamaları için Nanoyapılar II |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık haftası |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 33 | 120 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlayabilme ve uygulayabilme, | X | ||||
2. Disiplin içi ya da disiplinler arası takım çalışması yapabilme, araştırma yapabilmek için gerekli yöntemleri ve becerileri üst düzeyde kazanma, | X | ||||
3. Uzmanlık alanındaki güncel fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapma, | X | ||||
4. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapabilecek yeterliliğe sahip olma, | X | ||||
5. Bilimsel çalışmaların çıktılarını ulusal veya uluslararası akademik ortamlarda yayınlayarak, bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunma, | X | ||||
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarma, | X | ||||
7. Uzmanlık alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurma ve tartışma, | X | ||||
8. Biyolojik sistemlerdeki sorunlara mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının etkilerini anlama ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalığına sahip olma | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek