BLE760 - PAS DE DEUX ANALİZİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PAS DE DEUX ANALİZİ II | BLE760 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 1 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ghenadie Potapovici, Kasım Tınıbekov, Bahri Gürcan | |||||
Dersin amacı | Bu derste; Pas de deux eğitim programı 1. yılında yer alan hareketler ve bu hareketlerle ilgili teknik ve müzikal unsurlar incelenip, hareketlerinin uygulanışı analiz edilerek: öğrencinin, öğretici olarak uygulamada sahip olması gereken teknik ve müzikal bilgi ve donanımı kazanması amaçlanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Pas de deux eğitim programında yer alan 1.Başlangıç tutuşları, 2. Farklı klasik bale pozlarında tour lent, 3. Pirouette, 4. Başlangıç lift hareketleri, 5. Küçük allegro, büyü allegro hareketleri teknik, artistik ve müzikal açılardan incelenir | |||||
Kaynaklar | Ballerina The Art of Women in Classical Ballet Mary Clarke and Clement Crisp 1987 Classical Revival and the Modernization of Ballet from Petipa to Balanchine, Tim School 1994 Notasyon kayıtları,dvd ve video kasetler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Uygulama |
2. Hafta | Uygulama |
3. Hafta | Uygulama |
4. Hafta | Uygulama |
5. Hafta | Uygulama |
6. Hafta | Uygulama |
7. Hafta | Uygulama |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Uygulama |
10. Hafta | Uygulama |
11. Hafta | Uygulama |
12. Hafta | Uygulama |
13. Hafta | Uygulama |
14. Hafta | Uygulama |
15. Hafta | Sunum |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 8 | 16 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 2 | 8 | 16 |
Toplam İş Yükü | 47 | 43 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisansüstü yeterliliklerine dayalı olarak alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir. | X | ||||
3. Sanatsal çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. | X | ||||
4. Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlarlar. | X | ||||
5. Öğretme süreçlerini planlama becerisi kazanırlar. | X | ||||
6. Bale eğitimciliği alanında mesleki ve pedagojik bilgi ve donanıma sahip olurlar | X | ||||
7. Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahip olurlar. | X | ||||
8. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklardan yararlanırlar. | X | ||||
9. Klasik bale repertuvarından seçilmiş eserlerin uygulanması konusunda artistik ve müzikal bilgi sahibi olurlar. | X | ||||
10. Bir bale eğitimcisinin sahip olması beklenen; artistik, teknik, müzikal ve pedagojik becerileri kazanırlar. | X | ||||
11. Bir bale eğitimcisinin sahip olması gereken bütünsel bakış açısına sahiptirler. | X | ||||
12. Vaganova Metodiği 5- 8 yıllar arasındaki programı analiz edip uygulama yetkinliğine sahip olurlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek