BLE760 - PAS DE DEUX ANALİZİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PAS DE DEUX ANALİZİ II BLE760 2. Yarıyıl 0 2 1 5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriUygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Ghenadie Potapovici, Kasım Tınıbekov, Bahri Gürcan 
Dersin amacıBu derste; Pas de deux eğitim programı 1. yılında yer alan hareketler ve bu hareketlerle ilgili teknik ve müzikal unsurlar incelenip, hareketlerinin uygulanışı analiz edilerek: öğrencinin, öğretici olarak uygulamada sahip olması gereken teknik ve müzikal bilgi ve donanımı kazanması amaçlanır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1.Teknik, artistik ve müzikal açılardan, 1. yıl eğitim programından oluşan pas de deux derslerini tasarlayacak bilgi birikimini kazanmış olurlar.
  2. 2. Kız ve erkek dansçı arasında koordinasyonu sağlayacak teknik bilgiye sahip olurlar.
  3. 3. İkili tutuş pozisyonlarını öğretme bilgisine sahip olurlar.
  4. 4. Dönüş ve döndürüş tekniklerini öğretme bilgisine sahip olurlar.
  5. 5. Küçük allegrolarda eşlikle ilgili teknik bilgilere sahip olurlar.
  6. 6. Erkek dansçıların eşini taşıma teknikleri konusunda bilgi sahip olurlar.
Dersin içeriğiPas de deux eğitim programında yer alan
1.Başlangıç tutuşları,
2. Farklı klasik bale pozlarında tour lent,
3. Pirouette,
4. Başlangıç lift hareketleri,
5. Küçük allegro, büyü allegro
hareketleri teknik, artistik ve müzikal açılardan incelenir
 
KaynaklarBallerina The Art of Women in Classical Ballet Mary Clarke and Clement Crisp 1987
Classical Revival and the Modernization of Ballet from Petipa to Balanchine, Tim School 1994
Notasyon kayıtları,dvd ve video kasetler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaUygulama
2. HaftaUygulama
3. HaftaUygulama
4. HaftaUygulama
5. HaftaUygulama
6. HaftaUygulama
7. HaftaUygulama
8. HaftaAra sınav
9. HaftaUygulama
10. HaftaUygulama
11. HaftaUygulama
12. HaftaUygulama
13. HaftaUygulama
14. HaftaUygulama
15. HaftaSunum
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)020
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi2816
Genel sınava hazırlanma süresi2816
Toplam İş Yükü4743150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisansüstü yeterliliklerine dayalı olarak alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.  X  
3. Sanatsal çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.    X
4. Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlarlar.   X 
5. Öğretme süreçlerini planlama becerisi kazanırlar.   X 
6. Bale eğitimciliği alanında mesleki ve pedagojik bilgi ve donanıma sahip olurlar    X
7. Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahip olurlar.  X  
8. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklardan yararlanırlar.    X
9. Klasik bale repertuvarından seçilmiş eserlerin uygulanması konusunda artistik ve müzikal bilgi sahibi olurlar.  X  
10. Bir bale eğitimcisinin sahip olması beklenen; artistik, teknik, müzikal ve pedagojik becerileri kazanırlar.    X
11. Bir bale eğitimcisinin sahip olması gereken bütünsel bakış açısına sahiptirler.    X 
12. Vaganova Metodiği 5- 8 yıllar arasındaki programı analiz edip uygulama yetkinliğine sahip olurlar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek