BLE758 - REPERTUVAR ANALİZİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
REPERTUVAR ANALİZİ II BLE758 2. Yarıyıl 2 0 2 4
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriUygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Müride Aksan, Ludmilla Potopovici, Gennadi Potopovici, Aysulu Tokombeyeva, Sabina Ganioğlu, Özlem Avşar, Kasım Tınıbekov, İnan Mert 
Dersin amacıBu derste; Klasik bale repertuarında yer alan örnekler teknik, stil ve artistik açılardan incelenerek; öğrencinin, repetitör ya da öğretici olarak yapacağı uygulamalarda sahip olması gereken bilgi ve donanımı kazanması amaçlanır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1.Klasik bale repertuarında yer alan 2li, 3lü vb. grup dansları hakkında teknik, stil ve artistik açılardan bilgiye sahip olurlar.
  2. 2.Repetitörlük çalışması sırasında gerekli olan teknik, artistik, müzikal bilgi ve bilgiyi kullanacak beceriyi kazanmış olurlar.
  3. 3.Bir dansçı ile çalışılırken icrayı kolaylaştırıcı teknik ve müzikal detaylardan yararlanacak donanıma sahip olurlar.
  4. 4.Grup danslarında müzikal ve görsel eşzamanlılığı elde edecek birikimi edinmiş olurlar.
Dersin içeriğiKlasik bale repertuarında yer alan solo veya, 2?li, 3?lü vb. grup dansları temel alınarak:
1.Örneklerin teknik, stil ve artistik açılardan incelenmesi.
2.Teknik ve müzikal açılardan dikkat edilmesi gereken unsurların analizi.
3.Uygulamayı kolaylaştırıcı teknik ve müzikal detayların incelenmesi.
 
KaynaklarThe Colorful World of Ballet, Clement Crisp and Edward Thorpe 1978Klasik bale repertuarına dair dvd, vcd, video kaset ve notasyon kayıtları 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaUygulama
2. HaftaUygulama
3. HaftaUygulama
4. HaftaUygulama
5. HaftaUygulama
6. HaftaUygulama
7. HaftaUygulama
8. HaftaAra sınav
9. HaftaUygulama
10. HaftaUygulama
11. HaftaUygulama
12. HaftaUygulama
13. HaftaUygulama
14. HaftaUygulama
15. HaftaSunum
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)020
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi188
Toplam İş Yükü4542120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisansüstü yeterliliklerine dayalı olarak alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.  X  
2. Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.   X 
3. Sanatsal çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.    X
4. Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlarlar.   X 
5. Öğretme süreçlerini planlama becerisi kazanırlar. X   
6. Bale eğitimciliği alanında mesleki ve pedagojik bilgi ve donanıma sahip olurlar    X
7. Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahip olurlar.  X  
8. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklardan yararlanırlar.    X
9. Klasik bale repertuvarından seçilmiş eserlerin uygulanması konusunda artistik ve müzikal bilgi sahibi olurlar.    X
10. Bir bale eğitimcisinin sahip olması beklenen; artistik, teknik, müzikal ve pedagojik becerileri kazanırlar.    X
11. Bir bale eğitimcisinin sahip olması gereken bütünsel bakış açısına sahiptirler.     X
12. Vaganova Metodiği 5- 8 yıllar arasındaki programı analiz edip uygulama yetkinliğine sahip olurlar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek