BLE752 - METODİK TEORİK II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
METODİK TEORİK II BLE752 2. Yarıyıl 2 0 2 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriUygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Müride Aksan, Ludmila Potapovici, Ghenadie Potapovici,  
Dersin amacıVaganova metodiği 5. ve 6. yıl eğitim programında yer alan bar, orta ve allegro hareketlerine dair edinilmiş olan teorik bilginin pratiğe aktarımı yoluyla: bu hareketlerin kombinasyonlar içinde kullanılması ve uygulanması deneyiminin kazandırılması, uygulamada ortaya çıkabilecek teknik ve müzikal sorunları gözleme ve giderme becerisinin kazandırılması, öğrencinin bu programa uygun olarak klasik bale dersi tasarlayacak bilgi ve donanımı kazanması amaçlanır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1)Bale dersini oluşturan kombinasyonları tasarlama yetkinliğine sahiptir.
  2. 2)Öğretme yöntemleri konusunda bilgiye sahiptir.
  3. 3) Tasarlamış olduğu kombinasyonları uygulatma becerisi kazanır.
  4. 4)Uygulama sırasında rastlanabilecek teknik ve müzikal hatalar hakkında bilgi sahibidir.
Dersin içeriği1) Vaganova metodiği klasik bale 5. yıl eğitim programında yer alan;
a) bar,
b)orta,
c) allegro,
2.Vaganova metodiği klasik bale 6. yıl eğitim programında yer alan;
a) bar,
b) orta,
c) allegro hareketleri
 
KaynaklarSchool of classical ballet
100 lessons in classical balet
School of classical dance Vera Kostrovitskaya, Alexei Pisarev, 1978
Notasyon kayıtları, dvd ve video kasetler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaUygulama
2. HaftaUygulama
3. HaftaUygulama
4. HaftaUygulama
5. HaftaUygulama
6. HaftaUygulama
7. HaftaUygulama
8. HaftaAra sınav
9. HaftaUygulama
10. HaftaUygulama
11. HaftaUygulama
12. HaftaUygulama
13. HaftaUygulama
14. HaftaUygulama
15. HaftaSunum
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)020
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi3824
Genel sınava hazırlanma süresi3824
Toplam İş Yükü4944180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisansüstü yeterliliklerine dayalı olarak alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.  X  
3. Sanatsal çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. X   
4. Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlarlar.  X  
5. Öğretme süreçlerini planlama becerisi kazanırlar.    X
6. Bale eğitimciliği alanında mesleki ve pedagojik bilgi ve donanıma sahip olurlar    X
7. Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahip olurlar. X   
8. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklardan yararlanırlar.    X
9. Klasik bale repertuvarından seçilmiş eserlerin uygulanması konusunda artistik ve müzikal bilgi sahibi olurlar. X   
10. Bir bale eğitimcisinin sahip olması beklenen; artistik, teknik, müzikal ve pedagojik becerileri kazanırlar.    X
11. Bir bale eğitimcisinin sahip olması gereken bütünsel bakış açısına sahiptirler.    X 
12. Vaganova Metodiği 5- 8 yıllar arasındaki programı analiz edip uygulama yetkinliğine sahip olurlar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek