TDE778 - TOPLUMSAL HAYAT ve EDEBİYAT II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TOPLUMSAL HAYAT ve EDEBİYAT II TDE778 Bahar 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. S. Dilek Yalçın Çelik 
Dersin amacıBu ders ile öğrenci; Edebiyat metinlerinden yola çıkarak toplumsal konuları ayırt edebilir, metinleri tahlil edebilir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci;
  2. Sosyal ve toplumsal değişme kavramını öğrenir,
  3. toplumsal değişme ve sosyoloji edebiyat arasındaki ilişki arasında kuramsal bilgi sahibi olur,
  4. kuramcıları eserleri ve düşünceleri ile tanır,
  5. Milli Edebiyat döneminde sosyal ve kültürel değişme konusunda bilgi sahibi olur,
  6. Cumhuriyet döneminde sosyal ve kültürel değişme konusunda bilgi sahibi olur,
  7. Örnek metinler üzerinde çözümlemeler yapabilir
Dersin içeriğiSosyal ve toplumsal değişme kavramı
Toplumsal değişme ve sosyoloji edebiyat arasındaki ilişki arasında kuramsal çerçeve
Kuramcılar
Milli Edebiyat döneminde sosyal ve kültürel değişme
Cumhuriyet döneminde sosyal ve kültürel değişme
Örnek metinler
 
Kaynaklar
GIDDENS, A., (2000), Siyaset, Sosyoloji ve Toplumsal Teori. İstanbul: Metis Yayınları.
YALÇIN, S. D., (1998). XIX. Yüzyıl Türk Edebiyatında Popüler Roman. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Basılmamış Doktora Tezi.
YENİŞEHİRLİOĞLU, F., (1994). ?Sanat Sosyolojisi ve Yöntemleri?, Humana (Bozkurt Güvenç?e Armağan). Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, 481-499.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSosyal ve toplumsal değişme kavramı
2. HaftaToplumsal değişme ve sosyoloji edebiyat arasındaki ilişki arasında kuramsal çerçeve
3. HaftaKuramcılar
4. HaftaMilli Edebiyat döneminde sosyal ve kültürel değişme
5. HaftaZiya Gökalp?in toplumsal içerikli şiirleri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaZiya Gökalp?in toplumsal içerikli nesirleri
8. HaftaMehmet Emin?in toplumsal içerikli şiirleri
9. HaftaMehmet Emin?in toplumsal içerikli nesirleri
10. Hafta Cumhuriyet Döneminde (1923-1940) döneminde sosyal ve kültürel değişme
11. HaftaAra sınav
12. HaftaÖrnek metin çözümlemeleri
13. HaftaÖrnek metin çözümlemeleri
14. HaftaCumhuriyet Döneminde (1940-1980) döneminde sosyal ve kültürel değişme
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum515
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama5735
Proje000
Ödevler5840
Ara sınavlara hazırlanma süresi22040
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü3971300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine ileri düzeyde hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, ileri düzeyde değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine ileri düzeyde hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
11. Türk kültürüne ileri düzeyde hakimdir.     X
12. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları ileri düzeyde bilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek