TDE778 - TOPLUMSAL HAYAT ve EDEBİYAT II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TOPLUMSAL HAYAT ve EDEBİYAT II | TDE778 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. S. Dilek Yalçın Çelik | |||||
Dersin amacı | Bu ders ile öğrenci; Edebiyat metinlerinden yola çıkarak toplumsal konuları ayırt edebilir, metinleri tahlil edebilir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sosyal ve toplumsal değişme kavramı Toplumsal değişme ve sosyoloji edebiyat arasındaki ilişki arasında kuramsal çerçeve Kuramcılar Milli Edebiyat döneminde sosyal ve kültürel değişme Cumhuriyet döneminde sosyal ve kültürel değişme Örnek metinler | |||||
Kaynaklar | GIDDENS, A., (2000), Siyaset, Sosyoloji ve Toplumsal Teori. İstanbul: Metis Yayınları. YALÇIN, S. D., (1998). XIX. Yüzyıl Türk Edebiyatında Popüler Roman. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Basılmamış Doktora Tezi. YENİŞEHİRLİOĞLU, F., (1994). ?Sanat Sosyolojisi ve Yöntemleri?, Humana (Bozkurt Güvenç?e Armağan). Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, 481-499. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sosyal ve toplumsal değişme kavramı |
2. Hafta | Toplumsal değişme ve sosyoloji edebiyat arasındaki ilişki arasında kuramsal çerçeve |
3. Hafta | Kuramcılar |
4. Hafta | Milli Edebiyat döneminde sosyal ve kültürel değişme |
5. Hafta | Ziya Gökalp?in toplumsal içerikli şiirleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Ziya Gökalp?in toplumsal içerikli nesirleri |
8. Hafta | Mehmet Emin?in toplumsal içerikli şiirleri |
9. Hafta | Mehmet Emin?in toplumsal içerikli nesirleri |
10. Hafta | Cumhuriyet Döneminde (1923-1940) döneminde sosyal ve kültürel değişme |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Örnek metin çözümlemeleri |
13. Hafta | Örnek metin çözümlemeleri |
14. Hafta | Cumhuriyet Döneminde (1940-1980) döneminde sosyal ve kültürel değişme |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | 5 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 39 | 71 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, ileri düzeyde değerlendirmelerde bulunur. | X | ||||
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır. | X | ||||
10. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır. | X | ||||
11. Türk kültürüne ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
12. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları ileri düzeyde bilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek