KİM625 - POLİMER ÇÖZELTİLERİNİN TERMODİNAMİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
POLİMER ÇÖZELTİLERİNİN TERMODİNAMİĞİ | KİM625 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Serap Kavlak | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, polimer çözeltilerinin termodinamik davranışlarının kapsamlı tartışılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Termodinamik eşitlik, parametre ve yaklaşımların tanıtımı, polimer çözeltilerinde deneysel bulunan değer ve büyüklüklerin kıyaslanması. | |||||
Kaynaklar | Thermodynamic of Systems Containing Flexible-Chain Polymer, V. J. Klenin, Elsevier, 1999. Polymer Solutions, H. Fujita, Elsevier, 1990. Thermodynamics of Polymer Solutions, K. Kamide, Elsevier, 1990. Properties of Polymer, van Kravelen, Elsevier, 1997. Computational Materials Science of Polymer, Askadskii, 2003. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kimyasal termodinamiğin temelleri |
2. Hafta | Kimyasal termodinamiğin temelleri |
3. Hafta | Polimer çözeltileri |
4. Hafta | Polimer çözeltileri |
5. Hafta | Polimer çözeltilerinde viral katsayılar, etkileşme parametreleri, jirasyon yarıçapı, uçtan uca uzaklık, vb. |
6. Hafta | Kritik çözelti sıcaklıkları (AKÇS, YKÇS) |
7. Hafta | İdeal ve ideal olmayan çözeltiler |
8. Hafta | Teta kavramı (çözelti ve sıcaklık) |
9. Hafta | Aşırı (fazla) entalpi ve entropi |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | Çözünürlük parametreleri (iç enerji, farklı yaklaşımlar, vb.) |
12. Hafta | Çözünürlük parametreleri (iç enerji, farklı yaklaşımlar, vb.) |
13. Hafta | Uygulamalar (algoritmik hesaplamalar, deneysel sonuçlar) |
14. Hafta | Uygulamalar (algoritmik hesaplamalar, deneysel sonuçlar) |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 3 | 15 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 25 | 101 | 187 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimya lisans düzeyi yeterliklerini esas alarak fen bilimleri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki bilimsel araştırmalar sonucunda elde edilen bilgileri analiz ederek, disiplinler arası etkileşimleri belirler. | X | ||||
3. Alanında elde ettiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4. Alanında sahip olduğu temel ve ileri düzeydeki bilgileri ilişkilendirir ve disiplinlerarası yeni önerilerde bulunur. | X | ||||
5. Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanarak bilimsel çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir araştırmada, bireysel ve/veya grup çalışması yürütür. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili yürüttüğü bireysel veya grup çalışmasında karşılaştığı sorunlarda inisiyatif alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Alanında sahip olduğu temel bilgiler ve analitik düşünme yeteneğiyle disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | ||||
9. Alanındaki bilimsel gelişmeleri takip ederek eksikliklerini belirler ve ileri düzeyde araştırmalar yapabilmek için öğrenme süreçlerini yönlendirir. | X | ||||
10. En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve dünya çapında meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Alanı ile ilgili veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyurma süreçlerini etkin ve güvenli bir şekilde yönetirken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek