KİM625 - POLİMER ÇÖZELTİLERİNİN TERMODİNAMİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
POLİMER ÇÖZELTİLERİNİN TERMODİNAMİĞİ KİM625 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Serap Kavlak 
Dersin amacıDersin amacı, polimer çözeltilerinin termodinamik davranışlarının kapsamlı tartışılmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ders süresince polimer çözeltilerin termodinamiği konusunda kapsamlı bir bilgiye sahip olmak isteyen öğrencilere, konu ile ilgili teorik ve deneysel olarak bulunan büyüklükler ile kapsamlı bir bilgi sunmaktır.
Dersin içeriğiTermodinamik eşitlik, parametre ve yaklaşımların tanıtımı, polimer çözeltilerinde deneysel bulunan değer ve büyüklüklerin kıyaslanması. 
KaynaklarThermodynamic of Systems Containing Flexible-Chain Polymer, V. J. Klenin, Elsevier, 1999.
Polymer Solutions, H. Fujita, Elsevier, 1990.
Thermodynamics of Polymer Solutions, K. Kamide, Elsevier, 1990.
Properties of Polymer, van Kravelen, Elsevier, 1997.
Computational Materials Science of Polymer, Askadskii, 2003. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKimyasal termodinamiğin temelleri
2. HaftaKimyasal termodinamiğin temelleri
3. HaftaPolimer çözeltileri
4. HaftaPolimer çözeltileri
5. HaftaPolimer çözeltilerinde viral katsayılar, etkileşme parametreleri, jirasyon yarıçapı, uçtan uca uzaklık, vb.
6. HaftaKritik çözelti sıcaklıkları (AKÇS, YKÇS)
7. Haftaİdeal ve ideal olmayan çözeltiler
8. HaftaTeta kavramı (çözelti ve sıcaklık)
9. HaftaAşırı (fazla) entalpi ve entropi
10. HaftaAra sınav
11. HaftaÇözünürlük parametreleri (iç enerji, farklı yaklaşımlar, vb.)
12. HaftaÇözünürlük parametreleri (iç enerji, farklı yaklaşımlar, vb.)
13. HaftaUygulamalar (algoritmik hesaplamalar, deneysel sonuçlar)
14. HaftaUygulamalar (algoritmik hesaplamalar, deneysel sonuçlar)
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler215
Sunum210
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)5315
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü25101187

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kimya lisans düzeyi yeterliklerini esas alarak fen bilimleri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.    X
2. İleri düzeydeki bilimsel araştırmalar sonucunda elde edilen bilgileri analiz ederek, disiplinler arası etkileşimleri belirler.   X 
3. Alanında elde ettiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.    X
4. Alanında sahip olduğu temel ve ileri düzeydeki bilgileri ilişkilendirir ve disiplinlerarası yeni önerilerde bulunur.     X
5. Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanarak bilimsel çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.    X
6. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir araştırmada, bireysel ve/veya grup çalışması yürütür.   X 
7. Alanıyla ilgili yürüttüğü bireysel veya grup çalışmasında karşılaştığı sorunlarda inisiyatif alarak çözüm üretir.    X
8. Alanında sahip olduğu temel bilgiler ve analitik düşünme yeteneğiyle disiplinler arası çalışmalara katılır.   X 
9. Alanındaki bilimsel gelişmeleri takip ederek eksikliklerini belirler ve ileri düzeyde araştırmalar yapabilmek için öğrenme süreçlerini yönlendirir.    X
10. En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve dünya çapında meslektaşlarıyla iletişim kurar.  X  
11. Alanı ile ilgili veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyurma süreçlerini etkin ve güvenli bir şekilde yönetirken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek