OLC600-02 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | OLC600-02 | 4. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Selahattin GELBAL, Doç. Dr. Hülya KELECİOĞLU, Doç. Dr. Duygu ANIL, Doç. Dr. Nuri DOĞAN, Yrd. Doç. Dr. Burcu ATAR, Dr. Zafer ÇEPNİ, Dr. Sevda ÇETİN | |||||
Dersin amacı | Türkiye ve dünyadaki gelişmeler kapsamında araştırmalar yaparak yüksek lisans programını tamamlamak için gerekli olan bir tez konusu ortaya çıkarmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ölçme ve değerlendirmede son yıllardaki gelişmeler. Ölçme ve değerlendirme alanında bitirilen tezlerin incelenmesi. Ölçme ve değerlendirme alanında son yıllarda gerçekleşen problem durumlarına yönelik makale çalışmalarının okunup değerlendirilmesi. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili bir tez konusu belirleme, bu tez konusuna ilişkin çözüm hipotezler üretme ve çözüm yolları önerme. | |||||
Kaynaklar | Fraenkel, J. R. & Wallan, N. E. (2003). How to design and evaluate research in education. Mc Graw Hill. Kerlinger, F. N. & Lee, H. B. (1999). Foundations of behavioral research. NY: Holt, Rinehart and Winston. Christensen, L. B. (1988). Experimental Methodology. Allyn and Bacon, Inc. Yıldırım, C. (1995). Bilim felsefesi. Ankara: Remzi Kitabevi. Büyüköztürk, Ş. ve diğerleri. (2011). Bilimsel araştırma teknikleri. Ankara: Pegema Yayıncılık. Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara. Kaptan S. (1998). Bilimsel araştırma metod ve teknikleri. Ankara. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili dergiler, yüksek lisans ve doktora tezleri |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş bölümüne ilişkin danışman görüşlerinin tartışılması ve gerekli düzeltmelerin yapılması |
2. Hafta | Yöntem bölümünün yazılması |
3. Hafta | Yöntem bölümünün yazılması |
4. Hafta | Yöntem bölümüne ilişkin danışmandan dönüt alınması |
5. Hafta | Yöntem bölümüne ilişkin danışman görüşlerinin tartışılması ve gerekli düzeltmelerin yapılması |
6. Hafta | Bulgular ve yorum bölümünün yazılması |
7. Hafta | Bulgular ve yorum bölümünün yazılması |
8. Hafta | Bulgular ve yorum bölümüne ilişkin danışmandan dönüt alınması |
9. Hafta | Bulgular ve yorum bölümüne ilişkin danışman görüşlerinin tartışılması ve gerekli düzeltmelerin yapılması |
10. Hafta | Sonuç ve önerileri bölümünün yazılması |
11. Hafta | Sonuç ve önerileri bölümünün yazılması |
12. Hafta | Sonuç ve önerileri bölümüne ilişkin danışman görüşlerinin tartışılması ve gerekli düzeltmelerin yapılması |
13. Hafta | Tez danışmanıyla birlikte tezin tamamının gözden geçirilmesi |
14. Hafta | Tezin jüri üyelerine teslim edilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 30 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 28 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 16 | 224 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 20 | 280 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 20 | 280 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 58 | 108 | 888 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili kavramları ilişkilendirerek kullanır. | X | ||||
2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların ayırt edici yönlerini özelliklerini açıklar. | X | ||||
3. Araştırma yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılacak istatistiksel yöntemleri açıklar. | X | ||||
4. Ulusal ve uluslararası sınavların sonuçlarını ölçme ve değerlendirme kavramları ile ilişkilendirerek yorumlar. | X | ||||
5. Ölçme tekniklerini kullanarak amaca uygun ölçme araçlarını geliştirir ya da uyarlar. | X | ||||
6. Ulusal ve uluslararası sınav sonuçlarını değerlendirir. | X | ||||
7. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir sorun tespit eder, çözüm yolunu belirler ve sorunun çözümüne yönelik bilimsel araştırma yöntemlerini uygular. | X | ||||
8. Sosyal bilimlerin diğer alanlarında karşılaşılan sorunların çözümüne teknik destek sağlar. | X | ||||
9. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar. | X | ||||
10. Ölçme ve değerlendirme alanı ile ilgili bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | ||||
11. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili yeni yazılımları takip eder, problemlerine uygun olan programları kullanır. | X | ||||
12. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bağımsız araştırmalar yapar ve bu çalışmaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | ||||
13. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranır. | X | ||||
14. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kazanımlarını çalıştığı kurumlarda etkili bir şekilde paylaşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek