SFT762 - KUVVET ve ENDURANS EĞİTİMİNDE FİZYOLOJİK CEVAPLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KUVVET ve ENDURANS EĞİTİMİNDE FİZYOLOJİK CEVAPLAR | SFT762 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Volga BAYRAKCI TUNAY, Prof. Dr. İrem DÜZGÜN, Prof. Dr. Tüzün Fırat, Prof. Dr. Hande Güney DENİZ, Prof. Dr. Elif TURGUT, Doç. Dr. Aynur DEMİREL | |||||
Dersin amacı | Sporcularda kuvvetlendirme ve endurans eğitimi sırasında oluşan fizyolojik cevapları tanımlar, analiz eder, klinik problem çözme becerisini kullanır.. İzometrik, izokinetik, izotonik ve eksentrik eğitimin oluşturduğu fizyolojik yanıtları analiz eder. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kuvvet ve endurans eğitiminin sistemler üzerindeki fizyolojik etkilerini kavrar | |||||
Kaynaklar | 1. Albert M. Eccentric Muscle Training in Sports and Orthopaedics 2nd Edt, Churchill Livingstone, 1999. 2. Baltacı G, Tunay BV, Beşler A, Ergun N. Spor Yaralanmalarında Egzersiz Tedavisi, 2. Baskı, Alp Yayıncılık, 2006. 3. Ergun N, Baltacı G. Spor Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri 2.Basım, Pelin Ofset Yayıncılık, 2006 4. Kraemer WJ, Hakinken K. Strength Training for Sport, Handbok of Sports Medicine and Science, Blackwell Science, 2002. 5. Richardson C, Jull G, Hodges P, Hides J. Therapeutic Exercise for Spinal Segmental Stabilization in Low Back Pain, Churchill Livingstone, 1999 6. Bayrakcı Tunay V, Düzgün İ, Turgut E, Harput G. Sporda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 1. Basım, Hipokrat Kitabevi, 2023 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği hakkında bilgi |
2. Hafta | Kuvvetlendirme programlarına genel bakış |
3. Hafta | Endurans eğitim programlarına genel bakış |
4. Hafta | İzokinetik ve eksentrik kuvvet eğitiminin fizyolojik cevapları |
5. Hafta | İzometrik ve izotonik kuvvet eğitiminin fizyolojik cevapları |
6. Hafta | Araştırma projesi |
7. Hafta | Aerobik endurans eğitim programlarının fizyolojik cevapları |
8. Hafta | Kassal endurans eğitim programlarının fizyolojik cevapları |
9. Hafta | Aşırı yüklenmenin fizyolojik etkileri |
10. Hafta | Sürantrenman |
11. Hafta | Hipertrofi |
12. Hafta | Araştırma projesi ile ilgili literatürün sunulması |
13. Hafta | Araştırma projesi sonuçlarının analizi |
14. Hafta | Kuvvet ve Endurans Eğitiminde Fizyolojik Cevapları içeren kanıta dayalı uygulamalar |
15. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 5 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 10 | 5 |
Projeler | 5 | 20 |
Seminer | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 68 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 5 | 6 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 6 | 60 |
Proje | 5 | 6 | 30 |
Ödevler | 10 | 4 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 69 | 43 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Spor fizyoterapistliği alanında kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Toplum sağlığına, sporcu sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; problem çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek