SFT762 - KUVVET ve ENDURANS EĞİTİMİNDE FİZYOLOJİK CEVAPLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KUVVET ve ENDURANS EĞİTİMİNDE FİZYOLOJİK CEVAPLAR SFT762 2. Yarıyıl 3 2 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Sorun/Problem Çözme
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Volga BAYRAKCI TUNAY, Prof. Dr. İrem DÜZGÜN, Prof. Dr. Tüzün Fırat, Prof. Dr. Hande Güney DENİZ, Prof. Dr. Elif TURGUT, Doç. Dr. Aynur DEMİREL 
Dersin amacıSporcularda kuvvetlendirme ve endurans eğitimi sırasında oluşan fizyolojik cevapları tanımlar, analiz eder, klinik problem çözme becerisini kullanır.. İzometrik, izokinetik, izotonik ve eksentrik eğitimin oluşturduğu fizyolojik yanıtları analiz eder. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Sporcularda kuvvetlendirme ve endurans eğitiminin uygulama yöntemlerini araştırır, analiz eder ve uygular.
  2. Sporcularda kuvvetlendirme ve endurans eğitimine verilen fizyolojik cevapları araştırır, elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir, problem çözme ve klinik karar verme becerisini kullanır.
  3. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak kuvvet ve endurans eğitiminde fizyolojik cevaplarla ilgili yaptığı bilimsel araştırmadan elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.
Dersin içeriğiKuvvet ve endurans eğitiminin sistemler üzerindeki fizyolojik etkilerini kavrar 
Kaynaklar1. Albert M. Eccentric Muscle Training in Sports and Orthopaedics 2nd Edt, Churchill Livingstone, 1999.
2. Baltacı G, Tunay BV, Beşler A, Ergun N. Spor Yaralanmalarında Egzersiz Tedavisi, 2. Baskı, Alp Yayıncılık, 2006.
3. Ergun N, Baltacı G. Spor Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri 2.Basım, Pelin Ofset Yayıncılık, 2006
4. Kraemer WJ, Hakinken K. Strength Training for Sport, Handbok of Sports Medicine and Science, Blackwell Science, 2002.
5. Richardson C, Jull G, Hodges P, Hides J. Therapeutic Exercise for Spinal Segmental Stabilization in Low Back Pain, Churchill Livingstone, 1999
6. Bayrakcı Tunay V, Düzgün İ, Turgut E, Harput G. Sporda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 1. Basım, Hipokrat Kitabevi, 2023 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin içeriği hakkında bilgi
2. HaftaKuvvetlendirme programlarına genel bakış
3. HaftaEndurans eğitim programlarına genel bakış
4. Haftaİzokinetik ve eksentrik kuvvet eğitiminin fizyolojik cevapları
5. Haftaİzometrik ve izotonik kuvvet eğitiminin fizyolojik cevapları
6. HaftaAraştırma projesi
7. HaftaAerobik endurans eğitim programlarının fizyolojik cevapları
8. HaftaKassal endurans eğitim programlarının fizyolojik cevapları
9. HaftaAşırı yüklenmenin fizyolojik etkileri
10. HaftaSürantrenman
11. HaftaHipertrofi
12. HaftaAraştırma projesi ile ilgili literatürün sunulması
13. HaftaAraştırma projesi sonuçlarının analizi
14. HaftaKuvvet ve Endurans Eğitiminde Fizyolojik Cevapları içeren kanıta dayalı uygulamalar
15. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması510
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1010
Sunum105
Projeler520
Seminer1010
Ara Sınavlar00
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı6870
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması5630
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10660
Sunum / Seminer Hazırlama10660
Proje5630
Ödevler10440
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü6943300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.    X
2. Spor fizyoterapistliği alanında kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.  X  
4. Toplum sağlığına, sporcu sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. X   
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. X   
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; problem çözme becerisine sahiptir.    X
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek