PDR668 - OKULLARDA REHBERLİK HİZMETLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OKULLARDA REHBERLİK HİZMETLERİ | PDR668 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Bireysel Çalışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. İbrahim Keklik | |||||
Dersin amacı | Ders sonunda öğrencilerin birer yönetici olarak okullarındaki rehberlik hizmetlerinin etkili bir şekilde işlemesi için gerekli koordinasyonu sağlamalarına temel hazırlayacak şekilde rehberlik hizmetlerine ilişkin bilgi ve anlayış kazanmaları amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Rehberliğin dünyada ve Türkiye?deki tarihsel gelişimi; Çağdaş eğitimde rehberliğin yeri Rehberlik hizmetleri Eğitim aşamalarına göre rehberlik hizmetleri Türkiye?de rehberliğin sorunları Türkiye?de rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi | |||||
Kaynaklar | *Bakırcıoğlu, R. (2003). Rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık. *Can, G. (Ed.) (2003). Psikolojik danışma ve rehberlik. Ankara: Pegem A Yayıncılık. *İşmen Gazioğlu,E., ve Mertol Ilgar, Ş. (2006). Öğretmen ve öğretmen adayları için rehberlik. *Ankara: Pegem A Yayıncılık. *Kuzgun, Y. (Ed.) (1999). İlköğretimde rehberlik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım *Özgüven, İ. E. (1999). Çağdaş eğitimde psikolojik danışma ve rehberlik. Ankara: Pdrem Yayınları *Tan, H. (t.y). Psikolojik danışma ve rehberlik: Teori ve uygulama. İstanbul: Alkım Yayınevi. *Yeşilyaprak, B. (2000). Okullarda rehberlik hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çağdaş Toplumda Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetleri |
2. Hafta | PDR Alanındaki Gelişmeler (Tarihçe: ABD, Avrupa, Türkiye) |
3. Hafta | Rehberlik Türleri ve İlkeleri |
4. Hafta | Psikolojik Danışma-Psikoterapi |
5. Hafta | Eğitsel ve Mesleki Rehberlik |
6. Hafta | Bireyi Tanıma Teknik ve Araçları |
7. Hafta | Bireyi Tanıma Teknik ve Araçları |
8. Hafta | Eğitsel-Mesleki Rehberlik ve Yöneltme |
9. Hafta | Özel Eğitim ve Rehberlik |
10. Hafta | İlk ve Orta Öğretimde PDR; |
11. Hafta | İlk ve Orta Öğretimde PDR; Yüksek Öğretimde ÖKH |
12. Hafta | Yüksek Öğretimde ÖKH |
13. Hafta | Rehberlik Hizmetlerinin Örgütü, Personeli, |
14. Hafta | PDR Programlarının Değerlendirilmesi |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 25 |
Sunum | 2 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 2 | 24 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 28 | 84 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 73 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eğitim örgütlerindeki yönetim uygulamaları konusunda bilgi birikimine sahiptir. | X | ||||
2. Eğitimle ilgili çeşitli olay ve olguları, eğitim yönetimi uygulamalarına olan etkisini bakımından değerlendirir. | X | ||||
3. Eğitim yönetimi uygulamalarının sonuçlarını birey, kurum ve toplum açısından çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
4. Çözüm önerilerini sorun çözmede etkili kullanır. | X | ||||
5. Daha etkili yönetim uygulamaları için bilimsel çalışmaları sürekli izler. | X | ||||
6. Farklı disiplin alanlarında üretilen bilgiyi eğitim yönetimi ve denetimi alanına uygular. | X | ||||
7. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||
8. Alandaki uygulamaları irdeleyerek gelişme ve değişme noktalarını saptar. | X | ||||
9. Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | X | ||||
10. Etkili takım çalışması yapabilir. | X | ||||
11. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili politikaları ve planları kalite anlayışı çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
13. Farklı bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak informasyona ulaşabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek