PDR668 - OKULLARDA REHBERLİK HİZMETLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OKULLARDA REHBERLİK HİZMETLERİ PDR668 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Bireysel Çalışma  
Dersin sorumlusu(ları)Dr. İbrahim Keklik 
Dersin amacıDers sonunda öğrencilerin birer yönetici olarak okullarındaki rehberlik hizmetlerinin etkili bir şekilde işlemesi için gerekli koordinasyonu sağlamalarına temel hazırlayacak şekilde rehberlik hizmetlerine ilişkin bilgi ve anlayış kazanmaları amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çeşitli rehberlik hizmetlerini tartışır
  2. Çağdaş eğitimde rehberlik hizmetlerinin önemini açıklar
  3. Her bir rehberlik hizmetini ve bu hizmetin amaçlarını açıklar
  4. Çeşitli rehberlik hizmetlerinin eğitim farklı aşamalarına nasıl uygulanabileceğini tartışır
  5. Türkiye?de rehberliğin sorunlarını ve bunlara ilişkin çeşitli çözüm yollarını tartışabilir
  6. Öğretmen ve okul yöneticisi olarak rehberlik hizmetlerinin ülke eğitimine entegre edilmesi sürecinde kendi rolünü açıklar
Dersin içeriğiRehberliğin dünyada ve Türkiye?deki tarihsel gelişimi;
Çağdaş eğitimde rehberliğin yeri
Rehberlik hizmetleri
Eğitim aşamalarına göre rehberlik hizmetleri
Türkiye?de rehberliğin sorunları
Türkiye?de rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi
 
Kaynaklar*Bakırcıoğlu, R. (2003). Rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık.
*Can, G. (Ed.) (2003). Psikolojik danışma ve rehberlik. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
*İşmen Gazioğlu,E., ve Mertol Ilgar, Ş. (2006). Öğretmen ve öğretmen adayları için rehberlik. *Ankara: Pegem A Yayıncılık.
*Kuzgun, Y. (Ed.) (1999). İlköğretimde rehberlik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
*Özgüven, İ. E. (1999). Çağdaş eğitimde psikolojik danışma ve rehberlik. Ankara: Pdrem Yayınları
*Tan, H. (t.y). Psikolojik danışma ve rehberlik: Teori ve uygulama.
İstanbul: Alkım Yayınevi.
*Yeşilyaprak, B. (2000). Okullarda rehberlik hizmetleri. Ankara:
Nobel Yayın Dağıtım.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇağdaş Toplumda Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetleri
2. HaftaPDR Alanındaki Gelişmeler (Tarihçe: ABD, Avrupa, Türkiye)
3. HaftaRehberlik Türleri ve İlkeleri
4. HaftaPsikolojik Danışma-Psikoterapi
5. HaftaEğitsel ve Mesleki Rehberlik
6. HaftaBireyi Tanıma Teknik ve Araçları
7. HaftaBireyi Tanıma Teknik ve Araçları
8. HaftaEğitsel-Mesleki Rehberlik ve Yöneltme
9. HaftaÖzel Eğitim ve Rehberlik
10. Haftaİlk ve Orta Öğretimde PDR;
11. Haftaİlk ve Orta Öğretimde PDR; Yüksek Öğretimde ÖKH
12. HaftaYüksek Öğretimde ÖKH
13. HaftaRehberlik Hizmetlerinin Örgütü, Personeli,
14. HaftaPDR Programlarının Değerlendirilmesi
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler225
Sunum225
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12224
Sunum / Seminer Hazırlama32884
Proje000
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3273210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eğitim örgütlerindeki yönetim uygulamaları konusunda bilgi birikimine sahiptir.X    
2. Eğitimle ilgili çeşitli olay ve olguları, eğitim yönetimi uygulamalarına olan etkisini bakımından değerlendirir.X    
3. Eğitim yönetimi uygulamalarının sonuçlarını birey, kurum ve toplum açısından çok yönlü değerlendirir.    X
4. Çözüm önerilerini sorun çözmede etkili kullanır.    X
5. Daha etkili yönetim uygulamaları için bilimsel çalışmaları sürekli izler.    X
6. Farklı disiplin alanlarında üretilen bilgiyi eğitim yönetimi ve denetimi alanına uygular.     X
7. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. X    
8. Alandaki uygulamaları irdeleyerek gelişme ve değişme noktalarını saptar.X    
9. Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenmeye açıktır.    X
10. Etkili takım çalışması yapabilir.X    
11. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir.X    
12. Alanı ile ilgili politikaları ve planları kalite anlayışı çerçevesinde değerlendirir.    X
13. Farklı bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak informasyona ulaşabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek