ETB605 - BİYOMALZEMELER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİYOMALZEMELER ETB605 3. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Kezban Ulubayram, Prof. Dr. Eda Ayşe Aksoy, Prof. Dr. İpek Eroğlu 
Dersin amacıBu ders, biyomalzemelerin; tanımı, kimyasal yapıları, sentezi, özellikleri, üretim metodları ve kullanım alanları hakkında temel bilgileri öğrencilere anlatma, sunum ve tartışma yoluyla aktarmayı hedeflemektedir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ders sonunda öğrenciler; a) Biyomalzemelerin tanımı ve türleri, b) Biyomalzemelerin kimyasal yapıları, özellikleri ve kullanım alanları, c) Biyomalzemelerin sentezi ve üretim metodları, d) Biyouyumluluk ve biyomalzeme - hücre etkileşimleri, e) Kullanım amacına göre biyomalzemelerin modifikasyonları, konularında bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin içeriğiBu ders, doku ve biyolojik sıvılarla temas halinde bulunan metal, seramik, polimer, kompozit ve biyolojik kökenli malzemelerin kimyasal yapıları, sentezi, biyouyumlulukları, üretimi ve kullanım alanlarını kapsamaktadır.  
Kaynaklar1. Ratner B. D., Hoffman A. S., Schoen F. J. Lemons J. E., Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine, 2nd edn. Elsevier Academic Press, 2004.
2. Ders notları ve bilimsel makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBiyomalzemelere giriş, tanım ve sınıflandırma
2. HaftaMetalik biyomalzemelerin yapıları, özellikleri ve kullanım alanları
3. HaftaMetalik biyomalzemelerin yapıları, özellikleri ve kullanım alanları
4. HaftaBiyokararlı, biyobozunur, biyoaktif, biyoemilir seramiklerin yapıları, özellikleri, sentezi, kullanım alanları,
5. HaftaBiyokararlı, biyobozunur, biyoaktif, biyoemilir seramiklerin yapıları, özellikleri, sentezi, kullanım alanları,
6. HaftaKararlı ve biyobozunur polimer ve kompozitler, yapı-özellik ilişkileri, sentezleri ve kullanım alanları,
7. HaftaDoğal kaynaklı biyomalzemelerin eldesi, modifikasyonları ve kullanım alanları
8. HaftaAra sınav
9. HaftaBiyomalzemelerin üretimi
10. HaftaBiyomalzemelerin modifikasyonları (antibakteriyel, kan uyumluluk, vs.)
11. HaftaBiyomalzemelerin modifikasyonları (antibakteriyel, kan uyumluluk, vs.)
12. HaftaBiyomalzeme-hücre etkileşimleri, biyouyumluluk
13. HaftaYeni nesil biyomalzemeler ve özellikleri
14. HaftaProje değerlendirme
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler125
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje12626
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12626
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü31119210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Cerrahinin vücut fizyolojisi, hücre biyolojisi, yara iyileşmesi, immünoloji, hastalık fizyopatolojisine ve genetik mekanizmalara moleküler, hücresel ve sistemik düzeyde olan etkileri hakkında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular.    X 
2. Gerçekleştirdiği çalışmalarda elde ettiği verileri uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder. İstatistiksel ve biyolojik anlamlılığın, veri tutarlılığının ve heterojenliğin yaratacağı sonuçların öneminin farkında olur.   X 
3. Klinik ve akademik uygulamalara yönelik bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği bilgiyi uygulamalarına aktarır.   X 
4. Araştırmalarını etik standartlara bağlı kalarak bağımsız olarak planlar, yürütür, ulusal ve uluslararası projelerde görev alabilecek donanımı geliştirir. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.   X 
5. Cerrahi bilimler ve temel tıp bilimleri alanında üretilen bilgiyi toplum yararına kullanır, hastalıklardan korunma ve tedavi konusunda diğer disiplinlerle birlikte ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. Cerrahi araştırmalar alanındaki öğretim programlarının güncellenmesi, geliştirilmesi ve uygulanmasında görev alır, danışmanlık bilgi ve becerilerine sahip olarak çalışır.   X 
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinlerarası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.   X 
7. Cerrahi ve temel bilim çalışmalarına multidisipliner yaklaşım sergileyebilir. Farklı alanlardaki sağlık bilimleri konularını kavrar, bunlar arasında bağlantı kurar, yeni bilimsel yaklaşım ve hipotezlerin çözümüne dair önergeler sunar.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek