PDR722 - DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI | PDR722 | Güz | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. İbrahim Keklik | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı yetişkin davranış bozukluklarınıntanı sistemleri ve tedavileriyle beraber- ayrıntılı bir şekilde tanıtmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dünyada ve Türkiye'de ruh sağlığının tarihçesi Ruhsal değerlendirme Ruhsal bozukluklar için tanı sistemleri (DSM) Yetişkin davranış bozuklukları Davranış bozukluklarında tedavi yöntemleri Davranış bozukluklarını tedavide psikolojik danışmanların rolleri | |||||
Kaynaklar | Amerikan Psikiyatri Birliği (1994) Mental bozuklukların tanısal ve sayımsal el kitabı, 4. Baskı, (DSM-IV), Çev. E. Köroğlu, Ankara, Hekimler Yayın Birliği. Barlow, D. H. (Ed.) (1993). Clinical handbook of psychological disorders (2nd ed.). NY: Guilford Publications. Butcher, J.N., Mineka, S., and Hooley, J.M. (2007). Abnormal Psychology (13th edition). Boston: Pearson Education, Allyn & Bacon. Davison, G. C ve Neale, J. M. (2004). Anormal psikolojisi. (Çev. Ed.: İhsan Dağ), Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları, No: 29. Durand, V.M. & Barlow, D.H. (2006). Essentials of abnormal psychology (4th ed.). Pacific Grove, CA: Wadsworth ? Thompson Learning. Hersen, M., & Turner, S. M. (Eds.). (2003). Adult psychopathology and diagnosis (Fourth Edition). New York: John Wiley & Sons, Inc. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı; anormal davranışa bakışın tarihsel gelişimi |
2. Hafta | Anormal davranışa bakışın tarihsel gelişimi |
3. Hafta | Ruhsal sorunları tanılama sistemleri |
4. Hafta | Anormal davranışı değerlendirme |
5. Hafta | Kaygı bozuklukları |
6. Hafta | Madde kullanımı ile ilgili bozukluklar |
7. Hafta | Madde kullanımı ile ilgili bozukluklar; duygudurum bozuklukları |
8. Hafta | Duygudurum bozuklukları |
9. Hafta | Şizofreni ve psikotik bozukluklar |
10. Hafta | Şizofreni ve psikotik bozukluklar; yeme bozuklukları |
11. Hafta | Disosiyatif ve somatoform bozukluklar |
12. Hafta | Cinsel bozukluklar; uyum bozuklukları; |
13. Hafta | Kişilik bozuklukları |
14. Hafta | Kişilik bozuklukları; psikiyatrik ilaçlar; Konuların genel olarak tartışılması; dersin ve dönemin genel değerlendirmesi |
15. Hafta | --- |
16. Hafta | GENEL SINAV |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 15 | 30 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 35 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 65 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 65 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 7 | 105 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 22 | 110 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 43 | 43 |
Toplam İş Yükü | 35 | 75 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyebilir. | X | ||||
2. Bireysel ve grupla psikolojik danışmada kendi tarzını geliştirebilir. | X | ||||
3. Alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir. | X | ||||
4. Bireysel, grup, çift ve aile terapisi etkinliklerine süpervizyon verebilir. | X | ||||
5. Bağımsız bir araştırmacı olacak derecede bilimsel yöntem, teknik ve etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir. | X | ||||
6. Alan becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular | X | ||||
7. Bireysel ve grup danışma becerilerini ileri düzeyde uygulayabilir ve öğretebilir. | X | ||||
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun programları ve projeleri hazırlayıp uygulayabilir. | X | ||||
9. Psikolojik danışma ve rehberlik programlarını/müdahalelerini ve araştırma projelerini yürütecek ekiplerde yer alır ve etkili liderlik becerileri gösterir. | X | ||||
10. Edindiği derin ve kapsamlı bilgi ve tecrübeyi sentezleyerek uygulamalarında kendi özgün tarzını oluşturur. | X | ||||
11. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri kişisel ve profesyonel yaşamında bütünleştirir. | X | ||||
12. Alanındaki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projeleri hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar. | X | ||||
13. Alanının ulusal ve uluslararası literatürüne akademik yayınlarla katkıda bulunur. | X | ||||
14. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği kurar. | X | ||||
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ve beraber çalıştığı paydaşlarla iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek