PDR722 - DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI PDR722 Güz 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. İbrahim Keklik  
Dersin amacıBu dersin amacı yetişkin davranış bozukluklarınıntanı sistemleri ve tedavileriyle beraber- ayrıntılı bir şekilde tanıtmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ruh sağlığı tarihçesini ve ruhsal sağlığı sağaltımı anlayışlarının gelişimini etkileyen etmenleri tartışabilir.
  2. Ruhsal durum değerlendirmesinde bulunup- yetişkinlerde gözlemlediği davranışları tanısal kategoriler halinde kavramsallaştırabilir
  3. Yetişkin ruhsal problemlerini tedavide kullanılan yöntem ve teknikleri tartışabilir
  4. Yetişkin ruhsal sorunlarını tedavide ekip çalışması içinde-kendi mesleki sınırları içinde katkıda bulunabilir.
Dersin içeriğiDünyada ve Türkiye'de ruh sağlığının tarihçesi
Ruhsal değerlendirme
Ruhsal bozukluklar için tanı sistemleri (DSM)
Yetişkin davranış bozuklukları
Davranış bozukluklarında tedavi yöntemleri
Davranış bozukluklarını tedavide psikolojik danışmanların rolleri  
KaynaklarAmerikan Psikiyatri Birliği (1994) Mental bozuklukların tanısal ve sayımsal el kitabı, 4. Baskı, (DSM-IV), Çev. E. Köroğlu, Ankara, Hekimler Yayın Birliği.
Barlow, D. H. (Ed.) (1993). Clinical handbook of psychological disorders (2nd
ed.). NY: Guilford Publications.
Butcher, J.N., Mineka, S., and Hooley, J.M. (2007). Abnormal Psychology (13th edition).
Boston: Pearson Education, Allyn & Bacon.
Davison, G. C ve Neale, J. M. (2004). Anormal psikolojisi. (Çev. Ed.: İhsan Dağ), Ankara: Türk
Psikologlar Derneği Yayınları, No: 29.
Durand, V.M. & Barlow, D.H. (2006). Essentials of abnormal psychology (4th ed.). Pacific
Grove, CA: Wadsworth ? Thompson Learning.
Hersen, M., & Turner, S. M. (Eds.). (2003). Adult psychopathology and diagnosis
(Fourth Edition). New York: John Wiley & Sons, Inc.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtımı; anormal davranışa bakışın tarihsel gelişimi
2. HaftaAnormal davranışa bakışın tarihsel gelişimi
3. HaftaRuhsal sorunları tanılama sistemleri
4. HaftaAnormal davranışı değerlendirme
5. HaftaKaygı bozuklukları
6. HaftaMadde kullanımı ile ilgili bozukluklar
7. HaftaMadde kullanımı ile ilgili bozukluklar; duygudurum bozuklukları
8. HaftaDuygudurum bozuklukları
9. HaftaŞizofreni ve psikotik bozukluklar
10. HaftaŞizofreni ve psikotik bozukluklar; yeme bozuklukları
11. HaftaDisosiyatif ve somatoform bozukluklar
12. HaftaCinsel bozukluklar; uyum bozuklukları;
13. HaftaKişilik bozuklukları
14. HaftaKişilik bozuklukları; psikiyatrik ilaçlar; Konuların genel olarak tartışılması; dersin ve dönemin genel değerlendirmesi
15. Hafta---
16. HaftaGENEL SINAV

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1530
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler135
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam65
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1665
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı135
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)157105
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler522110
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14343
Toplam İş Yükü3575300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyebilir.    X
2. Bireysel ve grupla psikolojik danışmada kendi tarzını geliştirebilir. X   
3. Alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir.    X
4. Bireysel, grup, çift ve aile terapisi etkinliklerine süpervizyon verebilir.    X
5. Bağımsız bir araştırmacı olacak derecede bilimsel yöntem, teknik ve etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir.  X  
6. Alan becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular   X 
7. Bireysel ve grup danışma becerilerini ileri düzeyde uygulayabilir ve öğretebilir.    X
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun programları ve projeleri hazırlayıp uygulayabilir.    X
9. Psikolojik danışma ve rehberlik programlarını/müdahalelerini ve araştırma projelerini yürütecek ekiplerde yer alır ve etkili liderlik becerileri gösterir.     X
10. Edindiği derin ve kapsamlı bilgi ve tecrübeyi sentezleyerek uygulamalarında kendi özgün tarzını oluşturur.    X
11. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri kişisel ve profesyonel yaşamında bütünleştirir.    X
12. Alanındaki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projeleri hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar.    X
13. Alanının ulusal ve uluslararası literatürüne akademik yayınlarla katkıda bulunur.    X
14. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği kurar.    X
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ve beraber çalıştığı paydaşlarla iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek