FME700-02 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR FME700-02 6. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora derslerini bitirmiş olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Araştırma-inceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDoktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme
  2. Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme
  3. Veri toplama aracını geliştirebilme
  4. Araştırma verilerini toplayabilme
  5. Verileri analiz edebilme
  6. Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme ve bulgulardan sonuç çıkartabilme
  7. Önerilerde bulunabilme
  8. Araştırmayı raporlaştırabilme ve savunabilme
Dersin içeriği1.Tez konusunun belirlenmesi
2.Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının
3.Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. Veri toplama aracının geliştirilmesi
5.Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
6.Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
7.Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
2. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
3. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
5. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
6. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
7. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
8. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
9. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
10. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
11. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
12. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
13. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
14. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1450
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam140
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2860
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1420280
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1420280
Sunum / Seminer Hazırlama1417238
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13232
Toplam İş Yükü5794900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.    X
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.    X
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.    X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.    X
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.    X
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.    X
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.    X
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.    X
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.    X
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.    X
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.    X
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek