ODP604 - MAKALE ve VAKA TOPLANTISI-II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MAKALE ve VAKA TOPLANTISI-II ODP604 2. Yarıyıl 2 0 2 2
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Örnek Olay İncelemesi
Diğer: araştırma  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim dalı öğretim üyeleri 
Dersin amacıÖğrencilerin Odyoloji alanında edindiği teorik bilgi ve becerileri pratik uygulamalara dönüştürebilmelerine katkıda bulunmak, vaka odaklı karar verme ve ayırıcı tanıya gitme sürecinde gerekli kapsamlı becerileri geliştirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Odyoloji Alanına ait verilen bir konu başlığı doğrultusunda literatür araştırabilir ve edindiği bilgileri kendi vaka sonuçlarıyla ilişkilendirebilir
  2. Farklı yazılı ve sözel sunum tekniklerini kazanır
Dersin içeriğiOdyoloji Alanında güncel ve tartışmalı konuları hedefleyen seminer programları hazırlama.
Bilimsel makale ve diğer çalışmaları araştırma ve edindiği teorik bilgileri vaka bulgularıyla korele ederek farklı şekillerde sunma yeteneğini kazanma 
Kaynaklar1. İlgili güncel makaleler, Pubmed.
2. Misafir konuşmacılar.
3. Odyoloji alanında özel seminer başlıklı diğer yayınlar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSeminer başlıklarını ve tartışma konularını belirleme
2. HaftaOdyoloji Biliminde Kanıta Dayalı Araştırma Yöntemleri
3. HaftaSeminer Sunumu
4. HaftaSeminer Sunumu
5. HaftaSeminer Sunumu
6. HaftaSeminer Sunumu
7. HaftaSeminer Sunumu
8. HaftaSeminer Sunumu
9. HaftaAra sınav
10. HaftaMisafir Konuşmacı Sunumu
11. HaftaSeminer Sunumu
12. HaftaSeminer Sunumu
13. HaftaSeminer Sunumu
14. HaftaGenel Değerlendirme ve Tartışma
15. HaftaGenel Değerlendirme ve Tartışma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama840
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14114
Sunum / Seminer Hazırlama188
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü302160

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır.   X 
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır.    X 
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür.   X  
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.  X  
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.   X 
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar.   X  
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek