ODP653 - İLETİŞİM YÖNTEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLETİŞİM YÖNTEMLERİ ODP653 1. Yarıyıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Esra Yücel 
Dersin amacıDersin temel amacı iletişim bozukluklarında müzik terapi programlarının önemi, özellikleri ve uygulama örneklerinin detaylı olarak incelenmesi ve öğrenilmesidir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1.İletişim bozukluklarını, nedenlerini ve özelliklerini bilir.
  2. 2. İletişim bozukluklarında temel eğitim yaklaşımlarını öğrenir.
  3. 3. Müzik terapinin önemini ve özelliklerini bilir.
  4. 4. Müzik terapide kullanılan yöntemler ve enstrümanları tanır.
  5. 5.İletişim bozukluklarında müzik terapi programı hazırlama ve uygulamayı öğrenir.
Dersin içeriğiİletişim bozukluklarının sınıflandırılması, özellikleri ve değerlendirilmesi, iletişim bozukluklarında temel eğitim yaklaşımları,
Müzik terapi de kullanılan enstrümanlar ve metodlar, farklı yaş gruplarında müzik terapi programları 
Kaynaklar1. Music in Special Education, Second Edition, Mary S. Adamek and Alice-Ann Darrow ( 2010)
2. Music for Special Kids: Musical Activities, Songs, Instruments and Resources, Pamela Ott ( 2011)
3. A Comprehensive Guide to Music Therapy: Theory, Clinical Practice, Research and Training,Tony Wigram, Inge Nygaard Pedersen and Lars Ole Bonde (2002)
4. Receptive Methods in Music Therapy: Techniques and Clinical Applications for Music Therapy Clinicians, Educators and Students, Denise Grocke, Tony Wigram and Cheryl DiLeo ( 2007)
5. Music, Therapy, and Early Childhood, Elizabeth Schwartz (2008)
6. Teaching Music to Students with Special Needs: A Label-Free Approach,Alice Hammel and Ryan Hourigan ( 2011) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİletişim bozuklukları ve özellikleri
2. HaftaMüzik,dil ve beyin
3. Haftaİletişim bozukluklarında müziğin etkisi
4. HaftaMüzik terapide kullanılan enstrümanlar ve özellikleri
5. HaftaMüzik terapi yöntemleri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaBebek ve küçük çocuklarda müzik terapi programları
8. HaftaOkul öncesi dönemde müzik terapi programları
9. HaftaOkul döneminde müzik terapi programları
10. HaftaOkul döneminde müzik terapi programları
11. HaftaBireysel ve grup müzik terapi
12. HaftaEğitimde ve ev ortamında müzik terapi etkinlikleri
13. HaftaMüzik terapi programlarında ailenin önemi
14. Haftaİletişim bozuklukları ve müzik terapi ile ilgili bilimsel çalışma örnekleri
15. HaftaGenel Tartışma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1420
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama236
Proje2714
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü4889216

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.X    
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır.X    
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır.   X  
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür.   X  
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.  X  
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.  X  
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.   X 
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.   X 
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar.   X  
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek