TDE734 - KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA ZİRVE ŞAHSİYETLER II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA ZİRVE ŞAHSİYETLER II | TDE734 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Diğer: Metin Şerhi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, klasik Türk edebiyatının zirve isimlerini farklı kuram ve yöntemler açısından, bütün yönleriyle incelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Klasik Türk edebiyatının zirve isimlerinden birini, bütün yönleriyle incelemek; şahsiyet ve eser(ler)i üzerinde farklı kuramlar açısından okuma çalışmaları yapmak. | |||||
Kaynaklar | Arı, Ahmet (2003). Galib Dedenin Aşk Ateşi: Şeyh Galib Dîvânında Aşk. Isparta. Ayan, Hüseyin - Orhan Okay (1975). Hüsn ü Aşk. İstanbul. Aynur, H. vd. (2006). Sözde ve Anlamda Farklılaşma: Sebk-i Hindî. İstanbul: Turkuaz Yay. Doğan, M.Nur (yty.). Şeyh Galib Hüsn ü Aşk. Ankara: YKY. Gölpınarlı, Abdülbaki (1953). Şeyh Gâlib, Hayatı, Sanatı, Şiirleri. İstanbul. Gölpınarlı, Abdülbaki (1968). Şeyh Gâlib Hüsn ü Aşk. İstanbul. Holbrook, Victoria (1998). Aşkın Okunmaz Kıyıları, Türk Modernitesi ve Mistik Romans. (çev.E.Köroğlu-Engin Kılıç), İstanbul. Şeyh Gâlib Kitabı (1995). İstanbul. Yüksel, Sedit (1963). Şeyh Gâlib Eserlerinin Dil ve Sanat Değeri. Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Zirve şahsiyet üzerinde yapılan bilimsel çalışmalar |
2. Hafta | Zirve şahsiyete dış dünya (toplum) açısından yaklaşım |
3. Hafta | Zirve şahsiyete dış dünya (toplum) açısından yaklaşım |
4. Hafta | Zirve şahsiyete biyografisi (yazar) açısından yaklaşım |
5. Hafta | Zirve şahsiyete biyografisi (yazar) açısından yaklaşım |
6. Hafta | Ara sınav ve(ya) sunu |
7. Hafta | Zirve şahsiyete eseri açısından yaklaşım |
8. Hafta | Zirve şahsiyete eseri açısından yaklaşım |
9. Hafta | Zirve şahsiyete eseri açısından yaklaşım |
10. Hafta | Zirve şahsiyete okur açısından yaklaşım |
11. Hafta | Ara Sınav ve(ya) sunu |
12. Hafta | Zirve şahsiyete okur açısından yaklaşım |
13. Hafta | Zirve şahsiyete dönem kaynakları (tezkireler) açısından yaklaşım |
14. Hafta | Zirve şahsiyete dönem kaynakları (tezkireler) açısından yaklaşım |
15. Hafta | Genel sınav ve(ya) dönem çalışmasına hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav ve(ya) dönem çalışması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | 5 | 14 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 99 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 39 | 71 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eski Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, üst düzey değerlendirmelerde bulunur. | X | ||||
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır. | X | ||||
10. Eski Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır. | X | ||||
11. Türk kültürüne hakimdir. | X | ||||
12. Alanıyla ilgili temel kavramlara, edebiyat tarihine ve bunları oluşturan tarihî, sosyal ve kültürel bağlama hâkim olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek