TDE734 - KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA ZİRVE ŞAHSİYETLER II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA ZİRVE ŞAHSİYETLER II TDE734 Bahar 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Diğer: Metin Şerhi  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı, klasik Türk edebiyatının zirve isimlerini farklı kuram ve yöntemler açısından, bütün yönleriyle incelemektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler; zirve şahsiyetle (Fuzûlî, Bâkî, Gâlib, Evliya Çelebi vb.) ilgili önemli çalışmaları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.
  2. Şahsiyeti ve eserlerini bütün yönleriyle tanır.
  3. Şahsiyet ve eserine farklı kuramlar ve yöntemler açısından yaklaşmayı öğrenir.
  4. Örnek metinler üzerinde, şahsiyet ve eserleri üzerinde farklı açılardan okuma çalışmaları yapar.
Dersin içeriğiKlasik Türk edebiyatının zirve isimlerinden birini, bütün yönleriyle incelemek; şahsiyet ve eser(ler)i üzerinde farklı kuramlar açısından okuma çalışmaları yapmak.  
KaynaklarArı, Ahmet (2003). Galib Dedenin Aşk Ateşi: Şeyh Galib Dîvânında Aşk. Isparta.
Ayan, Hüseyin - Orhan Okay (1975). Hüsn ü Aşk. İstanbul.
Aynur, H. vd. (2006). Sözde ve Anlamda Farklılaşma: Sebk-i Hindî. İstanbul: Turkuaz Yay.
Doğan, M.Nur (yty.). Şeyh Galib Hüsn ü Aşk. Ankara: YKY.
Gölpınarlı, Abdülbaki (1953). Şeyh Gâlib, Hayatı, Sanatı, Şiirleri. İstanbul.
Gölpınarlı, Abdülbaki (1968). Şeyh Gâlib Hüsn ü Aşk. İstanbul.
Holbrook, Victoria (1998). Aşkın Okunmaz Kıyıları, Türk Modernitesi ve Mistik Romans. (çev.E.Köroğlu-Engin Kılıç), İstanbul.
Şeyh Gâlib Kitabı (1995). İstanbul.
Yüksel, Sedit (1963). Şeyh Gâlib Eserlerinin Dil ve Sanat Değeri. Ankara.

 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaZirve şahsiyet üzerinde yapılan bilimsel çalışmalar
2. Hafta Zirve şahsiyete dış dünya (toplum) açısından yaklaşım
3. HaftaZirve şahsiyete dış dünya (toplum) açısından yaklaşım
4. HaftaZirve şahsiyete biyografisi (yazar) açısından yaklaşım
5. HaftaZirve şahsiyete biyografisi (yazar) açısından yaklaşım
6. HaftaAra sınav ve(ya) sunu
7. HaftaZirve şahsiyete eseri açısından yaklaşım
8. HaftaZirve şahsiyete eseri açısından yaklaşım
9. HaftaZirve şahsiyete eseri açısından yaklaşım
10. HaftaZirve şahsiyete okur açısından yaklaşım
11. HaftaAra Sınav ve(ya) sunu
12. HaftaZirve şahsiyete okur açısından yaklaşım
13. HaftaZirve şahsiyete dönem kaynakları (tezkireler) açısından yaklaşım
14. HaftaZirve şahsiyete dönem kaynakları (tezkireler) açısından yaklaşım
15. HaftaGenel sınav ve(ya) dönem çalışmasına hazırlık
16. HaftaGenel sınav ve(ya) dönem çalışması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum514
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam99
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama5735
Proje000
Ödevler5840
Ara sınavlara hazırlanma süresi22040
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü3971300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eski Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine ileri düzeyde hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, üst düzey değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine ileri düzeyde hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.    X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.    X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.    X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Eski Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
11. Türk kültürüne hakimdir.     X
12. Alanıyla ilgili temel kavramlara, edebiyat tarihine ve bunları oluşturan tarihî, sosyal ve kültürel bağlama hâkim olur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek