TDE730 - TURK EDEBİYATİNDA TEZKİRECİLİK II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TURK EDEBİYATİNDA TEZKİRECİLİK II TDE730 Bahar 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri  
Dersin amacıAnadolu sahasında 17. yüzyıldan itibaren yazılan tezkireleri sıralayabilmek, tezkire geleneğine bağlı olarak yazılan 19.-20. yüzyıl metinlerini sıralayabilmek, 17.-18. yüzyıl tezkireleriyle öncekiler arasındaki benzerlik ve farklılıkları bulabilmek, 17.-18. yüzyıl tezkireleri hakkında veri toplayabilmek, 17.-18. yüzyıl tezkirelerinden seçilmiş metin örneklerini okuyup anlamlandırabilmek, 17.-18. yüzyıl tezkire metinlerini etkili bir şekilde kullanabilmek, TezkirelerTdeki bilgilerden yararlanarak şairlerin biyografisini yazabilmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci Anadolu sahasında 17. yüzyıldan itibaren yazılan tezkireleri sıralayabilir,
  2. Tezkire geleneğine bağlı olarak yazılan 19.-20. yüzyıl metinlerini sıralayabilir, 17.-18. yüzyıl tezkireler ile öncekiler arasındaki benzerlik ve farklılıkları bulabilir, 17.-18. yüzyıl tezkireleri hakkında veri toplayabilir,
  3. 17.-18. yüzyıldan seçilmiş metin örneklerini okuyup anlamlandırabilir,
  4. 17.-18. yüzyıl tezkire metinlerini etkili bir şekilde kullanabilir,
  5. Tezkirelerdeki bilgilerden bilgilerden yararlanarak şairlerin biyografisini yazabilir..
Dersin içeriği17. yüzyılda yazılmış Türkçe tezkirelerin incelenmesi.
18. yüzyılda yazılmış Türkçe tezkirelerin incelenmesi
19. yüzyılda yazılmış tezkirelerin incelenmesi
19.-20. yüzyıllarda tezkire geleneğini devam ettiren eserlerin incelenmesi
Rıza Tezkiresinden seçilen örnek metinlerin incelenmesi
Safayi tezkiresinden seçilen örnek metinlerin incelenmesi
Salim Tezkiresinden seçilen örnek metinlerin incelenmesi
 
KaynaklarAkkuş, M. (1999). Eski Türk Edebiyatı Nesir, Erzurum.
İpekten, H. (1988). Türk Edebiyatının Kaynaklarından Türkçe Şuara Tezkireleri, Erzurum.
İpekten, H. İsen, M.; Macit, M; Kiliç, F.; Aksoyak, İ. (2002). Şair Tezkireleri, Ankara.
Levend, A. S. (1988). Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta17. yüzyılda yazılmış Türkçe tezkirelerin incelenmesi.
2. Hafta18. yüzyılda yazılmış Türkçe tezkirelerin incelenmesi
3. Hafta19. yüzyılda yazılmış tezkirelerin incelenmesi
4. Hafta19.-20. yüzyıllarda tezkire geleneğini devam ettiren eserlerin incelenmesi
5. Hafta17. yüzyılda yazılmış Türkçe tezkirelerin incelenmesi.
6. HaftaAra Sınav
7. Hafta18. yüzyılda yazılmış Türkçe tezkirelerin incelenmesi
8. Hafta19. yüzyılda yazılmış tezkirelerin incelenmesi
9. Hafta19. yüzyılda yazılmış tezkirelerin incelenmesi
10. HaftaRıza Tezkiresinden seçilen örnek metinlerin incelenmesi
11. HaftaAra sınav
12. HaftaSafayi tezkiresinden seçilen örnek metinlerin incelenmesi
13. HaftaSalim Tezkiresinden seçilen örnek metinlerin incelenmesi
14. HaftaRıza Tezkiresinden seçilen örnek metinlerin incelenmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum515
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama5735
Proje000
Ödevler5840
Ara sınavlara hazırlanma süresi22040
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü3971300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eski Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine ileri düzeyde hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, üst düzey değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine ileri düzeyde hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.    X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.    X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.    X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Eski Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
11. Türk kültürüne hakimdir.     X
12. Alanıyla ilgili temel kavramlara, edebiyat tarihine ve bunları oluşturan tarihî, sosyal ve kültürel bağlama hâkim olur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek