TDE728 - FARS EDEBİYATİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FARS EDEBİYATİ II TDE728 Bahar 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri  
Dersin amacıEski Türk edebiyatının Anadolu sahasını etkilemiş olan Fars edebiyatının önemli şairinden Enverî, Sa?dî, Hâfız ve Örfî?yi okuyarak Sebk-i Irakî uslûbu hakkında bilgi sahibi olabilmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Eski Türk edebiyatının Anadolu sahasını etkilemiş olan Fars edebiyatının önemli şairinden Enverî, Sa?dî, Hâfız ve Örfî?yi okuyarak Sebk-i Irakî uslûbu hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin içeriğiSelçuklular dönemi edebiyatının belli başlı şairlerinin eserlerinin okutulması
Atabekler dönemi edebiyatının belli başlı şairlerinin eserlerinin okutulması
 
KaynaklarDOKTOR SAFA,(),. Muhtasar-ı Tarih-i Edebiyat-ı Fârsî.
RIZA-ZÂDE ŞAFAK, (1341). Tarih-i Edebiyat Der-İran. Tahran.
TARLAN, A. N., (). İran Edebiyatı Tarihi. İstanbul
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSelçuklular dönemi edebiyatının belli başlı şairlerinin eserlerinin okutulması
2. HaftaSelçuklular dönemi edebiyatının belli başlı şairlerinin eserlerinin okutulması
3. HaftaSelçuklular dönemi edebiyatının belli başlı şairlerinin eserlerinin okutulması
4. HaftaSelçuklular dönemi edebiyatının belli başlı şairlerinin eserlerinin okutulması
5. HaftaSelçuklular dönemi edebiyatının belli başlı şairlerinin eserlerinin okutulması
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaSelçuklular dönemi edebiyatının belli başlı şairlerinin eserlerinin okutulması
8. HaftaSelçuklular dönemi edebiyatının belli başlı şairlerinin eserlerinin okutulması
9. HaftaAtabekler dönemi edebiyatının belli başlı şairlerinin eserlerinin okutulması
10. HaftaAtabekler dönemi edebiyatının belli başlı şairlerinin eserlerinin okutulması
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaAtabekler dönemi edebiyatının belli başlı şairlerinin eserlerinin okutulması
13. HaftaAtabekler dönemi edebiyatının belli başlı şairlerinin eserlerinin okutulması
14. HaftaAtabekler dönemi edebiyatının belli başlı şairlerinin eserlerinin okutulması
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum515
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama5735
Proje000
Ödevler5840
Ara sınavlara hazırlanma süresi22040
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü3971300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eski Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine ileri düzeyde hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, üst düzey değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine ileri düzeyde hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.    X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.    X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.    X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Eski Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
11. Türk kültürüne hakimdir.     X
12. Alanıyla ilgili temel kavramlara, edebiyat tarihine ve bunları oluşturan tarihî, sosyal ve kültürel bağlama hâkim olur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek