ECO756 - ADVANCED TOPICS IN MONETARY THEORY
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ADVANCED TOPICS IN MONETARY THEORY | ECO756 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | İleri düzey makroekonomik tartışmaları anlatmak, hükümet harcamalarının finansmanı, makroekonomik politikalar ve açık ekonomi konularıyla ilgili modelleri çözebilmek için gereken analiz araçlarının kullanım kabiliyetinin kazanıldırılması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ||||||
Kaynaklar | Scarth, William M., ?Macroeconomics: An Introduction to Advanced Methods?, HBJ (Harcourt Brace Jovanovich, Toronto) Heijdra, Ben J. and Frederick Van der Ploeg, ?Foundations of Modern Macroeconomics?, Oxford University Press. Snowdon, Brian and Howard R. Vane, ?Modern Macroeconomics: Its Origins, Development And Current State?, Edward Elgar Press. David Romer, ?Advanced Macroeconomics?, McGrawHill |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Makroekonomiye giriş |
2. Hafta | Makroekonomik ekoller: içerik ve Temel Kavramlar |
3. Hafta | Klassical Macroeconomik Analiz |
4. Hafta | Flexibilite ve Stabilizasyon |
5. Hafta | Keynesyenler |
6. Hafta | Parasalcılar, Yeni Klasikler, reel Dalgalanmalar Okulu |
7. Hafta | Yeni Keynesyen Okul |
8. Hafta | Sınav I |
9. Hafta | Keynesyen Makroekonomi: Yapısal denklemler, |
10. Hafta | Kısa dönem analizi, Denge ve Stabilite |
11. Hafta | Alternatif Ekonomik Politikalar |
12. Hafta | Beklentiler |
13. Hafta | Adaptif Beklentiler ve parasal Enstruman Sorunsalı |
14. Hafta | Mükemmel öngörü ve Rasyonel beklentiler |
15. Hafta | Politika Etkinliği konusunun Belirlenmemiş Katsayı metotu ile çözümü |
16. Hafta | Lucas Kritik ve Yeni Ekonometri |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 20 | 6 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 37 | 87 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İktisat teorilerine ve pratik uygulamalarına bir bilim insanı kadar hakim olmak ve bunların önemini değerlendirebilecek birikime sahip olmak. | X | ||||
2. İktisat dallarında uzmanlaşmak ve özgün araştırma yapabilecek bilgi ve beceri birikimine sahip olmak. | X | ||||
3. Ele alınan iktisadi konulara eleştirel bakış açıları geliştirmek ve bu eleştirel bakış açılarını toplum ile paylaşmak. | X | ||||
4. Nicel yöntemlere hakim olmak ve teori ile uygulamayı birleştirecek özgün düşünceler üretmek. | X | ||||
5. İktisat politikaları için uygulanabilir öneriler sunmak ve etki analizleri yapmak. | X | ||||
6. Yüksek akademik ve etik standartlara uygun özgün araştırmalar yapmak. | X | ||||
7. Farklı iktisadi düşüncelere açık olmak ve bütüncül ve çoğulcu bir bakış açısıyla sorunları çözmek. | X | ||||
8. İktisadi sorunları disiplinlerarası bakış açısıyla analiz etmek. | X | ||||
9. Bilgiyi toplumun refahı için kullanma ve toplumla paylaşma sorumluluğuna sahip olmak. | X | ||||
10. Küresel ekonomik dinamikleri anlamak ve küresel sorunlar için politika önerileri geliştirmek. | X | ||||
11. Kişisel gelişim ve kariyer planlaması için donanımlı olmak. | X | ||||
12. Mesleki gelişimi sağlayacak düzeyde İngilizce?ye hakim olmak ve mümkünse ikinci bir yabancı dilde iletişim kurabilmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek