ECO756 - ADVANCED TOPICS IN MONETARY THEORY

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ADVANCED TOPICS IN MONETARY THEORY ECO756 Bahar 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıİleri düzey makroekonomik tartışmaları anlatmak, hükümet harcamalarının finansmanı, makroekonomik politikalar ve açık ekonomi konularıyla ilgili modelleri çözebilmek için gereken analiz araçlarının kullanım kabiliyetinin kazanıldırılması  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrencilerin makroekonomik sorunların nedenlerini ve ekonomik sonuçlarını anlamaları ve değerlendirme becerisi geliştirmeleri beklenmektedir. Bu dersi tamamladıktan sonra öğrenciler, kamu maliyesi, para politikası ve açık ekonomi makroekonomisi konularına ilişkin ileri düzeydeki literatürü okuyacaklardır.
Dersin içeriği 
KaynaklarScarth, William M., ?Macroeconomics: An Introduction to Advanced Methods?, HBJ (Harcourt Brace Jovanovich, Toronto)
Heijdra, Ben J. and Frederick Van der Ploeg, ?Foundations of Modern Macroeconomics?, Oxford University Press.
Snowdon, Brian and Howard R. Vane, ?Modern Macroeconomics: Its Origins, Development And Current State?, Edward Elgar Press.
David Romer, ?Advanced Macroeconomics?, McGrawHill 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMakroekonomiye giriş
2. HaftaMakroekonomik ekoller: içerik ve Temel Kavramlar
3. HaftaKlassical Macroeconomik Analiz
4. HaftaFlexibilite ve Stabilizasyon
5. HaftaKeynesyenler
6. HaftaParasalcılar, Yeni Klasikler, reel Dalgalanmalar Okulu
7. HaftaYeni Keynesyen Okul
8. HaftaSınav I
9. HaftaKeynesyen Makroekonomi: Yapısal denklemler,
10. HaftaKısa dönem analizi, Denge ve Stabilite
11. HaftaAlternatif Ekonomik Politikalar
12. HaftaBeklentiler
13. HaftaAdaptif Beklentiler ve parasal Enstruman Sorunsalı
14. HaftaMükemmel öngörü ve Rasyonel beklentiler
15. HaftaPolitika Etkinliği konusunun Belirlenmemiş Katsayı metotu ile çözümü
16. HaftaLucas Kritik ve Yeni Ekonometri

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)206120
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi14848
Toplam İş Yükü3787270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İktisat teorilerine ve pratik uygulamalarına bir bilim insanı kadar hakim olmak ve bunların önemini değerlendirebilecek birikime sahip olmak.    X
2. İktisat dallarında uzmanlaşmak ve özgün araştırma yapabilecek bilgi ve beceri birikimine sahip olmak.  X  
3. Ele alınan iktisadi konulara eleştirel bakış açıları geliştirmek ve bu eleştirel bakış açılarını toplum ile paylaşmak.  X  
4. Nicel yöntemlere hakim olmak ve teori ile uygulamayı birleştirecek özgün düşünceler üretmek.    X
5. İktisat politikaları için uygulanabilir öneriler sunmak ve etki analizleri yapmak.    X
6. Yüksek akademik ve etik standartlara uygun özgün araştırmalar yapmak.   X 
7. Farklı iktisadi düşüncelere açık olmak ve bütüncül ve çoğulcu bir bakış açısıyla sorunları çözmek.   X 
8. İktisadi sorunları disiplinlerarası bakış açısıyla analiz etmek.  X  
9. Bilgiyi toplumun refahı için kullanma ve toplumla paylaşma sorumluluğuna sahip olmak.    X
10. Küresel ekonomik dinamikleri anlamak ve küresel sorunlar için politika önerileri geliştirmek.    X
11. Kişisel gelişim ve kariyer planlaması için donanımlı olmak.    X
12. Mesleki gelişimi sağlayacak düzeyde İngilizce?ye hakim olmak ve mümkünse ikinci bir yabancı dilde iletişim kurabilmek.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek