SBT719 - BEDEN KÜLTÜRÜ ve SPOR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BEDEN KÜLTÜRÜ ve SPOR | SBT719 | 2. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Canan Koca Arıtan | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; Bu dersin amacı; eleştirel olarak spor ve beden- kültürünün sosyolojik açıdan analiz etmek ve değerlendirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sosyoloji teorileri ve spor ve beden, beden tipolojileri; hakim ideoloji ve beden; beden yaralanmalar ve erkeklik; beden ve din; mitoloji, ritüel ve spor; tüketim nesnesi olarak beden; çeşitli beden tipleri | |||||
Kaynaklar | 1.Wearing, B. (1998) leisure and feminist theory, Sage Publications, London 2.Slack, T. (2004) The Commercialisation of Sport, Routledge, London 3. Giulianotti, R. (2005) Sport a critical sociology, Polity Press, London 4.Bourdieu, P. (2002) Distinction A Social Critique of the Judgement of Taste, Transleted R. Nice, Harvard University Press, USA 5.Bourdieu, P. (2003) The Logic of Practice, Transleted R. Nice, Blackwell Publishers, UK 6. Blake, A. (1996) The Body Language The Meaning of Modern Sport , Lawrence and Wishard, London 7. Hall, M.A. (1996) Feminism and Sporting Bodies Essay on Theory and Practise, Human Kinetics, USA 8.Makaleler 9.Makaleler 10.Film/belgesel |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Beden çalışmalarında sosyoloji teorileri |
2. Hafta | Beden ve egemen ideoljiler |
3. Hafta | Karşılaştırmalı beden kültürleri |
4. Hafta | Mitoloji ve ritüellerde spor |
5. Hafta | Spor beden ve kimlik |
6. Hafta | Sunum: Makale |
7. Hafta | Çocuk, genç, yaşlı bedenler ve spor |
8. Hafta | Film/belgesel analizi |
9. Hafta | Seminer |
10. Hafta | Tüketim nesnesi olarak beden ve spor: Performans sporu ve bedene yabancılaşma |
11. Hafta | Spor yaralanmaları, erkeklik ve iktidar |
12. Hafta | Cyber bedenler |
13. Hafta | Spor dalları ve beden tipleri |
14. Hafta | Sunum: Kitap tanıtımı |
15. Hafta | Proje final hazırlığı |
16. Hafta | Proje final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 15 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | 2 | 5 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 40 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 5 | 50 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 15 | 45 |
Proje | 1 | 44 | 44 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 31 | 173 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanındaki ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz ederek ve sentezleyerek özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Hareket ve spor alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | X | ||||
5. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
6. Araştırma projesini planlar ve yapar, araştırma raporunu yazar ve ulusal / uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | ||||
7. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | ||||
8. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik araçlar-gereçleri kullanarak problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | X | ||||
9. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
11. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
12. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | X | ||||
13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | ||||
14. Hareket ve spor alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine ve karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek