SBT719 - BEDEN KÜLTÜRÜ ve SPOR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BEDEN KÜLTÜRÜ ve SPOR SBT719 2. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Alan Gezisi
Takım/Grup Çalışması
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Canan Koca Arıtan 
Dersin amacıBu dersin amacı; Bu dersin amacı; eleştirel olarak spor ve beden- kültürünün sosyolojik açıdan analiz etmek ve değerlendirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, I.Beden-toplumsal kimlik ilişkisini II.Toplumsal gösterge olarak beden ve spor ilişkisini III.Modern dönemde bedenin tüketim nesnesi olduğunu IV.Spor ve beden bilgisini, konu sorun ve etkileşimlere uygulamayı V.Bedenlerin kültürel değerler ve hakim ideologi tarafından nasıl biçimlendiğini tanımlamayı öğrenecek
Dersin içeriğiSosyoloji teorileri ve spor ve beden, beden tipolojileri; hakim ideoloji ve beden; beden yaralanmalar ve erkeklik; beden ve din; mitoloji, ritüel ve spor; tüketim nesnesi olarak beden; çeşitli beden tipleri  
Kaynaklar1.Wearing, B. (1998) leisure and feminist theory, Sage Publications, London
2.Slack, T. (2004) The Commercialisation of Sport, Routledge, London
3. Giulianotti, R. (2005) Sport a critical sociology, Polity Press, London
4.Bourdieu, P. (2002) Distinction A Social Critique of the Judgement of Taste, Transleted R. Nice, Harvard University Press, USA
5.Bourdieu, P. (2003) The Logic of Practice, Transleted R. Nice, Blackwell Publishers, UK
6. Blake, A. (1996) The Body Language The Meaning of Modern Sport , Lawrence and Wishard, London
7. Hall, M.A. (1996) Feminism and Sporting Bodies Essay on Theory and Practise, Human Kinetics, USA
8.Makaleler 9.Makaleler
10.Film/belgesel 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBeden çalışmalarında sosyoloji teorileri
2. HaftaBeden ve egemen ideoljiler
3. HaftaKarşılaştırmalı beden kültürleri
4. HaftaMitoloji ve ritüellerde spor
5. HaftaSpor beden ve kimlik
6. HaftaSunum: Makale
7. HaftaÇocuk, genç, yaşlı bedenler ve spor
8. HaftaFilm/belgesel analizi
9. HaftaSeminer
10. HaftaTüketim nesnesi olarak beden ve spor: Performans sporu ve bedene yabancılaşma
11. HaftaSpor yaralanmaları, erkeklik ve iktidar
12. HaftaCyber bedenler
13. HaftaSpor dalları ve beden tipleri
14. HaftaSunum: Kitap tanıtımı
15. HaftaProje final hazırlığı
16. HaftaProje final

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması115
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler310
Sunum25
Projeler115
Seminer15
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması14040
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10550
Sunum / Seminer Hazırlama31545
Proje14444
Ödevler12525
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü31173300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanındaki ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.  X  
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz ederek ve sentezleyerek özgün sonuçlara ulaşır.X    
3. Hareket ve spor alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik bilgiye sahiptir.   X 
4. Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir.X    
5. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.  X  
6. Araştırma projesini planlar ve yapar, araştırma raporunu yazar ve ulusal / uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.    X
7. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.  X  
8. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik araçlar-gereçleri kullanarak problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.X    
9. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. X   
10. Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.X    
11. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.   X 
12. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.  X  
13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.   X 
14. Hareket ve spor alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine ve karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek