SBT642 - SPOR SOSYOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SPOR SOSYOLOJİSİ | SBT642 | 1. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Nefise Bulgu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; sosyolojik açıdan sporun eleştirel analizini yapmak ve sosyoloji teorilerinin yapısını ve alanını incelemek, spor çalışmalarına teorinin nasıl uygulandığını araştırmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sosyoloji kuramları; sporun ekonomik ve politik boyutu; sporda şiddet ve erkeklik; sporda etnik ve ırk ayrımı; medya ve spor, din ve spor. | |||||
Kaynaklar | 1Giddens, Anthony. (2001). Sociology. Cambridge Polıty Press. 2.Young, T. (1996). The Sociology of Sport Structural and Cultural Approaches Sociological Perspectives. pp. 3-28 V.1 3.Hargreaves, J. (1982). Sport, Culture and Ideology. London Routledge. 4Hoberman, John. (1984). Sport and Political İdeology USA. Heinemann Educational Books Ltd. 5.Maguire, Joseph, K. Young (2002) Theory, Sport and Society Elsevier Science UK 6. Horne, J., D. Jarry, A. Tomlinson (1987) Sport, Leisure and Social Relations, Routledge, London 7. Elias, N., E. Dunning (1986) Quest for Excitement Sport and Leisure in The Civilizing Process, Basic Blackwell Great Britain 8.Giulianotti, R. (2005) Sport a critical sociology, Polity Press, London 9.Makaleler 10.Film/belgesel |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Spor çalışmalarında sosyoloji teorileri |
2. Hafta | Karşılaştırmalı spor kültürleri |
3. Hafta | İnanç sistemleri ve spor |
4. Hafta | Sporda güç ve iktidar |
5. Hafta | Etnisite ve ırk ayrımı ve stereo tipler |
6. Hafta | Sporda küreselleşme, medya |
7. Hafta | Tartışma: Örnek bir olay |
8. Hafta | Kimlik/topluluk inşasında spor |
9. Hafta | Vatandaşlık ve spora katılım hakları |
10. Hafta | Sunum: Grup çalışması |
11. Hafta | Sporda şiddet, yaralanma ve erkeklik |
12. Hafta | Seminer: Makale |
13. Hafta | Film/belgesel analizi |
14. Hafta | Sunum: Kitap tanıtımı |
15. Hafta | Final hazırlık (Proje hazırlık) |
16. Hafta | Final (Proje) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 15 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 3 | 5 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 3 | 5 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 36 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 6 | 15 | 90 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 16 | 16 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 38 | 134 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. Hareket ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | X | ||||
5. Hareket ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | ||||
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | ||||
7. Hareket ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. | X | ||||
8. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
9. Hareket ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | X | ||||
10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
11. Hareket ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular. | X | ||||
12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. | X | ||||
14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
15. Hareket ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek