KBİ700-01 - ÖZEL KONULAR I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR I | KBİ700-01 | 5. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Doktora zorunlu derslerini tamamlamış ve en az 120 AKTS kredisi toplamış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Deney Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Doktora tez önerisinin hazırlanması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak belirlemek, planlamak, hazırlamak, yürütmek ve sonlandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora tez konusunu belirlemek üzere literatür çalışması ve tez danışmanıyla tartışmalar; doktora tez konusunun ve hipotezin belirlenmesi için gerekli ön deneylerin gerçekleştirilmesi; doktora hipotezinin belirlenmesi; doktora tezine konu olacak araştırmanın tüm boyutlarıyla planlanması; doktora tez önerisinin hazırlanarak yazılması ve ilgili kurula sunulması; hipotezi test etmek üzere yapılacak deneyler için gerekli malzemenin belirlenmesi, bütçelenmesi ve araştırma desteği için ilgili kuruluşlara başvuruların yapılması. | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili tüm literatür, internet ortamı, ilgili alanda yetkin bilim insanlarının deneyimleri |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Doktora tez konusunu belirlemek üzere yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
2. Hafta | Doktora tez konusunu belirlemek üzere yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
3. Hafta | Doktora tez konusunu belirlemek üzere yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
4. Hafta | Doktora tez konusunu belirlemek üzere yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
5. Hafta | Doktora tez konusunu belirlemek üzere yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
6. Hafta | Doktora tezinin konusu ile ilgili tez danışmanıyla toplantı ve tartışma |
7. Hafta | Doktora tezinin konusu ile ilgili tez danışmanıyla toplantı ve tartışma |
8. Hafta | Doktora tezi hipotezinin belirlenmesi |
9. Hafta | Araştırma projesi için gerekli ön deneylerin yapılması |
10. Hafta | Araştırma projesi için gerekli ön deneylerin yapılması |
11. Hafta | Araştırma projesi için gerekli ön deneylerin yapılması |
12. Hafta | Araştırmanın ve hipotezin test edileceği deneylerin tüm boyutlarıyla planlanması |
13. Hafta | Doktora tez önerisinin yazılması |
14. Hafta | Doktora tez önerisinin yazılması ve ilgili kurula sunumu |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 60 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 20 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 29 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 10 | 140 |
Uygulama | 14 | 20 | 280 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 10 | 140 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 57 | 100 | 750 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Programı tamamlayan öğrencilerin, yüksek lisans yeterliliklerine ek olarak, temel immünolojik prensip ve metotların yanında, kanserlerin gelişim mekanizmaları ile kanserlere karşı gelişen farklı bağışıklık mekanizmalarını immünolojik, biyokimyasal ve etiyolojik olarak multidisipliner bir yaklaşımla kavramış olmaları beklenir. | X | ||||
2. Programı tamamlayan öğrencilerin, temel ve klinik onkolojik araştırmalarda kullanılan hücre kültürü, moleküler ve immünolojik teknikler gibi laboratuvar tekniklerine ek olarak, deneysel düzeneklerin çalışma prensiplerini kavramış olması ve deney planlaması ve laboratuvar kurallarını da öğrenerek usta düzeyde uygulamaları ve ayrıca bu deneyleri uygun şekilde organize edebilmeleri beklenir. | X | ||||
3. Programı tamamlayan öğrencilerin immünoloji alanına yönelik laboratuvar güvenlik ve akreditasyon kuralları konusunda bilgili olup bunları uyguluyor olması, ilgili akreditasyon ve sertifikaların alınması koşulunu yerine getirmiş olması beklenir. | X | ||||
4. Programı tamamlayan öğrencilerin alanıyla, bilimsel araştırma ve yayınla ilgili etik kavramları bilmesi, hassasiyetle uygulaması, uygulanmasını sağlayarak ekip çalışmasına uyabilmesi ve ekibin bir üyesi olarak görev alması beklenir. | X | ||||
5. Programı tamamlayan öğrencilerin bilimsel çalışmalarına katkıda bulunacak tüm cihazları ve bilgisayar yazılımlarını ustalıkla kullanabilmeleri, bir sorunla karşılaştıklarında çözebilmeleri, bilimsel bir makaleyi okuyup doğru değerlendirebilecek düzeyde hakim olmaları beklenir. | X | ||||
6. Programı tamamlayan öğrencilerin makale, veri ve seminer toplantıları sırasında tartışılan yöntemlere ve yeni bilgilere eleştirel bakış açısı getirerek eksiklikleri belirleyip yeni öneriler getirebilmeleri, yeni fikirler, tasarımlar ve uygulamaları farklı alanlara uygulayabilmeleri beklenir. | X | ||||
7. Programı tamamlayan öğrencilerin bilimsel rapor, poster ve sunum hazırlayacak ve hakemli dergilere makale yazabilecek beceri ve yeterliliğe ulaşması, tez çalışmalarından üretilen verileri en az bir makale olarak Science Citation Index kapsamında indekslenmiş bir dergide yayınlanabilecek hale getirmesi beklenir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek