HYT700-03 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | HYT700-03 | 9. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Programın zorunlu ve seçmeli derslerini başarıyla tamamlamış omak ve doktora yeterlilik sınavında başarılı olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Tez çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Leyla Dinç, Prof. Dr. Sergül Duygulu, Doç. Dr. Fatoş Korkmaz, Dr. Öğr. Üyesi Seher Başaran Açıl | |||||
Dersin amacı | Bu derste öğrencinin Hemşirelik Esasları ve Yönetimi alanında belirlenen bir probleme yönelik H.Ü Sağlık Bilimleri Enstitüsü tez yazım kılavuzuna uygun bilimsel bir araştırma planlaması, uygulaması, değerlendirmesi ve tez raporunu sunması amaçlanır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders, tez çalışmasını başarı ile gerçekleştirebilmesi için bilimsel araştırma sürecini içerir. | |||||
Kaynaklar | Hemşirelik Esasları ve Yönetimi alanında ve muhtemel araştırma konusuyla ilgili tüm bilimsel yayınlar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez çalışmasıyla ilişkili diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışır |
2. Hafta | Araştırmadan elde edilen verileri uygun istatistiksel yöntemleri kullanarak analiz eder |
3. Hafta | Araştırmadan elde edilen verileri uygun istatistiksel yöntemleri kullanarak analiz eder |
4. Hafta | Araştırmadan elde edilen verileri uygun istatistiksel yöntemleri kullanarak analiz eder |
5. Hafta | Araştırmadan elde edilen verileri uygun istatistiksel yöntemleri kullanarak analiz eder |
6. Hafta | Araştırma bulgularını tablo ve grafiklerle sunar |
7. Hafta | Araştırma bulgularını tablo ve grafiklerle sunar |
8. Hafta | Araştırma bulgularını tablo ve grafiklerle sunar |
9. Hafta | Araştırma bulgularını tablo ve grafiklerle sunar |
10. Hafta | Araştırma bulgularını tartışır |
11. Hafta | Araştırma bulgularını tartışır |
12. Hafta | Araştırma bulgularını tartışır |
13. Hafta | Araştırmanın sonuçları özetler ve uygun önerilerde bulunur |
14. Hafta | Araştırmanın sonuçları özetler ve uygun önerilerde bulunur |
15. Hafta | Araştırma sürecini tez komitesine sunar |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 80 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 20 | 280 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 17 | 238 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 57 | 94 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelik Esasları ve Yönetimi alanına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemleri çağdaş ve eleştirel bakış açısıyla irdeler. | X | ||||
2. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimine ilişkin sistematik bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
3. Diğer disiplinler ile etkileşim içinde kendi alanına ilişkin özgün sonuçlar ortaya koyar. | X | ||||
4. Hemşirelik hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri toplumun gereksinimleri, mesleki değerler ve ilkeler doğrultusunda değerlendirir | X | ||||
5. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara özgün çözümler üretir | X | ||||
6. Hasta güvenliği ve kaliteli bakım için, yenilik ve değişimlere öncülük eder. | X | ||||
7. Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik eğitimi, uygulaması ve yönetimi alanına uyarlar | X | ||||
8. Hemşirelik bakımı ve yönetimine ilişkin etik ilkeler doğrultusunda bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yapar | X | ||||
9. Alanına özgün sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinlerde paylaşır ve yayınlar. | X | ||||
10. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarına ilişkin faaliyetlerin yasal, bilimsel, etik ilke ve düzenlemelere uygun gerçekleştirilmesinde liderlik eder. | X | ||||
11. Kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık bakım politikaları, finansmanı ve düzenleyici mekanizmaları geliştirmede aktif rol alır. | X | ||||
12. Hemşireliğin mesleki gelişim sürecini eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek vizyon geliştirir | X | ||||
13. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimi konusunda geliştirdiği felsefeyi mesleki etkinliklerine yansıtır. | X | ||||
14. Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesi ve meslek üyelerinin güçlendirilmesi çalışmalarına liderlik eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek