HYT712 - HEMŞİRELİK BAKIM SÜRECİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK BAKIM SÜRECİ | HYT712 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Leyla Dinç, Doç.Dr. Fatoş Korkmaz, Doç. Dr. Şenay Sarmasoğlu Kılıkçıer, Doç. Dr. Şenay Gül | |||||
Dersin amacı | Bu derste öğrenciden, farklı bakım gereksinimi olan bireylere kaliteli hemşirelik bakımı sunmak üzere problem çözme, kritik düşünme ve karar verme becerilerinden yararlanarak kapsamlı hemşirelik bakım planı geliştirmesi beklenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu dersin kapsamında; Hemşirelik ve Bakım kavramı arasındaki ilişki, Problem Çözme, Kritik Düşünme ve Karar Verme Süreçleri ile Hemşirelik Bakım Süreci ele alınmakta ve Hemşirelik Sürecinin aşamaları incelenerek, kapsamlı bakım planı hazırlama ve vaka analizleri yer almaktadır. | |||||
Kaynaklar | 1) Wilkinson J. Nursing Process and Critical Thinking. 4th ed. New Jersey: Pearson Prentice Hall, 2007. 2) Kozier B, Erb G. Fundamentals of Nursing-Concepts and Procedures. 3rd. Edition California: Addison- Wesley Publishing Comp. 1987. 3) Potter P A, Perry A G Fundamentals of Nursing. Missouri, Elsevier & Mosby. 2005 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, Programın Açıklanması |
2. Hafta | Hemşirelik ve Bakım Kavramı |
3. Hafta | Problem Çözme Sürecinin Hemşirelik Bakımında Kullanılması,Kritik Düşünme ve Karar Verme |
4. Hafta | Hemşirelik Süreci ve Veri Toplama |
5. Hafta | Bakım Sorunlarının Tanımlanması ve Bakım Modellerinin Kullanılması |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri |
8. Hafta | Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri |
9. Hafta | Hemşirelik Bakımının Planlanması ve Sonuç Kriterlerinin Belirlenmesi |
10. Hafta | Hemşirelik Bakımının Uygulanması ve Kayıt Tutma |
11. Hafta | Hemşirelik Bakımının Değerlendirilmesi |
12. Hafta | Ara Sınav |
13. Hafta | Kapsamlı Hemşirelik Bakım Planı Hazırlama Rehberi ve Plan Geliştirme Yaklaşımları |
14. Hafta | Bakım Planı: Vaka Analizi |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 13 | 26 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 59 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelik Esasları alanına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemleri çağdaş ve eleştirel bakış açısıyla irdeler. | X | ||||
2. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimine ilişkin sistematik bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
3. Diğer disiplinler ile etkileşim içinde kendi alanına ilişkin özgün sonuçlar ortaya koyar. | X | ||||
4. Hemşirelik hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri toplumun gereksinimleri, mesleki değerler ve ilkeler doğrultusunda değerlendirir. | X | ||||
5. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara özgün çözümler üretir. | X | ||||
6. Hasta güvenliği ve kaliteli bakım için, yenilik ve değişimlere öncülük eder. | X | ||||
7. Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik eğitimi, uygulaması ve yönetimi alanına uyarlar. | X | ||||
8. Hemşirelik bakımı ve yönetimine ilişkin etik ilkeler doğrultusunda bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yapar. | |||||
9. Alanına özgün sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinlerde paylaşır ve yayınlar. | |||||
10. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarına ilişkin faaliyetlerin yasal, bilimsel, etik ilke ve düzenlemelere uygun gerçekleştirilmesinde liderlik eder. | X | ||||
11. Kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık bakım politikaları, finansmanı ve düzenleyici mekanizmaları geliştirmede aktif rol alır. | X | ||||
12. Hemşireliğin mesleki gelişim sürecini eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek vizyon geliştirir. | X | ||||
13. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimi konusunda geliştirdiği felsefeyi mesleki etkinliklerine yansıtır. | X | ||||
14. Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesi ve meslek üyelerinin güçlendirilmesi çalışmalarına liderlik eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek