ÜYS676 - SÜRDÜRÜLEBİLİR İŞLEMLER YÖNETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SÜRDÜRÜLEBİLİR İŞLEMLER YÖNETİMİ | ÜYS676 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doktor Öğretim Üyesi Bülent Çekiç | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı sürdürülebilir işlemler yönetiminde temel kavramların öğrenilmesi ve bu kavramlar doğrultusunda etkili, etkin ve günümüz çevresel etkilerini gözönünde bulunduran üretim ve işlemler stratejileri geliştirilmesidir. Aynı zamanda hem hizmet hem de üretim sektöründeki vaka analizleriyle sürdürülebilirliğin önemine odaklanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | -İşlemler yönetimi ve çevresel sürdürülebirliğe giriş -İşlemlerin çevre üzerine etkileri -Malların tedariğinde sürdürülebilirlik -Tedarik ağları ve nakliyat lojistiği -Tersine lojistik -Yaşam döngüsü analizi ve ürün tasarımı -Ürün ve Süreç Teknolojisi -Sürdürülebilir Üretim -Çevresel yönetim sistemleri -Sürdürülebilir işlem stratejisi geliştirme | |||||
Kaynaklar | UN Agenda 21: Earth Summit - The United Nations Programme of Action from Rio, 2002. The Lean Sustainable Supply Chain: How to Create a Green Infrastructure with Lean Technologies, Robert Palevich, FT Press, 2011. Operations Strategy, N. Slack and M. Lewis, Prentice Hall, 2002. Packaging for Sustainability, Karli Verghese, Helen Lewis and Leanne Fitzpatrick, Springer, 2011. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | İşlemler yönetimi ve çevresel sürdürülebirliğe giriş |
3. Hafta | İşlemlerin çevre üzerine etkileri |
4. Hafta | Malların tedariğinde sürdürülebilirlik |
5. Hafta | Tedarik ağları ve nakliyat lojistiği |
6. Hafta | Tersine lojistik |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Yaşam döngüsü analizi ve ürün tasarımı |
9. Hafta | Ürün ve Süreç Teknolojisi |
10. Hafta | Sürdürülebilir Üretim |
11. Hafta | Sunum |
12. Hafta | Çevresel yönetim sistemleri |
13. Hafta | Proje çalışması |
14. Hafta | Proje çalışması |
15. Hafta | Sunum |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 35 | 72 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde araştırma ve çalışmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar. | X | ||||
2. İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümlemede alana uygun yazılımları kullanabilir ve yeni çözüm yöntemlerine ve yazılımlara adaptasyon becerisi yüksektir. | X | ||||
3. Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptar ve etkili çözümler önermek suretiyle içinde bulunduğu örgütü ileriye taşıyacak hedefleri belirleyecek yöneticilik ve liderlik özelliklerine sahiptir. | X | ||||
4. Ulusal ve uluslar arası projelerde aktif rol alır, projenin iç ve dış paydaşları arasındaki ilişkileri ve dinamikleri doğru analiz eder ve etkin dil becerileriyle tüm paydaşları yönlendirir ve motive eder. | X | ||||
5. İçinde bulunduğu örgütün tüm paydaşlarıyla hem sözlü hem de yazılı olarak doğru iletişim ve bilgi aktarımını gerçekleştirecek ve yönetebilecek iletişim becerilerine sahiptir. | X | ||||
6. İşletmenin tüm temel alanlarında kazandığı ileri düzey bilgileri analiz, problem çözme ve yenilikleri teşvik etme amacıyla doğru şekilde kullanır. | X | ||||
7. Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle kendini sürekli geliştirir ve edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
8. Örgüt hedefleri doğrultusunda alınacak kararlarda, kazandığı öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi sayesinde aktif rol alır. | X | ||||
9. İçinde bulunduğu tüm faaliyetlerde etik değerlere bağlı ve toplumsal ve evrensel değerlerden şaşmadan, sahip olduğu bilgileri, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | ||||
10. İşletme yönetiminin disiplinler arası yapısına ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair teorik ve pratik bilgisi üst düzeydedir. | X | ||||
11. İşletme alanında karşılaştığı problemlere, farklı paydaşların açısından ve geniş bir perspektifle yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı en üst düzeyde gözetir ve bunu, bakış açısını sürekli geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirir. | X | ||||
12. Özgün çalışmalarını bilimsel mecralarda paylaşarak ya da bilimsel toplantıları takip ederek alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek