VBM616 - YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI VBM616 Herhangi Yarıyıl/Yıl 1 0 2 3
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Deney
 
Dersin sorumlusu(ları)Bilgisayar Mühendisliği Bölüm personeli 
Dersin amacıTemel yazılım mühendisliği uygulamalarını izleyerek orta ölçekli yazılım sistemlerini geliştirme deneyimlerini öğrencilere kazandırmak 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yazılım mühendisliğinin birer parçası olan yönetim, kalite güvence ve destek konularında temel kavram ve süreçleri hakkında genel bilgi sahibi olmak
Dersin içeriğiOrta ölçekli bir yazılım uygulamasının yönetim ve geliştirme pratiklerini içeren mühendisliği. Yazılım projelerinin başlangıç gereksinimlerinin anlaşılması ve geliştirmelerin planlanması. Önceden tanımlanmış (Open Unified Process?i temel alan) yazılım geliştirme yaşam döngüsü içinde projelerin gereksinim analizi, mimari tasarımı ve detaylı tasarımı ve bu etkinliklerin çıktılarının (IEEE tarafından önerilen) belirli biçimlerde belgelendirilmesi. Laboratuvarın sonunda öğrenciler, bazı kritik gereksinimleri kodlanmış yazılım mimarisinin çalışan bir prototipini sunar. Yazılım tasarımı ve gerçekleştirimi boyunca J2EE teknolojilerinin kullanımı sağlanır. 
KaynaklarSommerville I., Software Engineering, 9th ed., Addison-Wesley Professional, 2011.
Pilone D. ve Pitman N., UML 2.0 in a Nutshell, 2nd ed., O'Reilly Media, 2005.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaOpen UP
2. HaftaOpen UP
3. HaftaOpen UP
4. HaftaÖrnek Senaryo
5. HaftaÖrnek Senaryo
6. HaftaÇözüm Değerlendirme
7. HaftaKarşılıklı kontrol
8. HaftaProje Tanımı
9. HaftaÖrnek senaryo
10. HaftaÖrnek senaryo
11. HaftaÇözüm Değerlendirme
12. HaftaProje gözden geçirme
13. HaftaÖrnek senaryo
14. HaftaProje gözden geçirme
15. HaftaProje gözden geçirme
16. HaftaProje gözden geçirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler550
Sunum00
Projeler150
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı0100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama51050
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje16060
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3475180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Veri ve Bilgi Mühendisliği (VBM) hakkında detaylı bilgi sahibidir.    X
2. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular.  X  
3. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar.    X
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar.  X  
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.  X  
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar.    X
7. VBM alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir.    X
8. VBM uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür.    X
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir.    X
10. VBM geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır.  X  
11. VBM farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir.   X 
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek