VBM616 - YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI | VBM616 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 0 | 2 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Deney | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bilgisayar Mühendisliği Bölüm personeli | |||||
Dersin amacı | Temel yazılım mühendisliği uygulamalarını izleyerek orta ölçekli yazılım sistemlerini geliştirme deneyimlerini öğrencilere kazandırmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Orta ölçekli bir yazılım uygulamasının yönetim ve geliştirme pratiklerini içeren mühendisliği. Yazılım projelerinin başlangıç gereksinimlerinin anlaşılması ve geliştirmelerin planlanması. Önceden tanımlanmış (Open Unified Process?i temel alan) yazılım geliştirme yaşam döngüsü içinde projelerin gereksinim analizi, mimari tasarımı ve detaylı tasarımı ve bu etkinliklerin çıktılarının (IEEE tarafından önerilen) belirli biçimlerde belgelendirilmesi. Laboratuvarın sonunda öğrenciler, bazı kritik gereksinimleri kodlanmış yazılım mimarisinin çalışan bir prototipini sunar. Yazılım tasarımı ve gerçekleştirimi boyunca J2EE teknolojilerinin kullanımı sağlanır. | |||||
Kaynaklar | Sommerville I., Software Engineering, 9th ed., Addison-Wesley Professional, 2011. Pilone D. ve Pitman N., UML 2.0 in a Nutshell, 2nd ed., O'Reilly Media, 2005. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Open UP |
2. Hafta | Open UP |
3. Hafta | Open UP |
4. Hafta | Örnek Senaryo |
5. Hafta | Örnek Senaryo |
6. Hafta | Çözüm Değerlendirme |
7. Hafta | Karşılıklı kontrol |
8. Hafta | Proje Tanımı |
9. Hafta | Örnek senaryo |
10. Hafta | Örnek senaryo |
11. Hafta | Çözüm Değerlendirme |
12. Hafta | Proje gözden geçirme |
13. Hafta | Örnek senaryo |
14. Hafta | Proje gözden geçirme |
15. Hafta | Proje gözden geçirme |
16. Hafta | Proje gözden geçirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 50 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 50 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 5 | 10 | 50 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 34 | 75 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Veri ve Bilgi Mühendisliği (VBM) hakkında detaylı bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular. | X | ||||
3. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar. | X | ||||
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar. | X | ||||
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar. | X | ||||
7. VBM alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir. | X | ||||
8. VBM uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür. | X | ||||
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
10. VBM geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır. | X | ||||
11. VBM farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir. | X | ||||
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek