VBM615 - BİLGİ ARAÇLARI ve SİSTEMLERİ LABORATUVARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLGİ ARAÇLARI ve SİSTEMLERİ LABORATUVARI VBM615 Herhangi Yarıyıl/Yıl 1 0 2 3
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Sorun/Problem Çözme
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Enstitü tarafından belirlenecektir. 
Dersin amacıDersin amacı bilgi araçları ve sistemleri hakkında öğrencilere pratik uygulamalar yaptırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci;
  2. ? Veri Analizi Teknikleri ve Veri Görselleştirmesi uygulamaları yapar.
  3. ? Basit sinyal işleme uygulamalarını gerçekleştirir.
  4. ? Metin, grafik, ses ve müzik, görüntü ve video verilerini işler ve kullanır.
  5. ? ERP uygulamaları gerçekleştirir.
  6. ? Veri ambarı oluşturur.
  7. ? Karar Destek Sistemi uygulaması gerçekleştirir.
Dersin içeriği? Veri Analizi Teknikleri ve Veri Görselleştirmesi uygulamaları,
? Basit sinyal işleme uygulamaları,
? Metin, grafik, ses ve müzik, görüntü ve video verilerinin, temsili, işlenmesi, ve kullanımı,
? ERP uygulamaları,
? Veri ambarı oluşturulması,
? Karar Destek Sistemleri uygulamaları.
 
Kaynaklar? Madanmohan Rao, Knowledge management tools and techniques, Elsevier, 2005. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaVeri Analizi Teknikleri ve Veri Görselleştirmesi uygulamaları
3. HaftaVeri Analizi Teknikleri ve Veri Görselleştirmesi uygulamaları (devam)
4. HaftaBasit sinyal işleme uygulamaları
5. HaftaBasit sinyal işleme uygulamaları (devam)
6. HaftaMetin, grafik, ses ve müzik, görüntü ve video verilerinin, temsili, işlenmesi, ve kullanımı
7. HaftaMetin, grafik, ses ve müzik, görüntü ve video verilerinin, temsili, işlenmesi, ve kullanımı (devam
8. HaftaMetin, grafik, ses ve müzik, görüntü ve video verilerinin, temsili, işlenmesi, ve kullanımı (devam)
9. HaftaERP uygulamaları
10. HaftaERP uygulamaları (devam)
11. HaftaVeri ambarı oluşturulması
12. HaftaVeri ambarı oluşturulması (devam)
13. HaftaKarar Destek Sistemleri uygulamaları
14. HaftaKarar Destek Sistemleri uygulamaları (devam)
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler520
Sunum00
Projeler130
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje14040
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14848
Toplam İş Yükü35101180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Veri ve Bilgi Mühendisliği (VBM) hakkında detaylı bilgi sahibidir.    X
2. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular.    X
3. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar.    X
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar.   X 
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.    X
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar.    X
7. VBM alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir.    X
8. VBM uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür. X   
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir.    X
10. VBM geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır.   X 
11. VBM farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir.    X
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek