VBM615 - BİLGİ ARAÇLARI ve SİSTEMLERİ LABORATUVARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLGİ ARAÇLARI ve SİSTEMLERİ LABORATUVARI | VBM615 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 0 | 2 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Enstitü tarafından belirlenecektir. | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı bilgi araçları ve sistemleri hakkında öğrencilere pratik uygulamalar yaptırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Veri Analizi Teknikleri ve Veri Görselleştirmesi uygulamaları, ? Basit sinyal işleme uygulamaları, ? Metin, grafik, ses ve müzik, görüntü ve video verilerinin, temsili, işlenmesi, ve kullanımı, ? ERP uygulamaları, ? Veri ambarı oluşturulması, ? Karar Destek Sistemleri uygulamaları. | |||||
Kaynaklar | ? Madanmohan Rao, Knowledge management tools and techniques, Elsevier, 2005. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Veri Analizi Teknikleri ve Veri Görselleştirmesi uygulamaları |
3. Hafta | Veri Analizi Teknikleri ve Veri Görselleştirmesi uygulamaları (devam) |
4. Hafta | Basit sinyal işleme uygulamaları |
5. Hafta | Basit sinyal işleme uygulamaları (devam) |
6. Hafta | Metin, grafik, ses ve müzik, görüntü ve video verilerinin, temsili, işlenmesi, ve kullanımı |
7. Hafta | Metin, grafik, ses ve müzik, görüntü ve video verilerinin, temsili, işlenmesi, ve kullanımı (devam |
8. Hafta | Metin, grafik, ses ve müzik, görüntü ve video verilerinin, temsili, işlenmesi, ve kullanımı (devam) |
9. Hafta | ERP uygulamaları |
10. Hafta | ERP uygulamaları (devam) |
11. Hafta | Veri ambarı oluşturulması |
12. Hafta | Veri ambarı oluşturulması (devam) |
13. Hafta | Karar Destek Sistemleri uygulamaları |
14. Hafta | Karar Destek Sistemleri uygulamaları (devam) |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 35 | 101 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Veri ve Bilgi Mühendisliği (VBM) hakkında detaylı bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular. | X | ||||
3. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar. | X | ||||
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar. | X | ||||
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar. | X | ||||
7. VBM alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir. | X | ||||
8. VBM uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür. | X | ||||
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
10. VBM geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır. | X | ||||
11. VBM farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir. | X | ||||
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek