VBM672 - WEB UYGULAMA GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
WEB UYGULAMA GELİŞTİRME VBM672 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Sorun/Problem Çözme
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacıWeb uygulamalarının temellerini ve esaslarını öğretmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Web tabanlı uygulamaların temellerini öğrenir.
  2. Görsel tasarım ilkelerinden haberdar olur.
  3. Web için veritabanı tasarlayabilir.
  4. Web veri güvenliği hakkında bilgi sahibi olur.
  5. En az bir programlama dili ile web uygulaması geliştirme yeteneği kazanır.
Dersin içeriğiİnternet tabanlı uygulamalar, Internet uygulamaları tasarımına giriş, dinamik içerik yaratma, görsel ve ağ tasarım ilkeleri, script dilleri, ağ için veritabanı geliştirme, ağ sunucu yönetimi ve güvenlik konuları, bir internet tabanlı programlama dili ile uygulama 
Kaynaklar? Leon Shklar, Rich Rosen, Web Application Architecture: Principles, Protocols and Practices, Wiley, 2009.
? Pawan Vora, Web Application Design Patterns, Morgan Kaufmann, 2009.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaWeb Uygulamalarına Giriş
2. HaftaWorld Wide Web: HTTP
3. HaftaWeb Sunucuları
4. HaftaWeb Tarayıcıları
5. HaftaHTML ve Kökleri
6. HaftaXML Dilleri ve Uygulamaları
7. HaftaDinamik Web Uygulamaları
8. HaftaAra sınav
9. HaftaWeb Uygulama Geliştirmede Yaklaşımlar
10. HaftaBetik Dilleri
11. HaftaJEE Web teknolojileri
12. HaftaPopüler JEE Çatıları
13. HaftaJEE Veritabanı Uygulamaları
14. HaftaProje Sunumları
15. HaftaProje Sunumları
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı360
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje14040
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü28106172

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Veri ve Bilgi Mühendisliği (VBM) hakkında detaylı bilgi sahibidir.   X 
2. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular.   X 
3. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar.    X
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar.   X 
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.    X
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar.    X
7. VBM alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir.   X 
8. VBM uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür.   X 
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir.   X 
10. VBM geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır.   X 
11. VBM farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir.   X 
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek