FME741 - KİMYA EĞİTİMİNDE GÜNCEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KİMYA EĞİTİMİNDE GÜNCEL KONULAR FME741 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıKimya eğitimi literatüründe, bilimin doğası, modelleme, kimya öğretiminde laboratuarın işlevleri, teknolojinin kimya öğretiminde kullanımı ve değerlendirme ile ilgili öne çıkan konular ve yönelimlerin incelenmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bilimin doğası ile ilgili görüşleri bilir.
  2. Kimya eğitiminde modellerden öğrenme ve modelleme çalışmalarını açıklar.
  3. Kimya öğretiminde laboratuvarların işlevlerini açıklar.
  4. Teknolojinin kimya eğitiminde kullanımına ilişkin yeni yönelimler ve konuları açıklar.
  5. Kimya eğitimde yeni değerlendirme yöntemlerini açıklar.
Dersin içeriğiKimya eğitimi literatüründe ana konular ve yönelimler, modelleme, bilimin doğası, kimya öğretiminde laboratuarların işlevleri, teknolojinin kimya öğretim inde kullanımı ve karşılaşılan problemler ve kimya eğitiminde değerlendirme yöntemleri  
Kaynaklar1. Abell S. K. & Lederman N. G. (Eds) (2007). Handbook of Research on Science Education. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publisher. (Q181.H149 2007)
2. Fraser, B. J. & Tobin, K. G. (Eds) (2003). International Handbook of Science Education, Dordrecht: Kluwer Academic Publishing Vol: I, II. (Q181, 16557, 2003)
3. Gabel, D. (Ed.) (1994). Handbook of Research on Science Teaching and Learning, New York: Macmillan Publishing Co. (Q181.A1 H35)
4. Çeşitli makaleleler
5. Güncel İnternet Kaynakları
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtımı
2. HaftaKimya Eğitimde Laboratuar
3. HaftaKimya Eğitimde Laboratuar
4. HaftaKimya Eğitimde Teknoloji
5. HaftaKimya Eğitimde Teknoloji
6. HaftaKimya Eğitimde Teknoloji
7. HaftaBilimin Doğası
8. HaftaBilimin Doğası
9. HaftaBilimin Doğası
10. HaftaAra Sınav
11. HaftaModelleme
12. HaftaModelleme
13. HaftaKimya Eğitiminde Değerlendirme Yöntemleri
14. HaftaKimya Eğitiminde Değerlendirme Yöntemleri
15. Hafta
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum120
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı470
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1010100
Sunum / Seminer Hazırlama12828
Proje15050
Ödevler23060
Ara sınavlara hazırlanma süresi14040
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü30201360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.   X 
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.   X 
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.    X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.   X 
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.  X  
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.  X  
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.X    
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.X    
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.X    
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.X    
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.   X 
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek