FME711 - FEN ve MAT. EĞT. ÖĞR. BAŞARI ve DAV. ÖLÇEN TEST T.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FEN ve MAT. EĞT. ÖĞR. BAŞARI ve DAV. ÖLÇEN TEST T. FME711 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Soumlusu 
Dersin amacıEğitimde kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini bilme, bu araçları geliştirme-uyarlama, uygulama ve sonuçlarını yorumlayabilme 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yerini, önemini ve temel kavramlarını kavrayabilme
  2. Ölçme araçlarının geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık niteliklerini kavrayabilme ve hesaplayabilme
  3. Soru türleri ve yazma ilkelerini kullanabilme ve davranışa göre madde yazabilme
  4. Bir test geliştirme sürecini planlayabilme ve test geliştirme aşamalarını uygulayabilme
  5. Performansa dayalı değerlendirme türlerini kullanabilme
Dersin içeriğiTest nedir? Nasıl geliştirilir? Nasıl kullanılır? Nasıl değerlendirilir? Test geliştirmede sosyal ve etik sorunlar. Madde yazma esasları, geçerlik, güvenirlik, alternatif değerlendirme yaklaşımları. 
Kaynaklar1. Özçelik, D. A. (1981). Okullarda ölçme ve değerlendirme. Ankara: Meteksan Limited Şirketi.
2. Tekin, H. (1994). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Has-Soy Matbaası.
3. Turgut, M. F. (1977). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Nüve Matbaası.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDers tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama
2. HaftaFen ve matematik eğitiminde kullanılan testlerin amaç ve türleri
3. HaftaFen ve matematik eğitiminde kullanılan testler ve tarihsel gelişimi
4. HaftaFen ve matematik eğitiminde kullanılan testlerin psikometrik özellikleri
5. HaftaAra sınav
6. HaftaFen ve matematik eğitiminde ölçme standartları ve etik
7. HaftaFen ve matematik eğitiminde kullanılan yazılı yoklamalar ve kısa cevaplı testler
8. HaftaFen ve matematik eğitiminde kullanılan doğru-yanlış testleri ve ödev ve projeler
9. HaftaFen ve matematik eğitiminde kullanılan sözlü sınavlar, çoktan seçmeli testler
10. HaftaFen ve matematik eğitiminde kullanılan portfolyolar (Öğrenci gelişim dosyası) ve öz değerlendirme
11. HaftaFen ve matematik eğitiminde kullanılan gözlem formları ve performans değerlendirme çizelgeleri (kontrol listeleri veya dereceleme ölçekleri)
12. HaftaAra sınav
13. HaftaFen ve matematik eğitiminde kullanılan kavram haritaları, tutum ölçekleri
14. HaftaFen ve matematik eğitiminde kullanılan gösteriler, anektodlar, tartışmalar, görüşme (Mülâkat), projeler, araştırma kağıtları vb.
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler410
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler360180
Ara sınavlara hazırlanma süresi255110
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü20146360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.    X
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.     
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.    X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.    X
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.    X
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.    X
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.  X  
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.    X
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.   X 
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.     
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.     
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.     
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek