FME711 - FEN ve MAT. EĞT. ÖĞR. BAŞARI ve DAV. ÖLÇEN TEST T.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FEN ve MAT. EĞT. ÖĞR. BAŞARI ve DAV. ÖLÇEN TEST T. | FME711 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Soumlusu | |||||
Dersin amacı | Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini bilme, bu araçları geliştirme-uyarlama, uygulama ve sonuçlarını yorumlayabilme | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Test nedir? Nasıl geliştirilir? Nasıl kullanılır? Nasıl değerlendirilir? Test geliştirmede sosyal ve etik sorunlar. Madde yazma esasları, geçerlik, güvenirlik, alternatif değerlendirme yaklaşımları. | |||||
Kaynaklar | 1. Özçelik, D. A. (1981). Okullarda ölçme ve değerlendirme. Ankara: Meteksan Limited Şirketi. 2. Tekin, H. (1994). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Has-Soy Matbaası. 3. Turgut, M. F. (1977). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Nüve Matbaası. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama |
2. Hafta | Fen ve matematik eğitiminde kullanılan testlerin amaç ve türleri |
3. Hafta | Fen ve matematik eğitiminde kullanılan testler ve tarihsel gelişimi |
4. Hafta | Fen ve matematik eğitiminde kullanılan testlerin psikometrik özellikleri |
5. Hafta | Ara sınav |
6. Hafta | Fen ve matematik eğitiminde ölçme standartları ve etik |
7. Hafta | Fen ve matematik eğitiminde kullanılan yazılı yoklamalar ve kısa cevaplı testler |
8. Hafta | Fen ve matematik eğitiminde kullanılan doğru-yanlış testleri ve ödev ve projeler |
9. Hafta | Fen ve matematik eğitiminde kullanılan sözlü sınavlar, çoktan seçmeli testler |
10. Hafta | Fen ve matematik eğitiminde kullanılan portfolyolar (Öğrenci gelişim dosyası) ve öz değerlendirme |
11. Hafta | Fen ve matematik eğitiminde kullanılan gözlem formları ve performans değerlendirme çizelgeleri (kontrol listeleri veya dereceleme ölçekleri) |
12. Hafta | Ara sınav |
13. Hafta | Fen ve matematik eğitiminde kullanılan kavram haritaları, tutum ölçekleri |
14. Hafta | Fen ve matematik eğitiminde kullanılan gösteriler, anektodlar, tartışmalar, görüşme (Mülâkat), projeler, araştırma kağıtları vb. |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 60 | 180 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 55 | 110 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 20 | 146 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır. | |||||
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar. | X | ||||
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar. | X | ||||
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | X | ||||
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur. | X | ||||
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir. | X | ||||
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir. | |||||
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular. | |||||
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek