ELE794 - BİYOMEDİKAL SİNYAL İŞLEME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOMEDİKAL SİNYAL İŞLEME | ELE794 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Kursun amacı sinyal işleme kuramının temellerini anlamak ve bazı sinyal işleme araçlarından ve yöntemlerinden biyoloji ve tıbbi alanda sıkça ortaya çıkan imlere etkin biçimde yararlanılabilmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Biyomedikal sinyal işlemeye giriş 2. Biyomedikal sinyallerin sınıflandırılması 3. Sinyaller ve Biyomedikal sistemlerin sınıflandırılması: EKG,EEG,EMG 4. Hafıza ve ilinti çözümlemesi 5. Sürekli ve kesikli modeller 6. Biyomedikal sistemlerde gürültü kaynakları 7. Gürültü yok etme ve sinyal düzenleme 8. Görünge çözümlemesi ve sıklık alanında modelleme 9. Özellik çıkarımı, sınıflandırma ve yapay zeka uygulamaları | |||||
Kaynaklar | Ders Notları. Bruce, E.N., Biomedical Signal Processing and Signal Modeling, John Wiley & Sons, 2001. Rangayyan, R. M., Biomedical Signal Analysis: A case-study approach, IEEE Press/Wiley Inter-Science, 2002. Oppenheim, A.V., Willsky, A.S., Signals and Systems, 2nd Edt, Prentice-Hall, 1997. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Biyomedikal sinyal işlemeye giriş |
2. Hafta | Biyomedikal sinyallerin sınıflandırılması |
3. Hafta | Sinyaller ve Biyomedikal sistemlerin sınıflandırılması: EKG,EEG |
4. Hafta | Sinyaller ve Biyomedikal sistemlerin sınıflandırılması: EMG, EOG |
5. Hafta | Hafıza ve ilinti çözümlemesi |
6. Hafta | Sürekli ve kesikli modeller |
7. Hafta | Sürekli ve kesikli modeller |
8. Hafta | Ara sınav I |
9. Hafta | Biyomedikal sistemlerde gürültü kaynakları |
10. Hafta | Gürültü yok etme ve sinyal düzenleme |
11. Hafta | Görünge çözümlemesi ve sıklık alanında modelleme |
12. Hafta | Ara sınav II |
13. Hafta | Özellik çıkarımı, sınıflandırma |
14. Hafta | Biyomedikal alanında yapay zeka uygulamaları |
15. Hafta | Genel sınav |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 8 | 104 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 32 | 81 | 256 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
3. Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | X | ||||
4. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | X | ||||
5. Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | X | ||||
6. Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | ||||
7. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | X | ||||
8. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek