ELE743 - İLERİ BİLGİSAYAR MİMARİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ BİLGİSAYAR MİMARİSİ | ELE743 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Derste Bilgisayar Mimarisine özgün ileri seviyede ve olabildiğince güncel konuların öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilgisayar Mimarisine Giriş MIPS ISA ve ALU Performansın anlaşılması MIPS veriyolu genel anlatım MIPS Mimarisi Boruhattı yönteminin temelleri Riskli veri iletimi çözümü Dal masrafının düşürümü Hafıza hiyerarşisi DRAM mimariler Önbellek giriş Önbellek performansı artırımı RAID mimarileri Veriyolları ve G/Ç arabirimleri Çok işlemci mimarilere giriş Tek veriyollu çok işlemci yapıları Birden çok komutlu yapılara giriş Superscalar boruhattı | |||||
Kaynaklar | Patterson, Computer Organization and Design the Hardware Software Interface, 3rd edition. Elsevier. Johnson M, Superscalar Microprocessor Design, Prentice Hall. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilgisayar Mimarisine Giriş |
2. Hafta | MIPS ISA ve ALU - MIPS veriyolu genel anlatım- MIPS Mimarisi |
3. Hafta | Performansın anlaşılması |
4. Hafta | Boruhattı yönteminin temelleri |
5. Hafta | Riskli veri iletimi çözümü |
6. Hafta | Dal masrafının düşürümü- Hafıza hiyerarşisi |
7. Hafta | DRAM mimariler |
8. Hafta | Arasınav |
9. Hafta | Önbellek giriş - Önbellek performansı artırımı |
10. Hafta | RAID mimarileri |
11. Hafta | Veriyolları ve G/Ç arabirimleri |
12. Hafta | Çok işlemci mimarilere giriş |
13. Hafta | Tek veriyollu çok işlemci yapıları |
14. Hafta | Birden çok komutlu yapılara giriş - Superscalar boruhattı |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 44 | 92 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
3. Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | X | ||||
4. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | X | ||||
5. Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | X | ||||
6. Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | ||||
7. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | X | ||||
8. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek