BTÖ604 - BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ | BTÖ604 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yasemin K. Usluel | |||||
Dersin amacı | Eğitim araştırmaları sürecini (araştırma yapabileceği sorunu ya da alana katkı sağlayacak ilgi duyduğu konuyu belirleme, verilerin toplanması, analizi ve sonuçları yorumlama) kavrayabilme, Farklı araştırma yöntemlerini analiz edebilme, Araştırma yöntemlerini uygulayabilme, Bir araştırma önerisi geliştirebilme. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Eğitim araştırmalarının doğası, araştırma problemi, etik ve araştırma, değişkenler ve hipotezler, alanyazın taraması, evren-örnekleme, veri toplama araçları, geçerlik ve güvenirlik, iç geçerlik, deneysel araştırma, ilişkisel araştırma, nedensel-karşılaştırmalı araştırma, alan araştırması, araştırma önerisi hazırlama ve raporlaştırma. | |||||
Kaynaklar | Fraenkel, J.R. & Wallen N.E. ( 1996) How to Design and Evaluate Research in Education, U.S.A:Mc-Graw-Hill, Inc. Demirel, İ. H., Erol, B. ve Saraç, C. (2011). Akademik Yazım İhlalleri. http://www.ulakbim.gov.tr/cabim/yayin/ihlal.pdf Okuma parçaları ve makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Eğitim Araştırmalarının Doğası |
2. Hafta | Eğitim Araştırmalarının Temeli-Araştırma Problemi |
3. Hafta | Değişkenler ve Hipotezler |
4. Hafta | Araştırma ve Yayın Etiği |
5. Hafta | Alanyazın Taraması |
6. Hafta | Evren Örneklem |
7. Hafta | Veri Toplama, Geçerlilik ve Güvenirlilik |
8. Hafta | Arasınav |
9. Hafta | Nicel Araştırma yöntemleri, Nitel araştırma yöntemleri Paradigmalar |
10. Hafta | Nicel Araştırma Yöntemleri Betimsel |
11. Hafta | İlişkisel |
12. Hafta | Karşılaştırmalı-Nedensel |
13. Hafta | Deneysel |
14. Hafta | Araştırma önerisi Yazma ve Raporlama |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 20 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 50 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 12 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 8 | 6 | 48 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 39 | 94 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma | X | ||||
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma | X | ||||
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme | X | ||||
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme | X | ||||
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma | X | ||||
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme. | X | ||||
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlama | X | ||||
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma | X | ||||
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme | X | ||||
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme | X | ||||
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | ||||
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek