BTÖ604 - BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ BTÖ604 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Yasemin K. Usluel 
Dersin amacıEğitim araştırmaları sürecini (araştırma yapabileceği sorunu ya da alana katkı sağlayacak ilgi duyduğu konuyu belirleme, verilerin toplanması, analizi ve sonuçları yorumlama) kavrayabilme, Farklı araştırma yöntemlerini analiz edebilme, Araştırma yöntemlerini uygulayabilme, Bir araştırma önerisi geliştirebilme. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Eğitim alanına bilimsel sorgulama becerisi ile bakabilme,
  2. Bu alandaki sorunları ya da ilgi duyduğu konuyu belirleyebilme,
  3. Bununla ilgili alanyazını tarayabilme
  4. Uygun araştırma yöntemini belirleyerek bilimsel bir araştırma planlama ve raporlama
Dersin içeriğiEğitim araştırmalarının doğası, araştırma problemi, etik ve araştırma, değişkenler ve hipotezler, alanyazın taraması, evren-örnekleme, veri toplama araçları, geçerlik ve güvenirlik, iç geçerlik, deneysel araştırma, ilişkisel araştırma, nedensel-karşılaştırmalı araştırma, alan araştırması, araştırma önerisi hazırlama ve raporlaştırma. 
KaynaklarFraenkel, J.R. & Wallen N.E. ( 1996) How to Design and Evaluate Research in Education, U.S.A:Mc-Graw-Hill, Inc.
Demirel, İ. H., Erol, B. ve Saraç, C. (2011). Akademik Yazım İhlalleri. http://www.ulakbim.gov.tr/cabim/yayin/ihlal.pdf
Okuma parçaları ve makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEğitim Araştırmalarının Doğası
2. HaftaEğitim Araştırmalarının Temeli-Araştırma Problemi
3. HaftaDeğişkenler ve Hipotezler
4. HaftaAraştırma ve Yayın Etiği
5. HaftaAlanyazın Taraması
6. HaftaEvren Örneklem
7. HaftaVeri Toplama, Geçerlilik ve Güvenirlilik
8. HaftaArasınav
9. HaftaNicel Araştırma yöntemleri, Nitel araştırma yöntemleri Paradigmalar
10. HaftaNicel Araştırma Yöntemleri Betimsel
11. Haftaİlişkisel
12. HaftaKarşılaştırmalı-Nedensel
13. HaftaDeneysel
14. HaftaAraştırma önerisi Yazma ve Raporlama

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1020
Sunum15
Projeler150
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje15050
Ödevler8648
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3994240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma   X 
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma    X
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme    X
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme     X
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma    X
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme.X    
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlamaX    
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma    X
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme    X
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme    X
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirme    X
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek