SPD711 - ÇOCUK HAKLARI, ÇOCUK İHMAL ve İSTİSMARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇOCUK HAKLARI, ÇOCUK İHMAL ve İSTİSMARI SPD711 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 4
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Sorun/Problem Çözme
Diğer: Seminer, Vaka Tartışması  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Elif N. Özmert, Prof. Dr. S. Songül Yalçın 
Dersin amacıÇocuk haklar, çocuk istismarı ve ihmalinin tanımı ve epidemiyolojik özelliklerini belirtecek, fiziksel ve cinsel istismarı tanıyacak, klinik vaka yaklaşımını, hukuksal ve adli boyutunu tanımlayabilecek, önlenmesi için gerekli önerileri sıralayabilecek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çocuk Hakları savunuculuğu, fiziksel ve cinsel istismarın risk faktörleri, klinik bulgularını tanıma, uygun klinik ve hukuki yaklaşım yapabilme, bireysel ve toplumsal önleme için gerekli önerileri verme becerilerni kazanacaktır.
Dersin içeriğiBirleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi, istismarın tanımı, epidemiyolojisi, fiziksel ve cinsel istismarın klinik bulguları, hasta yönetimi, ve önlenmesi 
KaynaklarNelson Textbook of Pediatrics, WHO, UNICEF dökümanları 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBirleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi
2. HaftaÇocuk istismarı ve ihmali; tanımlar ve epidemiyolojisi
3. HaftaFiziksel istismar I
4. HaftaFiziksel istismar II
5. Haftaİhmal (duygusal, fiziksel, sağlık) I
6. Haftaİhmal (duygusal, fiziksel, sağlık) II
7. HaftaCinsel istismar I
8. HaftaCinsel istismar II
9. HaftaCinsel istismar vakalarına klinik yaklaşım
10. HaftaHastanede yatan çocukların hakları
11. Haftaİstismarın önlenmesi I
12. Haftaİstismarın önlenmesi II
13. HaftaHukuksal ve adli tıp yaklaşımı
14. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1240
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama12336
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)11222
Sunum / Seminer Hazırlama12224
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü5019120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Adolesan Sağlığında, güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve Adolesan Sağlığına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.    X
2. Adolesan Sağlığının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.    X
3. Adolesan Sağlığındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.    X
4. Adolesan Sağlığına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.    X
5. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.    X
6. Adolesan Sağlığı ile ilgili çalışmalarda klinik ve araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.    X
7. Adolesan Sağlığına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme.    X
8. Adolesan Sağlığı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak bu alandaki bilginin sınırlarını genişletebilme.    X
9. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.    X
10. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Adolesan Sağlığı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.    X
11. Adolesanlar ile iletişim kurabilme ve adolesanların psiko-sosyal ilişkilerini ve bu ilişkileri yönlendiren normları inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleriyönetebilme.    X
12. Adolesanlar ve aileleri ile bu yaş dönemindeki sorunların tartışılmasında bilimsel yaklaşımlarla objektif görüşleri savunabilme ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.    X
13. Adolesan Sağlığındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumdaki adolesanların sağlığının geliştirilmesi sürecine katkıda bulunabilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek