ELE721 - MİKRODALGA DEVRE TASARIM TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MİKRODALGA DEVRE TASARIM TEKNİKLERİ | ELE721 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Yüksek Frekansta Devre Tasarımına ilişkin ileri seviyede alt yapının kurulması ve farklı metodların öğrenilmesi, Mikrodalga devre tasarımının yapılabilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dersin içeriği ileri seviyede yüksek frekans devrelerinde filtre , tek ve çok katlıyükselteç , parametrik yükselteç, osillator tasarımını mikroşerit yapılar kullanarak yapılmasıdır | |||||
Kaynaklar | Ders notları Foundations For Microwave Eng. R.E. Collin McGraw-Hill Pub. Comp. Fundamentals of RF Circuit Design with Low Noise Oscillators,Jeremy Everard John Wiley and Sons Ltd Microwave Circuit Design Using Linear and Nonlinear Techniques g.d.Veldelin,A.M. Pavio, U.L.Rohde Willey Interscience Pub. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İletim Hatları ve Dalgakılavuzlarının Tekrarı |
2. Hafta | Gerçek Yükler İçin Uyumlandırmanın Tekrarı |
3. Hafta | İleri Filtre Tasarım Teknikleri |
4. Hafta | Mikroşerit Yapılar |
5. Hafta | Mikroşerit Yapılarda Tasarım Teknikleri |
6. Hafta | İleri uyumlandırma teknikleri |
7. Hafta | Ara Sınav I |
8. Hafta | Yükselteclerde ve Karıştırıcılarda Tasarım Teknikleri |
9. Hafta | Parametrik Yükselteç ler |
10. Hafta | Mikrodalga Detektör Devreleri |
11. Hafta | Osilatörler |
12. Hafta | Ara Sınav II |
13. Hafta | Mikrodalga Tümleşik Devrelerinde Gürültü Analizi |
14. Hafta | Önemli noktaların tekrarı |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 3 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 22 | 66 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 34 | 84 | 244 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
3. Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | X | ||||
4. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | X | ||||
5. Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | X | ||||
6. Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | ||||
7. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | X | ||||
8. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek